De kukeltjes

De eerste dagen was het allemaal even aftasten.

Ik wilde niet haantje de voorste zijn.

Of kakelen als een kip zonder kop.

En al helemaal niet de aangepikte kip zijn,

Want dan zou ik de schuld krijgen.

En daar krijg ik weer kippenvel van.

 

Het begon natuurlijk allemaal met de woorden van de boer waar ik verbleef:

“Kip, ik heb je”.

Waarbij ik keek als kip naar een onweer (verbaasd).

 

Ik ben hier samen met andere kippen en een haan in dit kippenhok beland.

En ik ben zo blij met dit verblijf dat ik vandaag wel drie eieren in mijn nest heb gelegd.

 

Het was wel even wennen hoor.

Want al die andere kippen kende ik nog niet.

Soms lijkt het wel alsof ze een heel andere tongval hebben.

 

Dus nu is mijn verzoek aan u, kunt u mij eens melden hoe nu mijn medebewoners heten?

Want ik wil heel graag weten met welke kippen ik nu op stok ga.

 

Bij voorbaat dank

 

Tante Mien.

 

Dit stuk is  geschreven op verzoek van een werkgever en is eerder gepubliceerd.

Het was in de tijd dat we zelf even huisdierloos waren.

Alleen de titel heb ik gewijzigd. En de titel is weer een bijnaam.

Dit keer een bijnaam die ik al heel mijn leven ken.

Hij is me namelijk geleerd door mijn moeder.

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op De kukeltjes

  1. Leo zegt:

    Ik vind het best knap dat een kip dit kan uitwerken. Meestal leven ze toch een beetje koploos in het rond….

  2. tagrijn zegt:

    Naast tante Mien, doen de nichtjes Trien, Sien en Lien het niet gek denk ik.

  3. Ik mag toch hopen dat je moeder je nooit MINkukel heeft genoemd???

  4. Elmar zegt:

    Het gaat hier in ider geval niet om een kip zonder kop! 😉
    Goed dat ik even verder keek dan mijn snavel lang was anders had ik dit mooie logje gemist! 😉
    groetjes,
    Elmar

  5. plato zegt:

    Ehhhh.. ik weet niet of ik dit allemaal wel snap. En dat van die bijnaam weet ik ook al niet. Help, ik tast vandaag volledig in het duister. Tok…

  6. rietepietz zegt:

    Altijd fijn als je “je ei kwijt kunt ” ,als je er drié kwijt kunt moet je wel héél goed in je kippevel zitten 😉

  7. Plato zegt:

    Ik heb me suf gepiekerd, maar ik weet het niet, echt niet.

  8. Truus zegt:

    Ik kan alleen zeggen dat ik het een heel leuk stukje vind. 🙂
    Dat je hier je talent om met een bepaald woord/taal te spelen goed hebt laten zien.

  9. eva zegt:

    Tja…ook in de dierenwereld is het aanpassen geblazen!
    gr eva

Geef een reactie

