De ontmoeting

Onderweg van hier naar daar

was ik aan het genieten de zon

Met een nieuw boek uit de campingbibliotheek lette ik wat minder op waar het pad heen ging.

Tot de ontmoeting.

Onderweg van hier naar daar was ik aan het genieten van de zon.

Ik zag alleen daar waar ik net was en daar waar ik naar toe wilde gaan.

Tot de ontmoeting.

Helaas zag ik haar eerder dan zij mij.

Tja en wat doe je als zij groot is en jij klein??

Dan laat je je duidelijke horen

Maar blijkbaar was zij er even met haar gedachten er niet bij.

Ik besloot dus om nog meer lawaai te maken en een dreigende houding aan te nemen.

Ach dat zag ze zag ik.

Ze deed snel ene stap achterwaarts.

En van die reactie schrok ik weer.

Ik liet me snel vallen en kronkelde daarheen waarvan ik net vertrokken was.

Blaffende honden bijten niet zegt men.

Maar ja ik ben al eens door een hond gebeten.

Om over de beten van cavia's, konijnen en hamsters maar niet te spreken.

En gelukkig kon de slang zich met kop en schouders boven het maaiveld steken en hard slissen, zodat ik nu twee weken na de ontmoeting met vreugde vervel..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op De ontmoeting

  1. J@n. zegt:

    En natuurlijk nog wel wat hees in de keel van het gesis…..
    Gr. J@n.

  2. een Oldtimer zegt:

    Ja dat krijg je als je tijdens het wandelen een boek leest en de eerste pagina overslaat.
    Daar stond duidelijk in beschreven: “Voor u gaat wandelen om tijdens de wandeling dit boek te lezen dient u uw huid met een goede zonnebrandolie te behandelen. Tevens adviseren wij u tijdens de wandeling uw ogen goed te kost te geven i.v.m. slangen die u op op weg kunt komen te passeren.”

    Advies:
    Lees altijd de eerste pagina dat voorkomt vervelling en slangenbeten!

  3. Mama Muis zegt:

    mooie kronkel, dit slangenblog

  4. Alice zegt:

    Oog in oog met een slang, mooi beschreven Min

  5. Jeanine zegt:

    Nou sommige blaffende honden bijten dus wel………

Geef een reactie

