Van A, niet via B, naar C

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Nou dan heeft ook elk voordeel zijn nadeel.

Vandaag werk ik weer eens een weekend.

Dus ik verwacht niet in de file op welke brug over wat voor water dan ook te staan.

En ik kijk terwijl ik over de brug rijdt nog even hoe hoog het water staat.

 

Resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Dat geldt voor beleggingen, maar niet voor sollicitanten en auto’s.

Deetje die in de afgelopen 8 jaar met moeite gemiddeld 3.000 kilometer per jaar reed.

Die Deetje rijdt nu gemiddeld  60 kilometer per werkdag.

Dus als ik vier dagen werk, rijdt ik de tank van Deetje aardig leeg.

 

In het verleden was Deetje altijd een luxe fiets.

Het werk was steeds redelijk op de hoek en op fietsafstand.

En na de kerstvakantie (in de buurt van ‘s –Hertogenbosch was dit deze week) kon ik weer wat minder snel naar mijn werk.

 

Blijkbaar zijn er weer heel wat brokkenpiloten onderweg.

Ik draai het dichtstbijzijnde knooppunt op en hoor op de radio deze week dat iets verderop de linkerrijbaan is afgesloten.

Ik besluit maar geen andere route uit te stippelen, want ach ik heb nog tijd zat.

En dat pakte goed uit.

 

Vandaag dus rijdt ik een brug over en bedenk me net dat er vandaag vast geen file zal staan.

En ineens allemaal remlichten een zwaaiende politieman die wil dat ik rechts blijf.

(…..)

Dus ik blijf op de rechterrijbaan.

Sluit ik dus aan bij de file op de A50 en sta daar dus ruim een half uur stil (van ca. 08:20 tot 08;50 uur).

De politieman die ik 5 meter geleden ben gepasseerd had mij dus van de A50 willen hebben.

 

Kijk als ik dat op tijd had gesnapt was ik geen half uur te laat op mijn werk gearriveerd.

Maar ja dan hadden jullie dit verhaal niet gehad.

 

En pas veel later begreep ik waar al die wachttijd veroorzaakt door was…

 

 

http://www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenland/7973931/Twee-doden-bij-ongeval-op-A50.ece

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Van A, niet via B, naar C

  1. Leo zegt:

    Heel vervelend als je het meemaakt en in de file terechtkomt, maar het ongeval was vanochtend al in het nieuws en is echt vreselijk. Een jonge vrouw is van de weg gereden door een spookrijder….

  2. J@n. zegt:

    2 doden is wel ff erger dan een half uur te laat.
    Jij bent er gelukkig toch nog Min!
    Gr. J@n.

  3. rietepietz zegt:

    Wat een afschúwelijk ongeval! Natúúrlijk ben je achteraf dan blij dat er met “slechts” een half uur vertraging af komt ,wat is een half uur op een mensenleven helemaal .

  4. tagrijn zegt:

    Och, files horen nu eenmaal bij het autorijden vandaag de dag. Ik kan bij mij de A4 en de A44 op, keisemenu dus. Maar hoe dan ook, kom altijd in een file. Maar als je met een tank maar 240 km rijdt, zou ik Deetje maar eens laten nakijken. Wat een zuiplap!

  5. Had ik ook een keer, dat ik de aanwijzingen niet snapte: de mij tegemoetkomende autobestuurders zwaaiden volop met open hand naar mij (dacht ik). Ik vroeg me dus ook af waarom ik ineens zo populair scheen te zijn… Niets bleek minder waar. De open zwaaiende handen wilden mij zeggen: “Vijf! Vijf vingers! Houd je aan de 50 km! Controle verderop!” Maar, zoals ik al zei, ik snapte het toen niet, dus had ik een bekeuring aan mijn broek…
    Deze gebeurtenis voltrok zich zo ongeveer 25 jaar geleden, toen het er allemaal nog niet zoveel toe deed. Tegenwoordig houd ik mij keurig netjes aan de verkeersregels (andersoortige wil ik nog wel eens aan mijn laars lappen 😉 ).

    Het is vast fijn om weer werk te hebben, nadeel daarvan is dan weer dat je er ook wel eens te laat arriveert…

  6. Truus zegt:

    Brrrrrr Min, dan sta ik toch liever in de file dan dat ik één van de slachtoffers ben!

  7. Plato zegt:

    Over een jaar of tien kun je in de files overnachten. Dan zeg je geen och meer. Ik ben blij dat ik geen auto heb. Dat scheelt me zo te lezen heel wat kleine frustraties.

  8. Alie zegt:

    Dij zulfde dag stonden Eisso en ik in de file op de A28 veurbie Hoogeveen

    http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2011.015.02

    Doe wordt d’r nait vrolijk van..

    Groetjes van Alie

Geef een reactie

