Ontdekkingsreiziger

Zo tussen bijna slapen en ontwaken in, is dat nu het tijdstip van de dag?

Ik hoor niets, geen klossende schoenen op de gang.

Het ene moment zat ik nog in een afgesloten ruimte,

nu kan ik me op ontelbare plekken verschuilen.

 

Ik kom uit mijn schuilplaats.

Ik zie geen tekenen van enge levens.

Ik weet waar de zwarte dame zich bevindt.

Daar heeft ze me over verteld.

 

Ik kijk naar beneden, niets engs te zien, te horen of te ruiken.

Er gaat nu niet ineens een lichtbundel aan.

 

Ik heb de gang veilig gehaald.

Hier is nog een kamer waar ik kan schuilen.

Nog steeds hoor of zie ik niets engs.

 

De tweede trap naar beneden.

Zwarte dame weet dat ik er ben.

 

“Kom, maar Mossel, kom dan”.

Aaaah nee, dat enge mens is toch thuis.

Vlug weg voordat ze zich ook nog laat zien.

 

In no time is Mossel weer naar de veilige zolderhaven vertrokken.

Hij kon zijn bedienden al zien als hij dat wilde.

Dat hij ze ook kan horen opent nieuwe perspectieven.

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Ontdekkingsreiziger

  1. Frans54 zegt:

    Gaat dus nog niet helemaal goed met het (zelf)vertrouwen van meneer.

  2. joke zegt:

    Even volhouden, de beloning is des te mooier als het vertrouwen er is.
    Groetjes.

  3. rietepietz zegt:

    Het is in ieder geval een piepklein beginnetje !

  4. Truus zegt:

    Zo te lezen gaat dit nog wel even duren Min. Ik wens jullie alle geduld van de wereld.
    Zou kooklucht van een vers visje of zo kunnen helpen?

  5. Plato zegt:

    De zwarte schim is wederom gesignaleerd. Moge hij in 2011 de grote stap naar de warme kamer wagen.

  6. Marian zegt:

    nou ik erover nadenk, wij hebben ooit een witte kat gehad die doof was. Schrok zich helemaal te pletter van dingen. niet leuk. Fijn dat er wat schot in de zaak zit, dat komt echt wel goed.

Geef een reactie

