Vergeten

Mijn moeder zei nog zo dat ik moest opletten.

Die grote stad, daar waren ook onbetrouwbare sujetten.

De koffer altijd in het zicht.

Alleen maar reizen bij daglicht.

Niet met vreemde mensen praten.

Maar ja hoe leer je dan de mensen kennen.

 

Samen met Ann en Patt op Tienertoer.

Een hele heisa, van oost naar west.

Op het station stonden Koos en Saar al klaar.

Wij mochten bij hen in Amsterdam bivakkeren.

 

Ook onze poppen mochten mee.

Tja we waren dan wel tiener, maar meisjes van dertien.. net aan het begin.

 

We gingen naar Volendam en Marken.

Samen op de foto.

 

Mijn grootmoeder dacht niet meer aan haar bezwaren.

Ze genoot ervan om onze “opoe” te zijn.

 

Maar als je het mijn oudere of mijn jongere neven of nichten vraagt.

Of zelfs mijn broer Ernst, Saar was een haaibaai.

Niet de makkelijkste tante om mee overweg te kunnen.

 

Ik heb heel veel geleerd van de verschillen tussen mijn grootouders.

De ene werd al mopperend ouder, de ander genoot van de dag.

En als ik al eens wil mopperen hoef ik daar alleen maar aan te denken.

Dan is de keuze snel gemaakt.

 

Ik wil niet gaan klagen als ik zestig ben, dat ik oud en grijs en de dagen zat ben.

Dan heb ik aan het eind van dit betoog nog een wens.

Want met het ouder worden, zal dit bericht me wellicht zijn ontgaan.

Mocht mijn geheugen me in de steek laten.

Lees me dan voor uit eigen werk

 

Inspiratiebron: http://aline21.web-log.nl/aline21/2011/02/wow-vergeten.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

17 reacties op Vergeten

  1. noelle52 zegt:

    Leuke WOW Ja dat is het mooie van herinneringen opschrijven, je kan ze nog eens herbeleven……

  2. Alice zegt:

    Leuk geschreven Min, je wordt steeds beter. vergeten is een leuk onderwerp.

  3. De verschillen tussen grootouders…. zo herkenbaar. En inderdaad dan is de keuze snel gemaakt.

  4. Plato zegt:

    Min, heel goed hoor. Dat gechagrijn is ook niets. Neem nou Cornelis. Tweeënzestig jaar en al helemaal verzuurd. Maar ja, ik ben toevallig ook zo oud en nog altijd vrolijk, zelfs als ik jicht heb. Jij blijft altijd jong en ook vrolijk. Goede keuze.

  5. Annemiek zegt:

    je bent 60 voor je het weet, ik spreek uit ervaring. En ik voel me geen bejaarde, of doemdenker die altijd zeurt over vroeger.
    Ik leef nu en wil genieten.

  6. Leo zegt:

    Gelukkig voor jou (en ons..) duurt het nog vele, vele jaren voor jij ooit een oude chagrijnige dame zult zijn, als je dat al in je karakter hebt. Dus mooie herinnering, geen toekomstperspectief op dit terrein…

  7. Aline zegt:

    Prachtige WOW, en helaas met het ouder worden, zullen we steeds meer dingen vergeten…

  8. jokezelf zegt:

    Gelukkig raken de meeste 60-jarigen niet verzuurd. En 60 is nog helemaal niet oud en grijs en de dagen zat. Bij ons thuis was een gevleugelde uitdrukking; je weet pas iets van het leven als je oud en grijs en tachtig bent.

  9. rietepietz zegt:

    O ja , die tienertoer !Onze dochter maakte ook een vakantie lang iedere dag een treinreis .Ze mocht wél met mensen praten 😉
    Er zijn wel mensen van 60 die al van alles vergeten maar gelukkig is tegenwoordig 60 niet écht oud !
    Maar helaas , als jij voorgelezen moet worden zal dat vast niet meer binnen mijn mogelijheden liggen 😉

  10. Rob Alberts zegt:

    Ik houd van bittere smaken en ook het zuur wil ik graag proeven.
    Maar vooral zoete herinneringen houden mij levendig.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  11. Novie zegt:

    heeee Minneke een goede wow vergeten meis.Ik ben jouw weblog niet vergeten en jij mij?

  12. Jenke zegt:

    Las pas ergens de zestigers van tegenwoordig zijn de dertigers van vroeger………geeft hoop! leuk zo’n herinnering van een tienertoer wie heeft het niet gedaan.

  13. Àch Min, die Tienertoer, dà wàs wàt.
    Èch eên leuke WoW!
    Annie zeg gedagies.

  14. Ria zegt:

    Al kom ik er wat laat mee,denk maar lest best.Hrdastikke leuke W O W.
    Groetjes Ria

  15. Truus zegt:

    Mooi geschreven Min. 🙂
    Juist door de mopperaars kun je de blijmoedigen extra waarderen. 😉

Geef een reactie

