(Water)stand van zaken

 

Op 13 oktober (dat was inderdaad het antwoord op wat ga ik over 10 dagen doen) had ik geen vrije dag.

Voor het eerst in deze (zwem)baan werkte ik 8 uur op maandag, dinsdag en woensdag.

Waarbij ik maandag al vernam dat mijn (zwem)tijd er bijna opzit.

 

Dat bericht kwam niet onverwacht, maar ik had goede hoop dat nu ik toch in dit zwembad lag, ik er niet uit hoefde.

 

Want ik wil en kan best zwemmen. Maar het hoeft niet. Ik zwem namelijk omdat ik het leuk vind.

En de slagen die ik daarbij maak, tja je moet erbij zijn om het te zien.

 

En voor iemand die al heel lang op het droge stond, maak ik mooie (inhaal)slagen.

Ik voelde me 10 weken als een vis in het water bij mijn uitzendbaan.

 

Maar er bleken kapers op de kust die voor deze klus blijkbaar geboren waren.

 

Mag ik dus weer op zoek naar een nieuwe (zwem)baan.

 

Donderdag had ik heel veel plannen, maar er kwam gewoon niets uit mijn handen.

Maar vandaag gelukkig weer de energie op peil.

Alle taken die ik me had voorgenomen, afgerond.

 

Af en toe is er dus nog een uitgebluste dag.

Maar die verwelkom ik zoals de zon de maan groet.

 

Dus nee de 25 weken zal ik, vermoed ik, bij deze werkgever niet halen.

Echter met dank aan deze werkervaring weet ik een paar antwoorden zeker:

 

Ja ik kan zwemmen

En nee ik weiger om (in of door mijn werk) te verzuipen.

 

Met dank aan inspiratie van o.a. Melody en Mama Muis (zie linkenlijst) heb ik nu al 2 elftallen voor mijn project. Iedereen mag een schot voor de boeg doen hoeveel elftallen de eerste selectie halen.

Er dingen aardig wat kandidaten mee. Vast genoeg voor 11 elftallen 😉

Zeg het maar worden het er meer of minder ;-))

 

De afgelopen weekenden had ik ook nog leuke en inspirerende uitjes:

Een regionale ontmoetingsdag voor mijn vrijwilligerswerk op 2 oktober

En het Tientjes symposium in Breda op 10 oktober.

 

Waarbij ik weer eens moest erkennen dat als geld geen enkele rol speelde mijn beroep schijfster zou zijn…

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op (Water)stand van zaken

  1. J@n. zegt:

    Er zijn er genoeg die er de kost mee verdienen, wie weet kan jij dat ook. Het schrijven gaat je duidelijk niet slecht af dus wie weet…..
    Gr. J@n.

  2. Alice zegt:

    Jammer Min, meer werken was leuker geweest.

  3. rietepietz zegt:

    Toch jammer dat je na wat fijne baantjes trekken nu weer even op de kant gezet wordt ,maar er komt vast wel weer iets anders op je pad .
    Tja ,met schrijven je brood verdienen heeft vaak meer te maken met wie kén dan met “ken “je schrijven !

  4. een Oldtimer zegt:

    Als je goed kunt zwemmen en ze laten je
    alleen maar even pootje baden dan is dat
    minder prettig.
    Het probleem van schrijven is dat je er
    alleen maar geld mee kunt verdienen als je
    voldoende lezers hebt.
    Aan je schrijfkunst ontbreekt het niet.

  5. Plato zegt:

    Maar geld speelt een rol, Reismeermin. En om een goed boek te kunnen schrijven, moet je heel wat in je mars hebben. De spoeling is ook daar erg dun. Voor je het weet lig je bij de Slegte.

    Schrijven om geld te kunnen verdienen is trouwens vrijwel uitgesloten. De meeste mensen moeten er gewoon een baan bij blijven houden.

  6. Elmar zegt:

    Jammer Min, maar er komt vast weer een nieuwe leuke baan!
    groetjes,
    Elmar

  7. Marika zegt:

    Wat jammer dat je niet verder mag zwemmen daar, maar er komt vast weer iets nieuws op je pad. Je hebt er in ieder geval weer werkervaring bij. 🙂

  8. maurice zegt:

    op enig moment zwemt die goede baan richting jouw kant, em bekijk eens de mogelijkheden om zelf een zwembad te bouwen, ben ik nu ook mee bezeig, je kunt goed zwemmen, dus..

Geef een reactie

