Vernoemen

Mijnouders hadden al een hond voordat ik geboren werd.

En erzijn heel wat huis- en gezelschapsdieren gevolgd.

Diehonden, katten, gans, cavia’s en konijn werden bijna allemaal vernoemd.

(Gansheette Gakgak en een kat kreeg bijnaam de Aap).

Vernoemdnaar personen / strip- of tekenfilmfiguren.

Deeerste hond heette Bambi.

Endat was een Reepincher. De tweede Reepincher die we in huis haalden jaren laterwerd trouwens ook Bambi genoemd.

Disneywerd trouwens een favoriete leverancier van onze huisdierennamen:

Pluto(hond), Lady (hond), Knabbel & Babbel (cavia’s).

Zelfkreeg ik een voorliefde om huisdierennamen uit boeken te halen:

Remi (hamsters), Minoes (oftewel Madame M).. (OT Zwarte Snuiters naam is bedacht door Juan)

 

Enonlangs vroeg Plato zich af of Guppie een vis was.

Needus, maar die kat wilden mijn broer Ernst en ik vernoemen naar “Morrison, hetweeshuisguppie” van het Weeshuis van de hits.

Datvond mijn moeder echt een mond te vol.

Nouzei ze toen dan noemen we hem Guppie.

Entja moeders wil is wet 😉

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Weeshuis_van_de_hits

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Vernoemen

  1. J@n. zegt:

    En zo is ’t maar net;-))
    Gr. J@n.

  2. joke zegt:

    Mijn jongste zus had een blonde retriever met de naam Bobby, de tweede was een zwarte retriever dat werd Bobby de tweede en nu heeft ze een bruine retriever en wat denk je? Juist ja Bobby drie.
    Je moet er maar op komen he.
    Groetjes.

  3. een Oldtimer zegt:

    Mijn naam is Jan.
    De naam van mijn vader was Jan
    Mijn oapa werd Jan van Jan genoemd.
    Vandaar dat mijn zonen nu Ronald, Hans en Eddy worden genoemd.

  4. Plato zegt:

    Mijn naam is Willem. Ik werd vernoemd naar mijn vader. Die werd vernoemd naar zijn vader. En die werd weer vernoemd naar ZIJN vader.
    Vier keer de naam Willem vond ik genoeg. Mijn zoon heet Thierry Laurent. Die namen komen gewoon uit een boekje.

    Maar Min, wat zijn zwarte snuiters? Heb ik hier niet goed opgelet?

  5. Alice zegt:

    Leuk logje, Mijn naam komt ook van disney’s film en daarvoor natuurlijk van lewis caroll, maar eigenlijk heet ik gewoon alida naar mijn tante.

  6. Pia zegt:

    De huisdieren hebben we niet echt vernoemd, maar de rest van de familie heet allemaal Jan of Cornelis. Gelukkig dee generatie niet meer 🙂 Gelijk de nieuwe link van mijn blog bij je achterlaten

  7. rietepietz zegt:

    Valt nog helemaal niet mee om een leuke dierennaam te vinden die ook nog lekker “roept” !
    Wij hadden ooit een poes die we “maddog” noemden ,slaat nérgens op natuurlijk maar het beestje heeft zich nóóit beklaagd 😉

  8. Dierennamen blijven altijd moeilijk, maar maakt wel vaak het creatieve in een mens los.
    Vergeet nooit dat wij destijds een zwart/wit poesje kregen, zaten te denken over een naam en hoorde opeens op de radio dat Mandela werd vrijgelaten, de naam kan je waarschijnlijk al raden Mandy hahahh

  9. Ik koester eigenlijk de wens om al mijn guppen namen te geven… onbegonnen werk. Vooral de vrouwtjes zijn niet goed uit elkaar te houden 😉

  10. hanneke zegt:

    wij hebben ook een heleboeldieren mét namen gehad.
    een greep:
    de goudvis heette bob (kon hij zo leuk zelf zeggen) de valkparkiet max (dat schetterde hij de hele dag dor de kamer)en drie kippen: chicky, dolores en sneeuwwitje (een zwarte kip).

  11. maurice zegt:

    ik ben vernoemd naar maurice chevallier, die franse chansonnier (schrijf ik dat goed??)

    mijn 2 vissen heten h20-tje en 007…..

Geef een reactie

