Mag ik kiezen?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Mijnbedienden vertrouwen erop dat ik geen rare dingen doe.

Dusaf en toe lopen ze even de deur uit en laten ze me liggen waar ik lig.

Jaen dan ga ik natuurlijk wel even op ontdekkingsreis.

Zowas ik weer eens in een kamer waar normaal gesproken de deur altijd dicht vanis.

Nouik kan zeggen dat dekbed ligt heerlijk.

 

Somszijn mijn bediende wel in huis, maar niet op de plek waar ik me bevind.

Ja,ook dan neem ik mijn kans waar.

 

Ikwil niet alleen achter weten wat er te beleven is.

Maarvoor is nog veel interessanter.

Danspring ik dus achter de gordijnen.

 

Enneem plaats op de vensterbank.

Daarblijf ik dan wachten totdat mijn bedienden weer in mijn richting komen.

 

Mijnbedienden vinden dit blijkbaar grappig.

Onlangsstond er eentje met een tweewieler te kijken.

Eneen paar dagen later zag ik mijn beide bedienden de straat uit en weer inlopen.

Hunstemmen buiten herken ik dan nog niet zo.

 

Maar het sleutelgeluid in de deur herken ik uit duizenden.

Danspring ik gauw van de vensterbank af.

 

Gisterenwaren mijn bedienden ook even de woonkamer uit.

Entja toen kon dat gordijn het lonken ook niet laten.

 

Mijnbedienden zouden me vast niet zien.

Maarblijkbaar wisten ze wel waar ik was.

 

Wantzodra ze de woonkamer inkwam was het Pooeesss!

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ditschreef Madame M na de vorige (gemeenteraads)verkiezingen dit jaar.

Vandaagmogen we weer kiezen, nu voor de 2e kamer.

 

MadameM is over het weer vandaag zeer te spreken.

Niette warm en niet te koud.

Kijkals het aan de kat lag is het helder.

Zevertrouwt erop dat wij de juiste keuze maken.

 

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Mag ik kiezen?

  1. J@n. zegt:

    Maar één ding zal madame M niet zo leuk vinden; dat het regent, tenminste de soortgenoten vinden dat meestal niet fijn.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ze is inderdaad heel even buiten geweest..
    Maar van warmte lijkt ze juist vreselijk last te hebben..

  2. Alice zegt:

    Poezen hebben het toch maar gemakkelijk, als anderen het werk voor hun opknappen. Maar zei zou natuurlijk wel partij voor de dieren stemmen.

    @ Alice: Haar stemming is af, op en weer af. En om haar verder lijden te besparen toch afspraak met dierenarts gemaakt. Haar conditie staat geen logeerpartij bij wie dan ook meer toe..

  3. Leo zegt:

    Ook hier zou ik de wereld vanuit dat perspectief kunnen bekijken. Hier lopen twee van die koningskinderen rond. En die bepalen als ze de kans krijgen toch de dagelijkse agenda in dit huis…Haha leuk! Weer opgeknapt??

    @ Leo: Helaas Leo, zie log van 10 juni.. Ineens werd ons nog duidelijker hoe vergeleken met de vorige verkiezingsdag dit jaar haar conditie verslechtert is. Want, terwijl ze gisteren een redelijke dag had, bewoog ze niet of nauwelijks…

  4. Plato zegt:

    Voor welke partij is madame M? En doen jullie in dat opzicht wat zij beveelt? Of is er nog iets als persoonlijke vrijheid? Als het aan de kat lag…. dan koos ze vast voor de PvdW (de partij van de Whiskas). Maar…. er zijn alternatieven.

    @ Plato: Tja de keuze die ik bedoelde was toch een veel minder prettige.. Zie het log van 10 juni…

  5. rietepietz zegt:

    Volgens mij weten jouw bedienden méér van je dan je denkt Madame M.

  6. Truus zegt:

    Ik dacht al, dat stukje komt me bekend voor. 😉
    Hoe hard het ineens kan gaan hè Min. In maart was het met Kitty in drie/vier dagen ineens over en uit. 😦

Geef een reactie

