Suggestie(s)?

Uit een vrijwilligerstest bleek dat ik inderdaad een schitterend mens ben.

Dat is mooi, hoop ik toch dat ik er niet eentje ben zoals een dozijn anderen.

Mannen komen van Mars,vrouwen van Venus en Min stiekem van Pluto.

O, nee ik kom toch uit moeders schoot. En dit kwam er uit de test:

 

Je werkt graag samen met andere mensen en kan dit ook goed. Je weet je eigen gedachten en gevoelens goed onder woorden te brengen en luistert graag naar anderen. Technisch ben je meestal niet. Als sociaal type gedraag je je begripvol, vriendelijk, behulpzaam en idealistisch. Ook ben je in je optreden meestal tactvol, zorgzaam en sterk op de ander gericht.

De activiteiten die je graag doet, zijn informatie geven, onderwijzen en verzorgen. Vooral activiteiten waarbij samenwerking en het helpen van anderen voorop staan, spreken je aan.

Je beschikt vaak over administratieve vaardigheden. Verder ben je volhoudend en treed je meestal niet zo op de voorgrond. Je houdt van een precieze en systematische aanpak en bent dan ook veel te vinden bij administratieve, ambtelijke of secretariële activiteiten.

Je vindt het leuk om vrije en creatieve dingen te doen, die niet volgens allerlei vaste regels verlopen. Je bezit artistieke vaardigheden, zoals toneelspelen of tekenen. Ook kan het zijn dat je graag knutselt of muziek maakt. Als artistiek type houd je niet van geordende systematische werkzaamheden. Enkele van jouw persoonseigenschappen zijn: fantasierijk, impulsief, misschien een beetje onpraktisch, maar zeker origineel.

Met overtuiging weet je je omgeving enthousiast te krijgen voor je plannen. Organisatietalent is je tweede natuur en uitdagingen ga je niet uit de weg.

Als ondernemend type ben je een doener, geen denker. Verder ben je als ondernemend type ambitieus, gezellig en optimistisch. Activiteiten die jou aanspreken, zijn economisch, politiek of organisatorisch van aard.

Vrijwilligers (én mantelzorgers), schitterende mensen.

Inspiratiebron:  http://www.schitterendemensen.nl/zelfkennistest/index.php?intro=true

http://www.beleven.org/feest/dag_van_de_mantelzorg

En de titel van dit log kwam via Maria op: http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2010/11/we-300-de-opdracht-voor-de-maand-november.html.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Suggestie(s)?

  1. hanneke zegt:

    leuke stukje,
    heb de test ook gedaan, de uitkomst verbaasde me niet.

  2. joke zegt:

    Wauw je bent wel een geweldig persoon.
    Groetjes.

  3. Frans54 zegt:

    “Je houdt van een precieze en systematische aanpak” “Als artistiek type houd je niet van geordende systematische werkzaamheden” Is dat niet een beetje met elkaar in tegenspraak? (ik doe maar een suggestie)

  4. Novie zegt:

    ik heb de test ook eventjes gedaan …ach je weet het vaak zelf toch wel he.Minneke lijkt me ook wel een leuke vrijwilliger dacht ik zo.

  5. Wat een leuke invulling op de We-300
    Die test heb ik ook eens gedaan en voor ik het wist zat ik tot over mijn oren in het vrijwilligerswerk 😉

  6. Plato zegt:

    Nou dan zeg ik voortaan U tegen jou. Ik ga straks de test eens doen. Ik vrees het ergste: Plato u bent een rasindividualist of zo.

    Maar nu eerst die link voor dit mooie stukje.

    Min, een prima bijlage. En dat je geweldig bent, dat wist je al.

  7. Toaske zegt:

    Wat een leuke test zeg. En klopt de uitkomst? doe je al vrijwilligerswerk?

  8. Ik ben verrast door deze we300.
    ik ga later het testje doen, erg leuk deze we300.

  9. Ria zegt:

    Nee ,ik ga de test niet doen maar vind dit echt een leuke WE 300

  10. Truus zegt:

    Dat vind ik een mooie uitkomst van je test Min. 🙂
    Had je gelijk voer voor de WE-300. 😉

  11. Jenke zegt:

    de test bracht mij geen verrassingen,deze we wel leuk.

  12. Ria zegt:

    wat een idee, maar zelf durf ik de test niet te doen,laf hè? wel een verrassende WE.groetjes

  13. Alie zegt:

    Ain moal was ik in Utrecht (nou bin doar heul voak, moar dij moal was ik nait bie Annie) en doar kon ik ook ain test doun. Dat ging over wat veur mens ik was. En de oetkomst kon zijn: ochtend, middag of oavondmens. Ik mit aal mien enthousiasme dij test doun.. kwam eroet: Gain mens. Das goud.. dou noit meer ain test.. moar deze goa ik nog eev’m doun.. veur deze aine moal dan moar!

    Schier stuk en inderdoad… Mantelzorgers en Vrijwilligers binnen prachtige mensen.

  14. jokezelf zegt:

    Leuke invulling van deze WE; inderdaad vrijwilligers en mantelzorgers zijn schitterende mensen. En die komen niet per dozijn. Hoewel… heb je enig idee hoeveel mantelzorgers wij in Nederland hebben? Allemaal pareltjes.

Geef een reactie

