Incasseren

Sommige mensen krijgen meer binnen dan ze verdienen.

Op slinkse wijze strijken ze meer geld op dan ze betalen.

En dan nog zeggen ze dat ze niet stelen.

Nee, ze zijn alleen heel handig in het piramidespel.

Ze zorgen dat ze boven komen te staan en toucheren dan de betalingen van mensen die geloven dat je met een lening of leasevorm je geld dubbel en dwars terug zult ontvangen.

 

Ik ken mensen die met beide benen in deze geldzwendel gestapt zijn.

En dealers die er, ondanks bezwaren van hun importeur, toch aan meewerkten.

Nee, zo lusten we er nog wel een paar.

Wij, het Customer Care Team (Knabbel, Babbel en Min) willen bij deze toch echt duidelijk zeggen dat we de dealers het met kracht hebben ontraden.

Want dat Pieter Storms in “ons merk” rondreed was geen reclame meer, op het moment dat hij bij ons op de stoep stond.

 

Onlangs zag ik een van de dealers bij Radar weer eens langskomen.

Ze konden niet meer naar de importeur verwijzen,

Maar nu wezen ze de eerste sprookjesverteller als schuldige aan.

 

Kijk wie tot tien kan tellen, kan de hele wereld bellen.

Maar nee, ze kunnen er zelf niet voor zorgen dat het geld geïnd wordt.

Want de sprookjesverteller is met de noorderzon vertrokken,

Heeft zijn biezen gepakt.

En o,ja is ook persoonlijk failliet.

Van een kale kip kun je niet plukken.

 

Maar verdorie, ik ken ook de andere kant van die medaille.

Mensen die hun zuurverdiende centjes in die spaarzwendelsok staken.

En door deze beslissing hun eigen droom kwijtraakten.

Van de ene op de andere dag was mijn buurman, de sigarenboer, zijn zaak kwijt.

Hij had nog net zijn 30-jarige jubileum mogen meemaken.

 

Nee, ik ben al een tijdje allergisch voor allerlei soorten geldwolven. Ik ben liever zelf mijn schatbewaarder.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

18 reacties op Incasseren

  1. Je hebt helemaal gelijk….. wij hebben net ruim een jaar in de ellende gezeten van angst en zwaard van damocles door hypotheekzwendelaars…
    OP een gegeven moment is de rek er dan echt wel uit hoor!

    Mooi beschreven!

  2. J@n. zegt:

    En dan wil Scheringa weer opnieuw beginnen, want zijn personeel was zo dol op hem…..
    Gr. J@n.

  3. Alie zegt:

    En geliek hest. Doe ken ‘m wel goar koken en de poten afdraaien, moar dat schiet ook nait op. Eisso en ik binnen d’r ook mit vare poten ingetrapt. En elke moand worden wie d’r oan herinnerd.

    Groetjes van Alie

  4. een Oldtimer zegt:

    Het grootste probleem van een dief is dat
    dat hij/zij het met ons eens is maar het erg flauw
    vind om dan maar te stoppen.
    Een dief heeft geen probleem met het achtste gebod
    maar is van mening dat de tekst die er
    in beschreven staat er niet in thuis hoort.

    Ons eigen probleem is door dat we geen dief
    willen zijn we altijd naast de pot piesen.

  5. Toaske zegt:

    Ze hebben (toen nog) vriendje en mij ook ook meegelokt naar Tiel waar zo’n geldvraaggedoe aan de gang was. Mooi dat wij daar niet ingetrapt zijn. Helaas voor onze vrienden (zijn ze nu gelukkig no) hoor ook al hebben ze er veel geld mee verloren.

  6. rietepietz zegt:

    Slecht soort mensen inderdaad maar toch óók ….. tevéél mensen die té makkelijk in sprookjes geloven en denken makkelijk rijk te kunnen worden .Rijk worden gaat nou eenmaal mééstal over de rug van anderen !

  7. Annemiek zegt:

    Ik ben ook liever zelf de bewaarder van mijn schat. Ik denk altijd: als het te mooi lijkt om waar te zijn is het meestal ook te mooi om waar te zijn.
    Op die manier zal ik heus wel eens een kans op een heus fortuin mis gelopen zijn, maar ik ben er niet minder gelukkig om.

  8. hanneke zegt:

    terug naar de oude sok dan maar?
    of gewoon alles op maken?
    je hebt er rotzakken bij hoor, gebruik makend van de goedgelovigheid van de mensen.
    en wat een ellende heeft de DSB bank niet veroorzaakt, iedere keer komen we beroepsmatig, (want hypotheek kantoor)wel een slachtoffer tegen, die we -jammer genoeg- echt niet uit de ellende kunnen helpen.
    ik kan me zo opwinden over die hufters!
    je WE heeft weer wat losgemaakt…..
    groetjes,

  9. plato zegt:

    Een deel van de materie is mij niet heel duidelijk. Maar de grote lijn wel. Nou, natuurlijk ben ik het met je eens. het is intriest.
    De zwendelaars moeten helemaal kaalgeplukt en dan nog die boete er bovenop.
    Mooi WE.

  10. Ria zegt:

    Gelukkig ben ik niet rijk en ook niet arm, leen nooit geen geld, koop niets op afbetaling ,dus slapen wij heel gerust. Maar het is inderdaad heel verdrietig als je zo bedrogen wordt.

  11. Jenke zegt:

    Geld maakt niet gelukkig zeggen ze wel eens,maar het is toch wel handig als je er wat van hebt.Want geen geld maakt zeker niet gelukkig en als ‘ze’het dan van je jatten.Helemaal belachelijk.gr Jenke

  12. Jokezelf zegt:

    Helemaal gelijk. De kredietcrisis heeft hele volksstammen van hun zuurverdiende spaarcenten beroofd. En het gaat maar door. Door de lage rente komen nu ook de pensioenen in gevaar. En wie mag het betalen? De gewone hardwerkende man en vrouw. De grote bankbonsen houden gewoon hun hoge salarissen en bonussen. Mijn ouwe sok terug! mooie WE

  13. Voetje zegt:

    Je hebt dit toch wel moeilijke onderwerp, vind ik, mooi beschreven

  14. Truus zegt:

    Ik kon het niet helemaal volgen maar begrijp wel de strekking. Stelletje harteloze boeven zijn het! 😦

  15. Wie gelooft er nog in sprookjes?

    Het is van den zotte dat het nog mag en kan bestaan, dit soort oplichterij.

  16. Maurice zegt:

    ik gruwel van die zwendelaars als Scheringa en andere oplichters, veel goeds brengt het neo-liberalisme ons niet
    ook in de zorg worden mesnen opgelicht als gevolg vd alsmaar oprukkende marktwerking.

    wat is er toch aan de hand met ons?

  17. Frans54 zegt:

    Ach, ik denk altijd maar “die geldwolven hebben meer zorgen dan ik”. Die moeten zorgen dat de zaken blijven draaien, dat hun verhaal blijft “kloppen” en dat anderen ernaar blijven luisteren. Ik ben tevreden als ik genoeg heb om aan het eind van mijn uitkering geen stuk maand over te houden dus verder hoef ik me nergens druk om te maken.

  18. Jet zegt:

    En zo is het maar net ! Mensen werden op een slinkse wijze hebberig gemaakt en nu zitten talloze mensen in de shit.

    Mooie WE_300 !

Geef een reactie

