souvernir(s)

 

In dekrant stond een oproep om over je leukste souvenirs eens iets te vertellen.

Maarja ik koop tegenwoordig nog maar weinig souvenirs.

Demeeste souvenirs zijn gekocht tussen 1975 en 1994.
Zo heb ik nog castanjettes uit Spanje

EenSpaanse danseres.

UitPolen een aantal gewichten, deze staan al jaren trouw in hun houten bakje.

En ikweet niet meer helemaal zeker of de andere souvenirpoppen nu uit Hongarije,Tjechoslowakije, Bulgarije of Yoegoslavië komen.

Wellichtweten die poppen zelf ook niet meer of ze nu van origine Tjechisch, Slowaakszijn of uit welk deel dan ook van voormalig Yoegoslavië komen.

 

Éénding staat vast, hoe lang ze ook al in mijn bezit zijn, ze hebben al die jarenhun klederdracht niet aangepast.

 

Demooiste poppen staan in de kast beneden.

Samenmet o.a. de kerkgangertjes, twee beeldjes uit de erfenis van opa Cor en tanteHenny, staan ze nu te pronken.

 

Ooksouvenirs uit Rusland zijn in de kast te vinden.

Maarja dat is een Babuschka waarop allerlei katten geschilderd zijn.

 

Envoor de souvenirpoppen die ik nu al heel lang niet meer een blik waardig keurheb ik wellicht een ander (vakantie)adres.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

