Herhaling van zetten

Ik ben meer van het dammen. Snap ik als waterliefhebber en waterhater.

Maar ja als iemand mij ooit schaken had uitgelegd met een vuurtoren, zeepaard en wadloper dan was ik er wellicht ook voor te porren geweest.

Juan is meer van het schaken.

Maar ja of het nu om schaken of dammen gaat, het draait om de zetten.

 

November 2001 was de eerste die een stap in ons appartement durfde te zetten de Zwarte kattenheer.

En met heel veel geduld ontdooide ook de IJskoningin.

 

Dit weekend zijn we op pad gegaan bij de dierenasiels bij ons in de (water)buurt.

En nadat we bij het tweede adres vertelden wat we precies zochten, was de wedervraag of de kat ook zwart mocht zijn.

Wisten wij al gelijk bij wie we op audiëntie mochten.

 

Toch wilde de vrijwilligster ons ook voorstellen aan nog een andere kat die te boek stond als langzitter.

 

Om een lang verhaal kort te maken, beide katten zijn nu bijna twee dagen in huis.

 

De zwarte kattendame heeft het hele huis al van onder tot boven en van bak- naar stuurboord verkend. Haar vacht, die deze kat in het asiel niet verzorgde, lijkt al op te knappen.

 

Maar ja dan het andere project wat wij ons op de hals haalde.

Madame M blijkt vergeleken met deze witte kattenheer een heel stuk socialer.

Wel bang voor geluiden, maar toch niet al het vertrouwen in het dienstdoende personeel verloren.

Zij at namelijk wel gewoon haar eten vanaf dag één.

 

Terwijl de zwarte kattendame ons eigenlijk iets te veel wil claimen (mag iets minder).

Wil de witte kattenheer het liefst nog niets met ons te maken hebben (mag iets meer).

 

Van de witte kattenheer is een filmpje. Maar hier in huis beweegt hij zo min mogelijk.

En ik heb hem ook nog niet kunnen betrappen op een eetpoging.

 

We negeren hem nu maar op zolder. Want hij is kampioen in zichzelf verbergen.

We wachten wel even op zijn volgende zetten.

 

En net zoals op twitter en op hyves zet ik hier even het filmpje van de witte kattenheer:

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Herhaling van zetten

  1. Frans54 zegt:

    Mooi beestje, ik vind die twee gekleurde oorwarmers hem goed staan. En in het asiel liet hij zich zo te zien wel met genoegen aanhalen dus ik ga er van uit dat ook dat uiteindelijk wel goed komt.(filmpje laadde helaas wel erg traag met tot gevolg dat het geregeld stokte, maar uiteindelijk heb ik het wel helemaal gezien)

  2. Marika zegt:

    Hij kan ook bang zijn voor de zwarte kattendame i.p.v. jullie. 😉 Zet je op zolder ook een bakje voer (en water) neer voor hem? Ik zou er een stuk of 15 brokjes in doen zodat je na kunt tellen of er iets van weg is. En misschien voor nu even hetzelfde aanbieden als wat hij in het asiel gewend was?
    Mocht je hem te pakken krijgen op zolder dan zou ik hem mee naar de huiskamer nemen en daar zolang houden, en dan opletten met deuren openen. :o) Dan kan hij langzaam aan jullie wennen, zolang hij verstopt zit zal dat niet opschieten vrees ik.

  3. Alie zegt:

    En nou zoekt doe ain zwarte kat? Vanwege ’t dammen? Of ain koning omdat doe al ain dame hest.. gezien ’t schoaken?

    Ik snap ’t hailendal… geleuf ik… toch?????

    Twije moal groetjes van Alie (bin ik vergaiten bie dij aandere reactie neer te zetten, vandoar twije moal de groeten).

  4. Truus zegt:

    Je speelt weer lekker met woorden Min. 🙂
    Wel jammer dat de witte kattenheer zijn draai nog niet heeft gevonden bij jullie. Ik hoop dat hij niet te lang wacht met het zetten van stappen in jullie richting. Eten en drinken op zolder zetten en afwachten maar.

  5. Plato zegt:

    Het is geen schichtig beestje zo te zien. Laat zich rustig aaien, kijkt kalmpjes rond. Ik zou hem stilletjes laten gaan. Misschien trekt hij wel bij. Maar in elk geval trekt hij zijn eigen plan.

  6. Marian zegt:

    fijn dat je hem zo z’n gang laat gaan, dat zal zich straks vast terug betalen in vertrouwen en aanhankelijkheid!

  7. rietepietz zegt:

    Met die aanhankelijkheid zal het wel goedkomen zo te zien , meneer vind dat gekroel achter z’n oren bést wel lekker !
    Leuk zo’n duo black and white !

  8. tagrijn zegt:

    “Als iemand mij ooit schaken had uitgelegd met een vuurtoren, zeepaard en wadloper dan was ik er wellicht ook voor te porren geweest” Wat een geweldige vondst!

  9. Truus zegt:

    Helaas nog geen nieuws over de grote verstopper…
    OT Ik heb een waterverhaaltje geschreven. 😉

Geef een reactie

