Pootjes

Al voordat ik geboren werd hadden mijn ouders een hond.

En na onze verhuizing van West naar Oost dacht mijn moeder bij een hoekhuis dat het een boerderij met erf was.

Er hebben op het “erf” heel wat dieren rondgelopen.

 

Die bleven ook op dat “erf” als wij op vakantie gingen.

We namen nooit een of ander huisdier mee op reis.

Op de dieren werd dan door mijn grootouders Saar en Kees gepast.

 

Die hadden dan vakantie in eigen land.

 

Voor dieren zorgen geeft ook zorgen.

Zaten we weer eens met een huisdier bij de dierenarts.

Had Hilde weer de kat in haar boodschappentas gestopt.

En in de wachtkamer van de dierenarts kroop de kat dan gauw in haar nek.

 

Het vervelendste was altijd als een huisdier onverwacht kwam te overlijden,

of met de noorderzon vertrok.

 

Nadat ik het ouderlijk huis verliet werd in mijn eerste éénkamerwoning Remi mijn huisgenoot.

Maar hamsters worden helemaal niet oud en na zijn dood vertrok ik (in 1991) naar Amerika.

Ruim 10 jaar later zou ik pas weer een huisdier in huis halen…

 

In zijn jeugd had Juan geen huisdieren. Hij verteld nog wel met smaak over de kanariepiet die hij later op kamers in huis had.

 

Maar toen wij elkaar in 1995 leerden kennen hadden we beiden geen huisdieren.

Pas nadat we in onze huidige regio kwamen wonen (2001) namen we ze in huis.

Als je ons erover hoort praten denk je dat we nog dagelijks over ze struikelen..

Toch hebben we besloten nog even geen ander huisdier in huis te nemen.

Hoewel er genoeg katten (of andere dieren) zijn die naar ons lonken.

Toch weerstaan we de virtuele pootjes vooralsnog.

We wonen nu 12,5 jaar samen en daarvan waren we bijna 9 jaar de bedienden van onze kat(ten).

Die pootjes staan voor goed op onze ziel.

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

15 reacties op Pootjes

  1. J@n. zegt:

    Wij hebben ook bijna ons hele huwelijksleven, zo’n 45 jaar, een poes gehad, of ik zou moeten zeggen 2 keer een poes, daarbij ook nog wat cavia’s en een parkiet. Nu hebben we alleen nog maar 2 vissen, niet zo aaibaar, maar toch ook wel leuk.
    Gr. J@n.

  2. Leo zegt:

    Als je bent opgegroeid met huisdieren als katten, honden en vissen raak je vanzelf aangestoken. En dus lopen er bij ons al decennia lang dieren rond. Nu nog twee katten, tot begin van dit jaar ook nog onze boerenfox. Zonder beesten is het huis toch minder ‘gezellig’. De lasten en de lusten moet je altijd wegen. Een hond beperkt de mogelijkheden, maar als ik terugkijk naar die 16,5 jaar dat onze Purdy bij ons was vult mijn hart zich nog steeds met warmte en ook verdriet om haar verscheiden. Maar een opvolger???? kdenk het niet…

  3. Marika zegt:

    Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren wanneer ik ooit zonder huisdieren was, waarschijlijk omdat ik gewoon altijd al sinds kind huisdieren om me heen had. En steeds als ik me voorgenomen heb om geen huisdieren meer erbij te nemen komt er weer een ‘aanwaaien. Dat zijn dan meestal opvangertjes. Ach ja gezellig toch, bij jullie komen er vast ook wel weer nieuwe ‘pootjes’. 😉

  4. Alice zegt:

    wel moeilijk om de virtuele pootjes te negeren. Wens je veel succes met je voornemen. Zachte pootjes in huis is namelijk wel ontzettend leuk.

  5. Xander zegt:

    Het is zo leuk thuis komen als ze al op me staat te wachten. springt om me heen en we gaan meteen naar buiten!
    Heb eigenlijk al mijn hele leven verschillende huisdieren gehad, voornamelijk honden.

  6. joke zegt:

    Heel herkenbaar, ik herinner me dat ik eens bij de dierenarts zat met een grote bult onder mijn jas op mijn rug waar onze poes onder gekropen was. Zonder goed dierenvervoer hou je ze niet.
    Groetjes.

  7. rietepietz zegt:

    Voor dieren heb je inderdaad levenslang de verantwoording !
    Dat is helemaal niet vrijblijvend al geven ze nog zoveel liefde .
    Wij hebben juist daarom geen huisdieren (meer) en kiezen ervoor een veilig vakantieadres te zijn voor wanneer dat nodig is in onze omgeving .

  8. Annemiek zegt:

    Al met al hebben we 25 jaar honden gehad.
    Maar ook parkieten en zangvogels, woestijnratjes, dwerghamsters, een tamme lijster, een tamme tortelduif. En dan heb ik het nog niet over al het gewonde gedierte dat door onze oudste dochter mee naar huis werd genomen, een reusachtige kraai, duiven, merels. Ik weet het niet eens meer precies.
    ’t was hier net een asiel.

  9. Ben benieuwd hoelang je het zonder huisdieren uithoud want het is toch wel leuk hoor hahahah.

  10. kamira zegt:

    Ik heb ook alle soorten dieren gehad
    het was in de tijd dat de kinders nog thuis woondenZelf wil ik geen dieren meer
    Ik heb er van alles mee meegemaakt
    Honden katten kavia`s parkieten
    Ik heb nog wel op honden gepast van mijn vriendinnen
    Maar dat hoef niet meer

  11. Pia zegt:

    Ook wij zijn bedienden 🙂 Voor de poezen hebben we 19 en 20 jaar gezorgd. De oudste hond laat zich al 10 jaar bedienen en dan ons asielbeest heeft het al ruim 1 jaar in de smiezen dat het hier een hotel is. Ok zorgen en verdriet horen er dan bij, na de honden beginnen we nergens meer aan. Niet omdat we het zat zijn maar omdat je er van uit moet gaan dat er weer 15 jaar zorg nodig is. Misschien heb ik die zorg tegen die tijd ook wel nodig hahaha

  12. Elmar zegt:

    Als kind had ik hamsteres en toen we in Engeland woonden kregen we een hond. Later toen ik zelfstndig ging wonen heb ik veel huisdieren gehad, en kwamen er ook katten op mijn pad. Nu hebben we 4 poezenbeesten en ik zou ze voor geen goud willen missen.
    groetjes,
    Elmar

  13. margreet zegt:

    Soms, heel soms, wilde ik wel zonder huisdieren, maar meestal bind ik ze toch veel te gezellig. We hebben d’r nu 5, MissMolly met haar 3 Molly’s en CoNijn

  14. Alie zegt:

    Nou wat hemmen wie vail hoesdieren gehad. Muizen, ratten, honden, katten, hamsters, cavia’s, konijnen, parkieten, kanaries, en zulfs ain papegaai. Nou hemmen wie ain aquarium, joe wait wel, ain luxe zwembad veur vissen. Moar dat is Eisso’s pakkie an. Ik houd mie bezig mit de hoesmijt.

    Groetjes van Alie

  15. Jeanine zegt:

    Ik snap het niet dat je het zo lang volhoudt:) Ik durf te wedden dat je tussen nu en een half jaar weer een kat hebt!
    Ik ben gewoon deze keer heel erg verstandig geweest (bel de krant!!!), Didi heb ik uit huis geplaatst, de drie boefjes heb ik alledrie weg gebracht gisteren. Maar ohohohohohoh wat had ik Chanel graag willen houden:) Neeeeeeeeee, ik heb nu twee katten en met Megan is het dus voor eens en altijd onmogelijk gebleken er ooit een andere kat bij in huis te halen. Want je weet wat ze haar eigen kinderen al heeft aangedaan………………
    Misschien vind je het leuk om te horen, ik kreeg gisteren dit smsje van de mensen waar Didi nu woont: “Hallo, even laten weten dat het goed gaat met Didi, ze is al redelijk gewend. Ze heeft haar plekje al gevonden in het stoeltje van kleinzoon. Dan ligt ze heerlijk in het zonnetje voor het raan. Groeten X en X.”
    Fijn he!!

Geef een reactie

