(Niet) meenemen

We konden er ons uren mee vermaken, met spelletjes op de achterbank van de auto.

Wie de eerste andere Nederlandse auto zag

(sporadisch, zeker in de jaren zeventig en tachtig in Hongarije, Bulgarije, Polen etc.)

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is…

(allang weggevlogen)

 

Tijdens een kinderfeestje van Patt of Ann was er altijd wel iemand die voorstelde om met zijn allen op reis te gaan.

En dan werd er een hele rits zaken opgenoemd die we meenamen.

Er was dan ook altijd wel iemand die iets van die rits zaken vergat.

 

We gaan nog steeds graag op reis.

En jawel meestal weten we net nadat we de eerste grens gepasseerd zijn wat het is.

Zo was ik vorig jaar bij het uitpakken vergeten de batterijen uit de wereldontvanger te halen.

Tja die gaven geen draad sjoege meer.

En de lader van de wereldontvanger is ook niet helemaal in goede staat.

Dus werden er in Frankrijk nieuwe batterijen gehaald.

 

In Frankrijk keek Juan eens een keer naar de handdoek die ik had durven meenemen.

De gaten vielen er nog net niet in (geen schande toch na bijna 20 jaar).

Dus ook een nieuwe badhanddoek werd gekocht.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op (Niet) meenemen

  1. J@n. zegt:

    Toen wij bij m’n vader in de auto door Luxenburg reden zwaaiden we naar iedere auto met een Nederlands kenteken en dat waren er toen niet veel, want hier heb ik het over de vijftiger jaren. Was ook leuk.
    Gr. J@n.

  2. rietepietz zegt:

    Toen ik klein was ( kort na de oorlog ) waren er niet zo veel auto’s in Nederland en zaten wij thuis voor het raam auto’s te tellen op zondagmiddag .Omdat het er nog niet zoveel waren was het al genoeg als je tot 20 kon tellen 😉
    Gereisd werd er door m’n ouders toen nauwelijks maar of het daar nou door komt dat ik nog steeds iets tegen reizen heb….?

  3. joke zegt:

    Ik heb het altijd heerlijk gevonden verre reizen maken met de auto. Voor mij begon dat pas toen ik al 23 was maar heb er intussen de nodige km op zitten.
    Gelukkig hoefde dat de laatste jaren niet meer tijdens de z.g bouwvak vakantie want dan is het ondertussen knap druk geworden.
    Groetjes.

  4. Annemiek zegt:

    Gelukkig hebben ze in Frankrijk, Duitsland, nou ja, heel Europa, zaken als batterijen en handdoeken.
    Je kunt dus met een gerust hart iets vergeten. Bijna altijd kan het opgelost worden. Zelfs als je, zoals ik, sterke pijnstillers vergeet.
    De camping- eigenaar belde naar de apotheek en ik kreeg ze zonder recepet. Moet je in Nederland eens proberen.

  5. Jeroen zegt:

    Dus heb je nu een handdoek die je doet herinneren aan een (hopelijk) leuke vakantie. Als die nu weer 20 jaar meegaat…..

  6. Leo zegt:

    Mijn vader regelde het altijd zo dat wij als kinderen op de achterbank automerken telden. En wie dan de meeste merken kon opnoemen was winnaar en kreeg in Roermond ofwel een extra dikke knakworst bij de patat of op de terugweg, ergens bij Utrecht een ijsje of zoiets. Het zal zeker hebben bijgedragen aan mijn actuele kennis van alle automerken..

  7. tagrijn zegt:

    Och, zolang je elders kunt kopen wat je bent vergeten is er geen Min overboord. Paspoort of tickets is erger.

  8. Alie zegt:

    Ik goa op reis en ik naim met…. Mien kinders hadden ook van dij spelletjes. De jongsten dan. Bie de oldste hadden wie gain auto. Vail plezier mit joen nije handdoek veur de komende 20 joaren.

    Groetjes van Alie

  9. Novie zegt:

    spelletjes zo oud als de wereld denk ik dan….ik zie ..ik zie wat jij niet ziet…giechel er is niks leukers als dat toch niet waar? of je nu op reis of thuis bent.

  10. Xander zegt:

    Leuke spelletjes zijn dat ja, zoals ook spelen met de leters en cijvers van de kenteken platen. dat doe ik nog dagelijks en gaat onbewust.

  11. een Oldtimer zegt:

    Toen ik nog klein was zag je ieder uur een auto en voor het overige waren het fietsen.
    Nu ik een stuk ouder ben zie je, waar ik nu woon, ieder uur een fiets en voor het overige zijn het auto’s

  12. Elmar zegt:

    Gek dat iedereen altijd bang is om iets te vergeten als ze op vakantie gaan naar het buitenland, want eigenlijk kun je alles vergeten behalve je ID kaart of je paspoort de rest kun je immers ook in het buitenland wel kopen.
    groetjes,
    Elmar

  13. En die oude handdoek? Die heb je toch zeker wel achtergelaten in het vakantieland?

  14. Plato zegt:

    Die spelletjes waren inderdaad leuk. Zo leuk dat ik nog steeds naar autonummerborden kijk om te zien of er iets leuks in zit (Tja voor Tagrijn bijvoorbeeld).

    Vergeet jij ook wel eens wat op vakantie? Nou ik ook. In het Belgische Han zag ik dat mijn fotokaartje vol was. In heel Han geen fotokaartje te krijgen. Dus met de bus naar een nabijgelegen stad. En daar hadden ze één fotowinkel. En in die fotowinkel hadden ze nog net één fotokaartje van twee gigabyte.

    Ik besloot voortaan beter op te letten bij het inpakken. Maar ja…

  15. Jeanine zegt:

    Wij deden dat vroeger met kevers:)
    Als ik op vakantie ga vergeet ik nooit wat, ik neem wel altijd veeeeel te veel mee.
    Hahahahahaha, die handdoek van jou!!

  16. Frans54 zegt:

    Ik was op de motor het hele jaar door voor langere of kortere (weekend) vakanties op pad en had dus een standaard checklist voor korte resp. langere uithuizigheid (veel van de kampeeruitrusting bleef trouwens standaard in de aanhanger, voor die vier of vijf dagen dat ik thuis was niet de moeite om het er uit te halen). En nog zag ik met enige regelmaat kans iets te vergeten (terwijl het toch echt op de lijst stond). Ergens is dat ook wel wat de charme van vakantie: er met beperkte middelen het beste van maken, dus echt zwaar tillen deed ik daar meestal niet aan.

Geef een reactie

