souvernir(s)

 

In dekrant stond een oproep om over je leukste souvenirs eens iets te vertellen.

Maarja ik koop tegenwoordig nog maar weinig souvenirs.

Demeeste souvenirs zijn gekocht tussen 1975 en 1994.
Zo heb ik nog castanjettes uit Spanje

EenSpaanse danseres.

UitPolen een aantal gewichten, deze staan al jaren trouw in hun houten bakje.

En ikweet niet meer helemaal zeker of de andere souvenirpoppen nu uit Hongarije,Tjechoslowakije, Bulgarije of Yoegoslavië komen.

Wellichtweten die poppen zelf ook niet meer of ze nu van origine Tjechisch, Slowaakszijn of uit welk deel dan ook van voormalig Yoegoslavië komen.

 

Éénding staat vast, hoe lang ze ook al in mijn bezit zijn, ze hebben al die jarenhun klederdracht niet aangepast.

 

Demooiste poppen staan in de kast beneden.

Samenmet o.a. de kerkgangertjes, twee beeldjes uit de erfenis van opa Cor en tanteHenny, staan ze nu te pronken.

 

Ooksouvenirs uit Rusland zijn in de kast te vinden.

Maarja dat is een Babuschka waarop allerlei katten geschilderd zijn.

 

Envoor de souvenirpoppen die ik nu al heel lang niet meer een blik waardig keurheb ik wellicht een ander (vakantie)adres.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op souvernir(s)

  1. joke zegt:

    Wij hebben van vakanties bijna nooit souveniers meegebracht, of eigenlijk altijd maar die waren dan voor de oppas van de poes. Hoewel het natuurlijk wel leuk is heb ik nu ook geen extra kast nodig.:-)
    Groetjes.

  2. J@n. zegt:

    Voor die extra kast voor de souveniers van Joke hebben we hier in ons appartement ook helemaal geen plaats.
    Gr. J@n.

  3. een Oldtimer zegt:

    De souveniers die we tijdens de vakantie kochten waren voor onze ouders en later, toen ze de deur uit waren, voor onze kinderen.
    Ria schreef iedere dag onze belevenissen op in een, voor die vakantie gekocht, plakboek.
    Dia boeken zijn nu een belangrijk souvenier voor me die ik voor geen goud zou willen missen.

  4. rietepietz zegt:

    Ik kreeg laatst van m’n dochter ,nadat ze voor het eerst sinds lange tijd weer eens in Spanje was ,een doosje Maya zeep .
    Ze kon zich nog herinneren dat ik daar zo van genoten heb toen we ,zo’n veertig jaar geleden , 2 weken op vaknatie waren met ons nog jonge gezinnetje ! Grappig ,ik was het zelf vergeten maar natuurlijk kwam alles metéén weer boven 😉

  5. kamira zegt:

    Ik heb nog wat zuigflesjes en slabbetjes in een doos zitten Ik kan ze maar niet weggooien

  6. tagrijn zegt:

    Je kunt nooit de verleiding weerstaan om een herinnering aan je vakantie mee te nemen. Soms dan ook nog voor vrienden en bekenden die dan niet durven te zeggen dat ze er eigenlijk niets aan vinden. Ik kom ook om in zulk soort zaken en neem me steeds voor eens wat weg te doen. Maar er hangt nog steeds een kleurig wandkleed uit Mexico in de werkkamer, kijkt een ‘oog van Allah’ me nog steeds aan bij toiletbezoek en staat er in de vensterbank nog steeds een van een leeg colablikje gemaakt fietsje uit, schrik niet, Oewagadoegoe.

  7. Pia zegt:

    Echt souveniers heb ik nooit gekocht. Maar heb wel eens 6 Irish coffeeglazen meegenomen uit Ierland met gegraveerde klavertje 4 blaadjes. Het teken van Ierland. En………… ze leven na 30 jaar nog steeds, alle 6. Nee ze staan niet stil te staan in de kast, worden echt wel gebruikt 🙂

  8. Novie zegt:

    Dag beste Meermin.Prachtige naam heb je toch hahahah Souvenirs heb ik nooit gekochtik ben geen mens voor allerlei dingen die steeds weer moet schoonmaken(greinzzz)Is het niet iets leuks om zeemeerminnen te sparen?Voor jou dan he! ik spaarde een poosje schapen….wat een schaap he ben ik toch.Ach ik zanik maar wat om nou eens een langere reactie tegeven.groetjes van Noof.

  9. hanneke zegt:

    de enige souvenirs die ik koop of krijg zijn bootjes en vuurtorens, die doe ik voorlopig nog niet weg.

  10. Jeroen zegt:

    Dus je hebt heel wat landen bezocht in het verleden. Zelf had ik ook heel wat souvenirs. Veel heb ik bij m’n scheiding achtergelaten.

  11. plato zegt:

    Joh Min, staat jouw onderwaternest niet hartstikke vol dan? Mijn moeder had ook zoveel van die dingen. Bij mij zul je ze niet aantreffen. Het is al vol genoeg zonder dat. Dat merk je als je alles eens verzamelt in de keuken omdat de kamer moet worden schoongemaakt. Brrrr…dozen vol. En het leek nog wel zo leeg.

  12. Jeanine zegt:

    Gedver, is mijn reactie weer weg………..

    Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nog een hele mooie waterpijp en een couscousset uit Tunesië. Verder neem ik eigenlijk nooit souvenirs mee.

Geef een reactie

