De tien

Wat deed je tien jaar geleden?

Tien jaar geleden waren we ons aan het voorbereiden op een verhuizing van Haarlem richting Nijmegen.

Alvast zoeken naar werk in mijn nieuwe regio.

Wat deed je tien maanden geleden?

Op zondag 3 januari 2010 hoopte ik op een Elfstedentocht in 2010.

En ik gooide weer eens met een sneeuwbal. Een belangrijke stap in mijn sollicitatieproces..

Wat deed je tien weken geleden?

Op zaterdag 24 juli, al een week terug van vakantie en het vakantiegevoel al helemaal kwijt.

Hard aan de slag om weer aan het werk te komen.

Wat deed je tien dagen geleden ?

Woensdag 22 september, op die dag kwam ik echt bij van zeven weken gemiddeld 20 uur per week werken. Gelukkig had ik 5 dagen om bij te tanken, dus ik kwam snel weer uit deze dip.

Maar familie en, (dans)vrienden waren even bang dat ik mijn energie weer even fout ingezet had.

Wat deed je tien uur geleden ?

Het is nu zondag 3 oktober en bijna 09:30 uur , zaterdagavond rond 23:30 uur lag ik de binnenkant van mijn ogen te bekijken. Als ik goed slaap, zit ik beter in mijn vel.

Wat deed je tien minuten geleden ?

In een agenda kijken wat voor dag het tien dagen geleden was en me afvragen wat ik die dag deed.

Wat doe je over tien minuten?

Dan wil ik in bad liggen, ik hou ervan om minimaal een uur lang in bad te liggen.

Dit gebruik ik echt als relaxtijd. Rimpelt mijn vel wat van 😉

Wat doe je over tien uur ?

Om 19:30 uur hebben we net gegeten en gaan we eens kijken of er nog iets leuks op tv komt.

Wat doe je over tien weken ?

Dan is het de eerste week van december. December is voor mij een hele moeilijke maand.

En dat al vanaf 1983. In 1983 overleed dansmaatje Peer aan de gevolgen van een noodlottig ongeval.

In 1989 overleden eind december tante Do en ome Enrique. Hele markante mensen in mijn familie.

OT: Binnen twee weken hoor ik trouwens of mijn tijdelijke baan nog een vervolg krijgt.

Wat doe je over tien maanden ?

Over 10 maanden is het augustus 2011. Dat is na onze zomervakantie.

Dan hoop ik nog steeds mijn bijdrage te leveren aan ons huishouden met een baan die me op het lijf is geschreven. En ik blijf schrijven, dit weekend geleerd dat dit heel goed is voor mijn welzijn.

Als het goed gaat/ goed blijft gaan met mijn bijdrage dan is dit de maand waarvan ik verwacht dat er een paar katten ons als bediende gaan kiezen of zien.

Wat doe je over tien jaar ?

Dan is het zaterdag , 3 oktober 2020. Oh jee ik vind dit echt een lastige opdracht. Wat wil ik doen op 3 oktober 2020, bij leven en welzijn?

Ik heb ondertussen, na veel uitstelgedrag, mijn boek gepubliceerd. Pim, Frits en Ida hebben mij, net als ik ooit met mijn muzikale opa Kees heb gedaan, naar school meegesleept om daar iets over te vertellen.

Als wij, Juan en Min, dan ons onderwaterhuis en –tuin redelijk hebben opgefrist zullen familie en vrienden vrezen dat we onze biezen gaan pakken en de verhuiskriebels gaan krijgen.

En tja dan zijn we toch weer terug bij tien jaar geleden. Want tja na de eerste gezamenlijke verhuizing eind 2001 volgde er namelijk nog twee. In 2001 en 2006 😉

Maar ja als ik iets geleerd heb in mijn leven en dat heeft mijn moeder me al zo vaak verteld toen ik jong was: Het gaat altijd anders dan verwacht. Want de weg die ik kies gaat niet rechtdoor, soms is het even spoorzoeken…

Inspiratiebron:http://melodymusic.web-log.nl/melodymusic/2010/10/-de-10-.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

13 reacties op De tien

  1. J@n. zegt:

    Tja Min, wat een leven hè ;-))
    Gr. J@n.

  2. een Oldtimer zegt:

    Ons leven is in de tijd gezien kortstondig.
    Maar waard om geleefd te worden zolang we van
    ons leven geen vakantie periode maken.
    Ons leven bestaat uit vallen, opstaan en
    belangrijk GEVEN DAAR EN WANNEER HET NODIG IS want
    dan pas is ons leven het waard om geleefd te worden.

  3. plato zegt:

    Gelezen bij Melody. Tja… ik doe niet mee hoor. Maar met de uiteindelijke conclusie ben ik het eens: het gaat altijd anders dan je denkt.

  4. Trui zegt:

    Leuk! Had het bij Melody ook al gezien. De toekomst blijft (gelukkig) een vraagteken, je kunt alleen maar hopen.

  5. rietepietz zegt:

    Ja klopt , meestal loopt alles ánders dan je voorui kan bedenken .Achteraf terugdenken brent vaak verwondering over wat er allemaal tot stand gebacht is in die tijd .
    Een boek publiceren lijkt me een mijlpaal waar je over 10 jaar met tevredenheid op terug zult kijken .We horen vast nog wel eens waar het over gaat 😉

  6. Margreet zegt:

    Leuk logje en leuk om zo es na te denken over je daden/plannen. Misschien doe ik er ook eentje.

  7. tagrijn zegt:

    Leuk idee en dacht meteen: wat deed ik precies 10 jaar geleden. Dat weet ik exact: nog bijkomen van de Drie Octoberfeesten in Leiden. En 9,8, 7 enz. jaar geleden ook… Tien dagen geleden zat ik mentaal voor te bereiden op een oersaaie verjaardag. Tien uur geleden at ik een boterham met rookvlees. Boeiend, hé?
    En over tien jaar schrijf ik een logje en reageer bij Min over de inhoud van haar boek.

  8. Leo zegt:

    Wat leuk bedacht! Tien jaar vooruit kijken is tegewoordig best een lastige geworden. Sinds eind vorig jaar weet ik dat je zo maar ineens beroofd kunt raken van elk normaal perspectief als er ineens iets niet meer zo functioneert als je altijd gewend was…

  9. Mooi gedaan…. zo weet ik weer iets mee van jou ;-))

  10. Truus zegt:

    Met interesse gelezen Min. Maar wat de toekomst brengt zullen we toch echt af moeten wachten. 🙂

  11. Plato zegt:

    Die toekomst over 10 jaar, daar is inderdaad niks over te zeggen. Onmogelijke opdracht. Zelfs 10 maanden zijn al moeilijk. Tien dagen kan misschien nog net. Brrrr… wat een opdracht.

  12. Maurice zegt:

    Eigenlijk best fijn dat het zinloos is om veel te plannen, het geeft mij in ieder geval ruimte min.

    leef nu!!]
    geniet nu!!

  13. hanneke zegt:

    een tien voor dit blog!

Geef een reactie

