Overstag

Opeen Min’s dag bedacht ik me wat ik nu het liefst zou willen op een Min der dag.

Anderemensen kennen dit als dinsdag en donderdag, maar hé ik heb me gewoon twee dagenper week voor mezelf toegeëigend.

Envan het voornemen om vooral op die dagen te schrijven, mmm dat is een beetje inhet water gevallen.

 

Vandaagbesloten het toch eens over een andere boeg te gooien.

Vanuitstel komt afstel

Entja voor dat uitstelgedrag heb ik niet voor niets een cursus gevolgd.

Deresultaten hiervan daar zou ik best wel over naar huis willen schrijven:

 

Heleleuke baan gescoord

Deboekenkast helemaal uitgeruimd, afgestoft en weer ingeruimd

Hethuis verbaasd zichzelf ineens dat Min, lid van de club van slechte huisvrouwen,

onlangsin huis:

Allebinnen- en buitendeuren afnam.

Allevloeren heeft gesopt

Enals klap op de vuurpijl ook alle binnenramen heeft gelapt.

 

NeeMin is echt overstag.

Mijnmoeder heeft toch gelijk, ik maakte me vaak drukker over het karwei dan ik erecht werk aan had.

 

Kijkin denken ben ik heel goed.

Daarvanzei mijn moeder Hilde al in mijn jeugd het volgende van:

“Min,denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd”.

 

En ikhou er op zijn tijd ook van om te (dag)dromen.

Hetpunt zat dus inderdaad bij het doen.

 

Helaaszag ik toch nog wel een paar spijkers op water bij dat doen.

Ikdacht in wat ik niet (meer) kan of wil.

Terwijlhet toch echt beter is om te denken in wat nog wel kan.

 

Vandaagde laatste onderzoeken in het ziekenhuis,

Waarbijze niets bijzonders konden vinden.

Behalvedan dat waar je ook gaat, jezelf overal mee naar toeneemt.

 

Datzei mijn moeder nou altijd nog leuker:

“Weetje Min, ik zou je best willen helpen, maar ik kan je niet overnieuw bakken”.

Hetbakproces van Min heb ik op 22 maart 1968 met een bevalling afgerond…

En ikstop dat (mis)baksel niet meer terug..

Datpast echt niet..

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Water. Bookmark de permalink .

12 reacties op Overstag

  1. J@n. zegt:

    Aan het ‘bouwjaar’ van min kan ik dus zien dat mijn eerste ingeving niet klopt, maar je vertoond wel de symptomen van een vrouw in blijde verwachting, zoals dit zo mooi heet.Enfin, dan zal het wel een andere oorzaak hebben die ik dus niet ken. Ik ben tebslotte ook geen psycholoog. Maar ik zou zeggen: Doe je best.
    Gr. J@n.

  2. Mama Muis zegt:

    mooi blog. ik ken de uitdrukking als: denken moet je aan konijnen overlaten.. maar waarom eigenlijk, een groter hoofd hebben ze zeker niet!

  3. joke zegt:

    Te veel denken kan inderdaad soms een probleem worden, als van bij de pakken neer gaan zitten, maar invulling moet je toch misschien met wat hulp van buiten af zelf doen, al was het maar ruiten wassen 🙂
    Groetjes.

  4. een Oldtimer zegt:

    Geloof me als ik zeg dat je nooit het denken aan een paard moet overlaten want, dat weet ik uit ervaring, die denken vaak de vreemste dingen.
    Een tijdje geleden waren ze van mening dat mijn gedrag op dat van een Ezel leek.
    Van dat soort opmerkingen lusten mijn honden zelfs geen brood vandaar dat ik ze altijd hondebrokjes geef en de kippen gewoon laat kakelen tijdens het leggen van hun ei.
    Het probleem is echter dat ik na het noteren van een log het ei weer kwijt ben en de kippen op dit moment van de leg af zijn.

  5. rietepietz zegt:

    Denken is prima hoor ,maar als het je énige bezigheid wordt gaat het fout 😉
    Ik herken je huishoudelijk aversie , vreselijk maar helaas moet het gebeuren .Hoe méér tijd je hebt hoe makkelijker je die huishouding afschuift …kan toch ook mórgen nog ?
    Hoe drukker ik het heb hoe beter ik alles georganiseerd heb,hoe méér ik op één dag kan doen en netter m’n huis is !

  6. Misschien word je zo energiek omdat je blij bent met je baan en zo?
    En dat denken… MENS! Daar heb ik ook zo veel “last” van. Ik pieker nooit, geen seconde, maar een GEDACHTEN dat ik heb!
    Zelf ben ik ook wel beperkt in dingen. Maar ik probeer ook altijd te focussen op wat ik WEL kan. De rest is dan gewoon niet “jouw ding”… !

  7. Novie zegt:

    ja dat is waar je neemt jezelf overal mee naar toe.Ben je dAN ZO HINDERLIJK EN LASTIG VOOR JEZELF?

  8. Jeanine zegt:

    Altijd denken aan wat nog WEL kan!!! Dat is veel beter voor je Min. Ik geloof dat je met jouw moeder best kan lachen trouwens:)

  9. Plato zegt:

    Daarom is het ook goed dat je niet denkt maar gewoon doet. Het soppen der vloeren is een primas psychologisch middel om tot rust te komen.

    Denken over wat was heeft geen zin, denken over de toekomst ook niet. En daarnaast: OF je kan iets oplossen en dan moet je dat doen OF je kan het niet oplossen en dan moet je er afblijven. Opgeteld en afgetrokken leidt het tot maar één gedachte: geniet van het moment.

    Je kunt het.

  10. Er zijn denkers en doeners.
    Doeners denken vaak: “denkers doe nou es wat jullie denken”.
    Het soppen en dweilen vind ik niet z,n vervelend werkje, gewoon elke dag even wat doen, zo hou je meer tijd over voor het webloggen en andere dingen.

  11. Leo zegt:

    Bij een nieuwe job hoort ook een nieuwe aanpak van wat al zolang mee gaat. Nu maar hopen dat Juan niet wordt afgevoerd in deze schoonmaakwoede..

  12. maurice zegt:

    te veel nadenken, piekeren, was vroeger mijn grootste valkuil. ik word steeds meer een ‘doener’ ipv denker..

Geef een reactie

