Aantekenen (III)

Er zijn van die dingen die je wellicht niet wilt weten.

Of waarvan je in de lach schiet als je ze naleest.

De eerste registraties die ik over mezelf heb kunnen vinden, staan in mijn babyfotoboek.

En op de eerste pagina staat.

Het was op  22 maart 1968

Een       vrijdag

Om        06:40 uur

Daaronder staan dan ook mijn geboorteplaats en geboorteadres.

Een plaats en adres waar ik trouwens al ruim veertig jaar alleen op bezoek kom.

 

Op het geboortekaartje komt geen water voor, maar een wieg.

En mijn ouders, Hilde en Sjoerd, geven met vreugde kennis van de geboorte van hun dochter.

 

Op die eerste dag woog ik  3200 gram,

was ik 49 cm  lang.

 

Mijn grootouders worden trouwens in dit fotoalbum ook met al hun namen genoemd.

Mijn eerste tandje kwam door op  2 december 1968.

 

Op mijn eerste verjaardag had ik zes tanden.

 

Dit is ook leuk.

Mijn gezondheid en wat de dokter er van zegt:

De dokter vond me wat minnetjes.

 

Maar ja dat was voor de “fabrieksfout” verholpen was.

Mijn tong zat vast tot voorin mijn mond.

En op de kleuterzorg noemde iedereen me dikkert.

 

Mijn eerste pasjes zette ik op  19 augustus 1969.

Ik heb, staat vermeld, heel lang getijgerd.

 

Tegenwoordig loop ik niet meer op mijn knieën.

Weeg ik 70 kg schoon aan de haak.

En  ben ik, volgens mijn paspoort, 1 meter 73 lang.

 

Ben al in zeven waterwoonplaatsen ingeschreven, om maar te zwijgen over de verhuizingen binnen twee waterwoonplaatsen of tijdelijke huisvesting bij familie.

En ik kan me niet herinneren dat ik me in heb laten schrijven op mijn twee buitenlandse adressen.

 

Mijn inschrijving bij het UWV Werkbedrijf is net verlopen.

Gelukkig heb ik weer een werknemersverklaring en arbeidscontract.

 

Zoals gezegd en geschreven wil ik al die registraties wel weten ?

 

Inspiratiebron: http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2011/01/we-300.html

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Aantekenen (III)

  1. joke zegt:

    Die dingen uit je baby/kleutertijd zijn toch wel erg leuk om te lezen.
    Groetjes.

  2. rietepietz zegt:

    Nou de huidige trent van álles registreren mag wel aan me voorbij gaan maar ,ik zou bést wat meer willen weten uit m’n eerste levensjaar !
    Mijn ouder hadden in 1942 natuurlijk wel ándere zorgen aan het hoofd dan alles noteren over een vierde kind dat éigenlijk toch wat ongelegen kwam zo midden in een oorlog .Het was in die tijd ook nog niet zo erg de gewoonte om alles in een boek bij te houden zoals ik later bij mijn kinderen deed.
    Zuinig op zijn hoor ,véél te leuk dat je het hebt !

  3. tagrijn zegt:

    Wie je écht bent, staat nergens geregistreerd.

  4. Truus zegt:

    Je bent lekker op dreef met deze WE Min. Ik krijg niets op ‘papier’ en jij zet er zomaar even 3 neer. 🙂
    Enne, vandaag de dag ben je wél goed van de tongriem gesneden. 😉

  5. jokezelf zegt:

    Leuk hoor al die weetjes uit je jeugd. En ik ben het met Truus eens. Jij bent lekker bezig. Net als Hanneke. We mogen wel uitkijken. Vóór we het weten maakt Plato daar ook een opdracht van; schrijf en vervolgverhaal in 3 of 4 of 5 x 300 woorden ;-)).

  6. Plato zegt:

    Haa, Min wordt mooi in kaart gebracht in deze laatste aantekeningen.

    Nee, Plato gaat hier geen opdracht van maken. Twee opdrachten is meer dan genoeg. Ik ben niet van de werkverschaffing, zou mijn moeder gezegd hebben.

    Maar, mooi stukkie, Min… en dus zeker niet minnetjes.

  7. Nathalie zegt:

    Hahaaha leuk die dingetjes, heb vorige week die van mijn kinderen eens opgezocht… wat korter geleden, maar net zo leuk.

Geef een reactie

