Vertrekken

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.

De tijd van gaan is nu gekomen.

Ja, ik vind het jammer om te vertrekken.

En ook de collega’s waren al aardig aan mijn (vin)slag gewend.

 

In mijn leven heb ik al vaak een deur achter mij gesloten.

Van boten, huizen, scholen, werklocaties en van auto’s.

Dat ging niet altijd goed.

Op mijn lichaam (en staart) staan daar de littekens van.

 

Onlangs viel er een hele warme apfelstrudel op mijn pols toen ik deze uit de oven wilde halen.

Niet handig nee dat weet ik. Dat hebben alle belangrijke mensen in mijn leven me al verteld.

Ik probeer echt in het hier en nu te leven.

Maar ja soms vertrek ik daar in gedachten al ver vandaan.

 

En dan kan het gebeuren dat ik even niet oplet als ik van huis vertrek.

Bij het sluiten van de deur bemerkte ik, vorige week voordat ik naar de Powerdag ging, dat ik mijn rechter wijsvinger tussen de deur gestopt had.

 

Als je een deur sluit gaat er elders een raam open.

En ik geniet van de stappen die ik neem.

Richting de droombaan van schrijver.

 

Zelf ben ik de enige die mijn angst om in deze droom te geloven de deur kan wijzen.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Vertrekken

  1. J@n. zegt:

    Er zullen nog heel veel deuren opengaan in je leven Min, zeker weten!
    Gr. J@n.

  2. Marian aka mama muis zegt:

    Leef je droom Min!

  3. rietepietz zegt:

    Je kunt toch écht beter de deur waar je vingen nog tussen zit open maken 😉
    Je bent in ieder geval weer ervaring rijker geworden ,dat kan nooit voor niets zijn !

  4. Annemiek zegt:

    Je was ongewild wel op dreef zeg om jezelf te pijnigen, hete apfelstrudel op je pols, auwauw. Je weet toch dat een deur niet zo makkelijk dicht gaat met een vinger er tussen 😉

    Jammer dat je afscheid moet nemen van de collega’s waar je afgelopen maanden mee gewerkt hebt.

  5. tagrijn zegt:

    Misschien moet je iets gerichter gaan zoeken. In vakbladen of zo.

  6. jeer zegt:

    Min,

    Ja ook hier gaat de tijd snel en gebeuren er verwachte en onverwachte dingen, maar dat houdt het ook een beetje spannend.
    Bedankt voor je bezoek en reactie en succes als je weer vertrokken bent.

    Groetjes,

    jeer

  7. kamira zegt:

    wat is een apfelstrudel daar komt het allemaal door.
    Maar er gaan nog deuren voor je open hoor!

  8. Truus zegt:

    Weer een ervaring rijker in het arbeidsleven Min. Kan je weer op je CV zetten. 🙂
    En ongelukjes kunnen iedereen overkomen. 😉
    Blijf je droom koesteren en wie weet op een dag, kopen je fans je boek. 🙂

Geef een reactie

