Driemaal scheepsrecht?

Alsje rechts kijk zie je links niets.

Needat is helder.

Alsje naar boven kijkt kun je onder nattigheid voelen.

Danben je door een plas of toch het water ingelopen.

Ditwordt toch geen kant nog wal verhaal?

 

Nee,zoals mensen die mij volgen via Twitter of hyves al weten.

Ikheb weer eens een ongeluk.

Eneen ongeluk komt zelden alleen.

Opdonderdag lette ik even niet op en stak er iets in de spaken van mijn fiets.

Waardoorik met gebak en al onderuit ging.

 

Vandie smak op de grond schrok ik zeer.

Helemaaldoordat ik ook nog met mijn hoofd de grond raakte.

Naeen check door een attente fietser en een aantal politieagenten in tweevoertuigen, liep ik naar huis.

 

Maarja hevig geschrokken belde ik Juan.

Dievond het allemaal link klinken en heeft me ook even gecheckt.

Vielvolgens hem allemaal best mee.

Zelfsmijn fiets kwam er zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

 

Vrijdagbesloot ik daarop dan maar met de auto naar de kapper te gaan.

En nade kapper naar het winkelcentrum.

Ikzette de boodschappen in de auto, ging in mijn auto zitten en zag een briefjeachter de ruitenwisser.

 

Voeltu al nattigheid?

Nouik absoluut niet.

 

Ikbesloot het briefje toch maar achter mijn ruitenwisser vandaan te halen.

Eropstond een naam, telefoonnummer en de melding schade aan bumper.

Ikhad niets gezien, terwijl ik er net langsgelopen was.

 

Dusweer Juan gebeld.

Joh,zal allemaal wel meevallen.

Devorige keer dat iemand je bumper raakte (dit is de 3e keer in 2 jaartijd) was de schade ook niet zo zichtbaar.

Maargoed, zei Juan, laat de schade-expert er maar naar kijken, zullen we daarna welzien of we het laten maken.

 

Noutegen die tijd was ik mijn buil op mijn hoofd en schaafwonden alweer aardigvergeten.

Ikmaakte foto’s van de schade, ging naar de schade-expert en toen ik hetschadebedrag (Euro 1.000,=)

aanJuan en de bestuurder van voertuig A meldde waren ze wel even stil.

 

Dusnu zijn de fiets, auto Deetje en Min allemaal ter linkerzijde een beetjegeschaafd.

Minheelt vanzelf, de fiets op termijn wellicht een nieuw voorlamp, maar tja Deetjeis een ander verhaal.

Diedient toch echt te worden opgekalefaterd.

Ditkeer krijg ik, omdat ik mijn auto nodig heb voor mijn werk in de buurt van DenBosch, een leenauto mee..

 

Datwas de vorige keer toen Deetje gerepareerd werd heel anders:

http://reismeermin.web-log.nl/min/2009/02/in-een-klein-ho.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Driemaal scheepsrecht?

  1. Truus zegt:

    En dat net voordat je aan je nieuwe baan mag beginnen. Wel balen hoor Min. Ik hoop dat Deetje weer snel opgeknapt is.

  2. J@n. zegt:

    Die leenauto’s zijn meestal nog niet zo mis, misschien wil je Deetje straks nog niet eens meer terug.
    Gr. J@n.

  3. Alice zegt:

    Wat naar allemaal Min. Allemaal geschaafd, das niet fijn. Maar gelukkig geen zware schade. Sterkte met je nieuwe baan

  4. een Oldtimer zegt:

    Zo zie je maar weer eens een ongelukje komt zelden alleen het houd van gezelschap.
    Hoewel ieder gezelschap is beslist niet gezellig te noemen.

  5. Jeanine zegt:

    He getver wat een toestanden. Ik hoop dat het beter gaat nu want je moet wel morgen aan het werk!
    Ik wens je dus nu alvast een geweldige werkdag morgen!
    xx

  6. joke zegt:

    Een ongeluk zit in een klein hoekje dat is een waarheid als een koe, maar zonder gein erg vervelend allemaal. Gelukkig valt het nog mee en word de ergste schade vergoed en …… je hebt je werk nog.
    Groetjes.

  7. Annemiek zegt:

    Je maakt het wel spannend zo vlak voor het starten met een nieuwe baan. Hoop dat alles en iedereen weer snel heel is.

  8. Novie zegt:

    tjonge wat een gedoe en niet even gestampvoet?

  9. Plato zegt:

    Maar het wordt toch voornamelijk vervelend voor die eerlijke veroorzaker… en daar dan weer de verzekeraar van. Maar jij bent Deetje natuurlijk een tijdje kwijt.

    Hopelijk zijn jij en de auto snel weer de oude (of de jonge als het om jou gaat).

    Vraag die niemand stelt: waren, na die val, die gebakjes nog te eten? Gheghe… ik zie een soort gebaksoep voor me.

  10. kamira zegt:

    Nou min jij hebt dus echt pech
    Richt een fonds op !!

  11. rietepietz zegt:

    Maar ondanks alles heb je tóch een geluk bij al die ongelukken , een “veroorzaker” die z’n verantwoordelijkheid neemt en keurig een briefje met correcte gegevens achterlaat ,petje af voor die man/vrouw ! Blijft over dat het voor jou natuurlijk knap onhandig is nu net zonder Deetje te moeten starten aan je nieuwe loopbaan;-)

  12. hanneke zegt:

    hierbij ben je benoemd tot pechvogel van de maand!
    dat is nog eens geluk hebben, dacht ik zo.

Geef een reactie

