Vreemde gans!

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Voor hen die mij medio jaren tachtig dit tegen me gezegd hebben:

Je bent minder

Je bent niet van hier

(en daar pruimen ze je ook al niet)

Je familie heeft / had niet het goede geloof

(Welke van de minstens 3 geloven uit mijnfamiliegeschiedenis?)

Of andere nog veel minder fraaie statements zonderfranje.

 

Ik heb één keer iemand van repliek gediend direct nadat ik zijnopmerking niet te pruimen vond:

Ik mepte hem met hetgeen wat ik toevallig in mijn handenhad: een (school)boek

De rest ging allemaal met het “wapen” wat ik ook mediajaren tachtig ter hand nam..

De pen!

 

De pen is machtiger dan het zwaard.

En eigenlijk ben ik jullie dankbaar voor deze opmerkingen( oké met terugwerkende kracht )

Want deze opmerkingen bleken me recent nog wel pijn tedoen.

Net zoals dat ik schrok van het feit dat ik tot het slaanvan een medemens in staat was.

Het is nu allemaal een wijze les waar ik nu bij deze devreemde gans award voor krijg 😉

 

Want ik weet dat ik net zo’n groot of nog groteraanpassingsvermogen heb aan omstandigheden als Kareltje de Gans die hier ooitin het water van het meer rondzwom als de Au Pair van een paar eendenfamilies.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Vreemde gans!

  1. J@n. zegt:

    Ook in het dierenrijk wordt de vreemde eend in de bijt niet gepikt…..of wel natuurlijk!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Nou Kareltje heeft het jaren gedaan. Had zelf geen partner, maar nam gewoon het eendenkroost over.
    Vader en moeder eend volgde dan op gepaste afstand 😉

  2. rietepietz zegt:

    Vooral kinderen kunnen wreed zijn en vinden altijd wel een manier om iedereen die afwijkt van het gemiddelde daar mee te pesten .
    Het heeft jou in inder geval gesterkt , dat is mooi!

    @ Riet: Tja mijn ervaring kwam nadat ik opkwam voor iemand die men pestte. Gelukkig ging de grootste pestkop later naar een andere school.

  3. Elmar zegt:

    Gepest worden als kind is erg vervelend, maar gelukkig kun je er ook sterker door worden!
    Leuk een ‘vader de gans’!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja maar daar leerde ik wel door om niet op te geven. Ik bleef gewoon naar die school gaan. En ik wil nog steeds een filmpje plaatsen van hem. Maar ja dat komt er steeds niet van..

  4. tagrijn zegt:

    Vreemde gans? Welnee, je bent me er eendje.
    Maar Cats zei al:
    ‘Het puntje van een gouden pen,
    is het beste wapen dat ik ken’.

    @ Tagrijn: Whahaha, ja ik ben me er eentje 😉 En tja met het puntje van een gouden pen daar heb ik nou net geen ervaring mee. Heb nog net met de inktpot op de schoolbank leren schrijven, maar die pen was zwart 😉

  5. Zolang jij je als een vis in het water voelt kun je je ganzeveer in de inkt blijven dopen… 😉

    @ Libra: Whahaha scherp opgemerkt! Maar ja soms heb ik koudwatervrees 😉

  6. Plato zegt:

    Min, van mij mag je je pen in vitriool drenken. Je bent vaak nog veel te aardig. Sla wild van je af en schuw de bloedspatten niet. Wie mooi schrijft mag van de juf altijd met een ander kleurtje pennen. Hup, er tegenaan. Plaat staat achter je (verdekt opgesteld maar het gaat om de geste).

    @ Plato: Dat vitriool heb ik opgezocht. Ik denk dat ik daar inderdaad wel wat van kan gebruiken. Ik kom er op terug!

Geef een reactie

