Horizon

Hetleuke en gelijk ook het vervelende van mens zijn is dat je kan denken.

Endat je dan die gedachten ook nog kunt uitspreken, kunt opschrijven.

Alstiener in de jaren tachtig keken wij altijd heel bezorgd naar de horizon.

Voorje het wist stonden de Russen voor de deur, precies om 12:00 uur op de eerstevan een maand.

 

Doemdenkennoemden ze dat.

Jemoest nog heel wat doen, zong Doe Maar, voordat de bom valt.

Maargelukkig zong Herman van Veen al snel de bom valt nooit.

 

Ikweet nog heel goed het moment waarop ik weer eens een keuze voor mijn blikrichting de horizon maakte. Ik kon denken dat mijn glas halfvol of halfleegwas.

Maarals ik voor de negatieve insteek koos had ik er alleen mezelf mee.

Dushoe vervelend ik me ook voelde nadat ik dit log startte op 27 maart 2008,

ikwilde een zo positief mogelijk (virtueel) (reis)verslag.

Wieweet wat er dan nog voor leuke dingen voor me in het verschiet lagen.

 

Mijngezondheid verbeterde, ik kon mijn geluk niet op.

Ikraakte daarna eind 2008 kwijt waar ik bang voor was.

Mijnbaan.

Datleken me hele donkere wolken voor mijn horizon.

Maarik kreeg er zoveel voor terug, niet te betalen.

 

Zonderdat ik het eigenlijk destijds in de gaten had breidde ik mijn netwerk uit.

Metmensen die ook van loggen hielden en houden.

Die(virtueel) bij mij aan boord van de Sirene stapten en bij wie ik via hun logweer andere leuke loggers leerde kennen.

 

Nietdat ik al die loggers nu dagelijks virtueel bezoek.

Ennee ik vind niet dat internet dom(mer) maakt.

Netzo goed als bij de radio, televisie en bij sommige kranten moet je de dingendie je leest, hoort of ziet met een korreltje zout nemen.

 

Ensoms blijken die korreltjes dan genoeg voor een hele zoutzak.

Kijkmijn moeder zei het vroeger al zo: Min als Ann of Patt in de sloot springen,spring je er dan achterna?

 

Jehebt de keuze om te bepalen hoe je vanaf een waterrijke plaats naar de horizonkijkt.

Gisterenzat ik aan de kade in Schiedam en Schipluiden bij de Weblogmeeting en ikbesefte ineens dat het soms even kan duren voordat je de vruchten plukt vankeuzes in het verleden.

 

Maardat ze dan als schip aan de horizon in je blikveld verschijnen.

Deweblogmeeting werd een topdag die niet in het water viel.

 

Ennee ik blijf met mijn virtuele boot ver van het riet.

Morgenmeer over deze steek onder water 😉

Meernieuws over de weblogmeeting bij de organisator: http://www.bloggen.be/hieronimo/

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Water. Bookmark de permalink .

12 reacties op Horizon

  1. J@n. zegt:

    Nog sorry Min, dat ik je me heel anders had voorgesteld als dat je in werkelijkheid bent, je ziet er namelijk veel beter uit als die diepzinnige bespiegelingen van je doen verwachten vind ik.Ik had gedacht aan een wat oudere wijze dame en wijs ben je wel, maar oud dus helemaal niet.
    Het was dus ook voor jou een gezellig middagje uit en daar gaat het toch allemaal om
    Gr. J@n.

  2. Leo zegt:

    Het was een waar genoegen om jou en Juan te leren kennen Min. Je bent een lieve en mooie dame met een goed verhaal. En Jan, ach, voor een Haarlemmer valt hij wel mee…haha! En iemand die zo geniet van het vliegen in een Catalina kan toch nooit weerstand opwekken bij een oude man als ik……Je hebt er trouwens een schitterend beschouwend blogje over geschreven. Indrukwekkend!

  3. Pia zegt:

    Waaaaah en dan was ik wel nooit bij je op je log geweest. Maar ook dat maakt niet uit als je elkaar dan ontmoet. Ik vond het in ieder geval heel leuk om je te hebben leren “kennen” en hoop dat jullie volgende keer ook gewoon weer van de partij zijn.

  4. joke zegt:

    Wat een mooi verhaal heb je geschreven , en ja die meeting heb ik ook als heel gezellig ervaren, leuk jullie ontmoet te hebben. Dat jullie aan het water wonen lijkt me top water heeft toch altijd iets speciaals he, en gisteren kregen we zo maar een avontuur er bij van een man overboord :-).

    Groetjes.

  5. Jeroen zegt:

    De dag is zeker niet in het water gevallen. Leuk dat jij en Juan daarbij aanwezig konden zijn. Voor herhaling vatbaar lijkt me.

  6. corfianza zegt:

    Hartelijk dank voor je reactie op mijn weblog. Hoop je bij de volgende wlm persoonlijk te leren kennen. Groetjes.

  7. een Oldtimer zegt:

    Ik hoop toch echt niet dat wat je op mijn web-log leest met een korreltje zout neemt.
    De meeste mensen gebruiken een hele zoutpot.
    Maar ja als je wilt besparen dan doe je natuurlijk wel jaren met een zoutpot
    En van dat bespaarde geld kun je dan weer naar de kapper.

  8. tagrijn zegt:

    Door je virtuele oogkleppen te verwijderen, verwijd je je blikveld en verbreed je je horizon. Maar is er ook een manier om je horizon te verléngen en verder te kijken? Moet je dan geestelijk opstijgen naar grote hoogte?

  9. Annemiek zegt:

    Wat leuk Min dat je een geslaagde weblogmeeting had.
    Ook ik ik heb waardevolle contacten opgedaan via het loggen.

  10. Plato zegt:

    Dat van die weblogmeeting snap ik. Leuk dat het zo’n geslaagde dag was. Maar dat van die steek onder water en ver van het riet blijven, snap ik niet. Maar misschien komt dat nog.

    Virtuele oogkleppen… hoe zien die er uit.

    Anyway, ik kan bevestigen dat weblogcontacten vaak zeer de moeite waard zijn. Ik heb er tot nu toe nog niet een keer spijt van gehad.
    Vooral die met Maria niet 🙂

  11. rietepietz zegt:

    Ver van ( het ) riet blijven was dit keer toch niet té moeilijk , Riet wás er niet 😉 beetje jammer is dat wel want ik had jou óók wel willen leren kennen .Maar dat kómt vast nog wel eens al zijn wij niet héél vaak bij de meetingen .
    Die zoutpot bij de hand is wel slim als je bij mij leest ,dat klopt 😉

  12. Min zegt:

    @ Allen: Ik heb even wat minder logtijd, maar dat gaat, zie berichten hier boven binnenkort helemaal veranderen. Dus nog even geduld a.u.b.

Geef een reactie

