Stokje op het strand

Er waren op het log weer heel wat stokjes rond.

Het mooiste woord en Visualization come true.

Het mooiste woord waar ik heerlijk mee heb leren visualiseren is: Strand.

Want als je dient te ontspannen, moet je je eerst inspannen.

Zit je klaar Min, dan gaan we beginnen.

Ik hoef de CD al niet meer op te zetten.

Stuk voor stuk span ik alle spieren in mijn lichaam aan.

En ontspan ze daarna weer.

En terwijl ik zo bezig ben visualiseer ik dat ik op een lekker warm strand op een ligbed lig.

Wolken drijven voorbij.

De zee  ruist.

Even verderop dobbert een zeilbootje.

Ik volg mijn adem en geniet van het strand.

Achteraf kan ik er wel om lachen hoor dat ze me hebben leren ontspannen aan het strand.

Ik heb zelfs een kiezel gekregen, voor als ik eens iets extra’s nodig had om te visualiseren.

Op het strand lijkt er niemand te zijn.

Of ik heb me even voor iedereen afgesloten.

Ik hoor alleen de geluiden van wat vogels.

Ik voel de zon die schijnt en de wind die een klein briesje blaast.

Het enige dat telt is nu.

Nu ben ik hier op een plek alleen voor mezelf.

Voor ik het weet is mijn meditatietijd voorbij.

Langzaam keer ik terug van het strand.

Ik beweeg langzaam weer mijn voeten en handen.

En als ik mijn ogen open doe dan zie ik niet het strand,

dan ben ik gewoon op de zolderkamer.

En schijnt de zon door het grote zolderraam.

 

 

PhotobucketFoto Juan.

Inspiratiebronnen:

http://www.pixelprinses.nl/2011/01/02/stokje-visualization-come-true/

http://rietepietz.web-log.nl/rietepietz/2010/12/samen-.html

 

En voor wie wil liggen er hier dus nu twee stokjes klaar 😉

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Stokje op het strand

  1. Irene zegt:

    Wauw, dat heb je maar ff mooi neergezet! 😉

  2. rietepietz zegt:

    Je bracht me óók even op het strand ! Strand zou ook voor mij zómaar een bijzonder woord kunnen zijn want …ik kán niet zonder strand !Leuk dat je in één klap twee stokjes aanpakt .
    Ik ga nog eens denken over dat andere stokje “visualiseren” hoewel ik veel minder dan jij gewend ben “op opdracht” te schrijven ,meestal dóe ik maar iets !
    Al met al heb je er iets moois van gemaakt , petje af !

  3. Plato zegt:

    Geen stokjes voor mij. Maar ik heb net mijn spieren gespannen en ontspannen en ik probeerde je na te doen. En even voelde het alsof ik een vleugje zeewater in mijn neus kreeg. Even maar. Ik ga door. Dan bezorg ik de zee bij me thuis.

  4. J@n. zegt:

    Bij mij werkt ’t niet!
    Gr. J@n.

  5. joke zegt:

    Een hel mooie foto, daar zou ik in het echr wel willen zijn.
    Groetjes.

  6. Truus zegt:

    Prachtig Min, je twee in één. 🙂
    Beetje ontnuchterend als je je ogen weer opendoet maar je was wel lekker even weg. 😉
    Toen ik voor ‘chocolade’ koos had ik niet in de gaten dat het om het ‘mooiste’ woord ging. Vandaar dat ik voor het ‘lekkerste’ woord ging. 🙂

  7. Frans54 zegt:

    Ik ben sowieso nogal op beelden ingesteld en krijg bij alles beelden in mijn hoofd. Als ik dan een mooiste woord zou moeten kiezen om beelden bij te krijgen zou dat “natuur” zijn. Kan ik nog alle kanten mee op, vlinders, een zwevende roofvogel, een bloeiende bergweide, een pad in een bos, en morgen vind ik misschien wel weer een ander woord met andere beelden mooier. Maar natuur zal toch altijd een centraal thema voor mij blijven en het vaakst terug keren.

  8. tagrijn zegt:

    Op je zolderkamer is het nu wel wat warmer dan op het strand. Maar wegdromen geeft altijd een prettig gevoel.

  9. Jeroen zegt:

    Stokjes ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen. En dat hoop ik ook zo te houden. Poëtisch geschreven Min.

Geef een reactie

