Besnuffeld

Als ik weleens iets deed dat, in de ogen van mijn ouders,

echt niet door de beugel kon.

Dan vroegen mij ouders altijd:

Zeg, Min, ben je van de ratten besnuffeld?

 

Zover ik weet ben ik niet door een rat besnuffeld.

Door honden, katten, cavia’s, hamsters, pony’s, paarden en wat pluimvee dat wel.

Op dit moment hebben we twee van de snuffelende katten in huis.

Nog even en ik laat ze dienst doen als buitengewoon opsporingsbeambten.

 

Ik ben in mijn leven, dat ik me kan heugen, nog maar één keer een muskusrat tegengekomen.

Die kwam ik tegen in het Vondelpark te Amsterdam, tenminste dat staat me bij.

Ik heb namelijk heel wat voetstappen in het Vondelpark achtergelaten.

In mijn jeugd kwam ik er regelmatig op visite bij Elvis (broer Hilde) en zijn vrouw.

En door die rat ben ik zeker niet besnuffeld, want hij zat aan de andere kant van een water waar ik langs liep.

 

Een oude rat vindt licht een gat.

Nou laat die oude rat dan dat gat niet onder ons huis meer vinden.

Want, ander gezegde bij mijn ouders, zijn ze nou helemaal belatafeld geworden.

 

Kijk ratten en katten dat scheelt maar één letter.

Maar een kat heb ik graag (en zelfs in meervoud) in of rond het huis.

Dat kan ik nu niet zeggen van de ratten.

 

Ondertussen zijn de gaten gedicht, waardoor ze in of uit de kruipruimte kunnen komen.

Maar ja ik vrees dat dit verhaal nog wel een staartje gaat krijgen..

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Besnuffeld

  1. J@n. zegt:

    De dochter van mijn zus had enige jaren geleden een tamme rat…..Aardig beestje, die heeft mij wel degelijk besnuffeld, dus, dat verklaard veel nietwaar!?
    Gr. J@n.

  2. tagrijn zegt:

    Heel vervelend, maar nu schijnt er een man in Hamelen te wonen die…. Afijn, google hem maar.

  3. rietepietz zegt:

    Ja ik bén wel eens door een rat besnuffeld ,de kinderen van een nicht van me hadden er n.l. twee .Maar lós in huis …..? dat toch liever niet 😉 Ik hoop dat ze de weg naar huis gevonden hebben nu jouw huis voor hem afgesloten is !

  4. Nathalie zegt:

    Och met een tamme rat is niets mis, mits deze genoeg aandacht krijgt. Trouwens, dit gezegde ken ik niet… die van belatafeld wel… heel goed zelfs… 🙂

  5. Plato zegt:

    Dat vrees ik ook. Een lang en dun staartje. Zo’n staartje dat een kleine kriebel op je onderarm nalaat. Zo’n huiverstaartje.

  6. Truus zegt:

    Ik ken beide uitdrukkingen Min. 🙂
    Voor een tamme rat ben ik niet bang maar zo’n wilde hoef ik ook niet in mijn huis te hebben. 😉

Geef een reactie

