Katten in beeld

Weetje Min, je krijgt het toch niet voor elkaar.

Echtde slechtste woordenkeus ooit.

Wantlinksom of rechtsom, ik hoef niet recht door zee om iets voor elkaar tekrijgen.

Kijkik ben niet iemand die zich hardhandig verdedigd.

Okéik kan je soms afsnauwen of onverwacht een beetjet bits uit de hoek komen.

Mijnmoeder zei weleens als mensen in de klas me op mijn huid zaten dat nietreageren de beste reactie was.

Engewoon de volgende dag weer naar school gaan.

Datniet reageren lukt(e) niet altijd.

Somsreageer je gewoon ook non-verbaal.

Maarik weet nog heel goed wat mijn reactie was in 1987.

Ikbegon na de opmerking van mijn vorige vlam bijna te klapperen met mijn oren.

Opdat moment had ik kunnen weten dat wij samen geen toekomst hadden.

Maarja roze bril, oogkleppen.

Kijkdat er op dat moment niet van dat soort pootjes in ons huis liepen, wildehelemaal niet zeggen dat ze er ook niet meer zouden komen.

Bijhet verbreken van de relatie maakte hij trouwens nog een grote fout.

Hijgaf toe niet zo op mijn moeder gesteld te zijn.

Noude volgend dag kon hij me de boom uitkijken hoe hij wilde.

Ik bleefstoïcijns kijken en wilde hem nooit meer zien.

Diewens is trouwens aardig uitgekomen.

 

Maarhet resultaat van dit alles is dat ik met een nieuwe verzameling begon.

En naeen aantal beelden verzocht mijn moeder me dan maar gebruiksvoorwerpen te gaansparen.

Dus nuanno 2010 heb ik o.a. een theepot, fluitketel, koekblik, peper-en zoutstel eneen theemuts allemaal in het thema van of uitgevoerd als  mijn favoriete dier dat in 1987 even niet inmijn leven was.

 

En na die relatiebreuk kwam Guppie, een waterliefhebber, in huis. 

Inspiratiebron:

http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2010/07/we300-de-opdracht-katten.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Katten in beeld

  1. Min zegt:

    De kater Guppie bleef tot zijn dood (1999 ?) bij mijn ouders wonen.
    Vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen in 1988 tot het moment waarop we besloten om in 2001 bewust te kiezen voor onze katten Zwarte Snuiter (2000? – 2004, nierfalen) en Madame M (2000? – 2010, melkklierkanker) net als nu zonder echte katten.

  2. Min wat heb je die periode leuk beschreven.
    Plato bracht jou zo maar in je gedachten terug naar 1987.
    Jij brengt mij hierdoor ook weer terug naar onze tijd met katten en een boze huisarts.
    Ik ga proberen om hier ook een we 300 van te maken.
    fijn weekend gewenst

  3. Mama Muis zegt:

    Dus afkatten kon je ook als ik het goed lees!

  4. J@n. zegt:

    De aardigste beestjes die ik ken.
    Gr. J@n.

  5. Een WE waar ik even stil van ben geworden…. kweet even niet wat ik er op moet zeggen…. en iemand die dat voor elkaar krijgt is een hele knappe ;-))

  6. Jeroen zegt:

    Tjee, das niet voor de poes Min! Ooit eens aan een meerkat gedacht? Past prima bij het onderwater leven.

  7. Alice zegt:

    Katten apart uitgebeeld en moeilijk he dat woord vermijden.

  8. rietepietz zegt:

    o ja , van zo’n verkeerde relatie kun je reuze “katterig ” worden 😉

  9. Plato zegt:

    Een WE en je krijgt zo maar een beeld uit het leven van een echte zeemeermin. Dat is niet zo maar wat. Beeldend geschreven al dacht ik natuurlijk (want zo dom ben ik) dat guppie een (je gelooft het niet he) vis was. De reacties brachten me op het juiste spoor.

    Bedankt voor je mooie bijdrage Min 🙂

  10. een Oldtimer zegt:

    Gelukkig heb je, als ik dit zo lees, geen kater aan overgehouden.

  11. Ria zegt:

    Dat was wel even heftig om te lezen, maar ook om even bij stil te zitten .

  12. Toaske zegt:

    Het komt op mij vrij logisch over dat die relatie geen toekomst had. 😉

  13. ikan-mas zegt:

    Wat kan een kat je leven beinvloeden he mooi verhaal

  14. Jokezelf zegt:

    Heel goeie kat naar die oude vlam!

  15. Alie zegt:

    Mien buurjongen is autistisch en is dol op katten. As hie verdrietig is, dan knuffelt hie zijn kat hailendaal plat. Is erg schier om te zien. Zulf hou ik nait zo van katten, mot d’r behoorlijk van niezen.
    Joe hest katten op twije manieren verwerkt in joen verhoal, ik ken eerlijk zeggen dat ik ’t erg schier geschreven vind.

    Groetjes van Alie

Geef een reactie

