Zwem, zwam, zwom

1 jaar, 8 maanden en 10 dagen maakte ik me erg druk over het feit dat ik tussen twee banen zwom.

Want zouden we ook zonder mijn bijdrage rond kunnen komen?

Echt Juan snapte er niets van dat ik daar wakker van kon liggen.

Want mijn moeder had me toch geleerd: “Komt tijd, komt raad”.

En nu ben ik alweer 120 uur aan het werk op één van de uniekste werkplekken van Nederland.

 

Omdat ik er bewust voor heb gekozen om minder te werken verdien ik geen dijk van een salaris.

Mijn ervaring in Amerika, waarbij ik (kost en inwoning vrij) van 75 dollar rondkwam helpt dan wel.

Toch zit dat op geld letten al veel vroeger.

Ik leerde al nee zeggen tegen spullen kopen met dank aan mijn moeder en haar zakgeldbeleid.

En echt waar als kind brandde dat geld in mijn zakken.

 

Ik kan niet zeggen dat ik altijd wijs geweest ben met geld.

En tja je hoeft niet te zwemmen in je geld, maar zoals ik op een tegeltje las pootjebaden is toch heel leuk.

 

Met dank aan onze spaarzin kunnen we het hier nog wel even volhouden met 25 % minder inkomsten.

Dat geld missen we eigenlijk (nog) niet.

Vanaf dat ik werkloos dreigde te raken hebben we meer gedaan met minder geld.

En door dit bewust te doen hebben we van het geldgebruik genoten.

 

Van mijn eerste salaris kocht ik nieuwe kleding en toch maar weer eens staatsloten.

En vanmiddag laat ik wat geld bij de kapper zwemmen.

 

Nee geld maakt niet gelukkig, er bewust mee omgaan wel.

 

OT: Zag dat dit mijn 250e 450e bericht is op mijn blog. Mooie mijlpaal!

Op dus naar de 500 voor 2011 😉 (Aangepast 24-9-2010)

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan, Water. Bookmark de permalink .

13 reacties op Zwem, zwam, zwom

  1. Christel zegt:

    Maakt geld niet gelukkig? In de zin van munten en papiergeld ben ik het met je eens. In de zin van geld hebben/bezitten/sparen/behouden/uitgeven vind ik dat geld wel gelukkig maakt.

    En je 250e bericht… Houdt in dat ik nog 249 berichten dien te lezen, leuk 🙂

  2. J@n. zegt:

    Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld hebben maakt je wel arm en daar word je zeker niet gelukkig van.
    Gr. J@n.

  3. joke zegt:

    Heerlijk om tevreden te zijn en niet alles te moeten hebben waar je dan na twee weken niet meer van weet dat je het had. Dan kun je echt van dingen genieten. proficiat met je tweehonderd en vijftigste al weer.
    Groetjes.

  4. een Oldtimer zegt:

    Geld is een betrekkelijk bezit.
    Je tevreden voelen met dat wat
    je bezit, zonder dat te meten
    aan de bezittingen van anderen, is
    een onbetaalbaar bezit.

  5. rietepietz zegt:

    Boven een bepaalde grens voegt geld niet veel toe aan gelukkig zijn maar voor wie met té weinig geld moet rondkomen kan geld toch zéker wel gelukkiger maken .
    Als je meer geld hebt dan je strikt genomen nodig hebt kun je weer wél anderen helpen die het minder hebben en daar wordt een mens toch ook gelukkig van ?

  6. Dat geld niet gelukkig maakt wordt meestal gezegd door mensen die daar voldoende van hebben. Geluk is niet te koop, maar het is wel bewezen dat het NIET hebben van geld ONgelukkig maakt. En dat is vrij logisch, vind ik.
    Maar ik ben wel met je eens dat als je maar net genoeg geld hebt om te kunnen leven, je toch heel gelukkig kunt zijn! Het kan soms echt een kick geven als blijkt dat je met weinig toch weer alles en iedereen tevreden hebt kunnen stellen, toch?
    Maar ik zou er heel graag in willen zwemmen hoor: in veel geld! 😉
    Gefeliciteerd met je jubileum!

  7. Alice zegt:

    Gelukkig red j het prima ook met minder salaris, dat is een mooie pluim op je hoed, toch?

  8. tagrijn zegt:

    Je zou cursussen moeten organiseren of ten minste en boekje moeten schrijven voor mensen die niet kunnen omgaan met geld. PF met je 250e!

  9. Trui zegt:

    Geld maakt misschien niet gelukkig, maar het is verdomd handig om te hebben.:-)

  10. Leo zegt:

    Ik zou soms best wel eens als Om Dagobert uit de bekende Duck-dynastie willen zwemmen in het geld. Gewoon altijd ‘over’ hebebn en niet meer hoeven nadenken over de dagelijks zorgen voor nu of de toekomst. Zou ja daar een eend voor moeten worden dan?

  11. Alie zegt:

    Eev’m dacht ik, weer ain log over paddestoulen, moar dat viel met. Tja, ’t is ain kunst en oetdoaging om mit minder geld rond te komen. En dan is ’t des te leuker as doe wat over houdt oan ’t eind van de moand.
    Geniet van de kleine dingen.
    Ik wens doe ain schier weekend.
    Groetjes van Alie

  12. Jeanine zegt:

    In Den Haag zeggen ze: “geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld”.

    Hahaha. Anyway, nee geld maakt zeker niet gelukkig. En ook hier doen wij meer met minder. Want ik pas ook erg op tegenwoordig. Niet voor mezelf dan, maarja, Charlet kost veel centjes. Voor haar zou ik wel eens wat meeeer willen hebben dus. Voor mezelf hoeft het niet, ik vind pootjebaden ook wel leuk genoeg:) PC Hoofstraat hoeft ook hier niet, maar af en toe wat leuks kunnen kopen zou dan wel weer leuk zijn. Het is hier een bewuste keuze hoor, dus mij hoor je daar niet over klagen. Maar zolang Charlet er nog is (en ik hoop echt nog heel lang maar dat weet je wel) moeten we gewoon een hoop dingen laten. Maar de staatsloterij, die laat ik dus niet want stel je voor……… hahaha! Het lijkt mij namelijk voor een keer best wel even lekker, ZWEMMEN in plaats van pootje baden:)

  13. Frans54 zegt:

    Ik heb altijd meer plezier gehad in geld uitgeven dan in het verwerven, maar deed dat, eveneens met dank aan een schraal zakgeld budget in mijn jeugd, wel altijd zeer overwogen: geen dingen die ik niet echt nodig had en geen zaken vervangen voor ze echt versleten zijn. Ondanks dat ik (inmiddels al 17 jaar geleden) in de WAO ineens een heel stuk minder ging verdienen heeft dat dan ook nooit tot tekorten geleid, hooguit tot uitstellen van aankopen. En dan is het des te leuker als het eindelijk financieel wél haalbaar is.

Geef een reactie

