Dé Drom

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

6 jaar geleden overleed vlak na zijn generatiegenootPrinses Juliana mijn langstlevende Opa Cor.

Hij was toen 93 jaar en al 35 jaar mijn grootvader.

Nu hoop ik natuurlijk dat ook Pim, Frits en Ida net zolang van hun beide grootouderparen mogen genieten (wat in mijn geval een kwarteeuw was).

En na de verdeling van zijn erfenis mocht ik het Tegeltje hebben met daarop de beeltenis van de Drommedaris in Enkhuizen..

Van mijn  Opa Cor en Oma Henny heb ik meer in mijn kast staan dan van mijn Opa Kees en Oma Saar.

Maar ja als ik in de spiegel kijk kom ik Saar nog dagelijks tegen..

 

De negentigste verjaardag van mijn grootvader Cor (vaderSjoerd) hebben we nog grootst gevierd, precies een dag nadat we de uitvaart vanmijn grootmoeder Saar (moeder Hilde)hadden bijgewoond.

 

Al jaren hebben we een hemelvaarttraditie, waarbij we metHaarlemse vrienden gaan kamperen.

Omdat zij een zoon (14 jaar) hebben kiezen zij de camping.

Dit jaar kozen ze voor Enkhuizen.

 

Het was heel leuk om op plekken te lopen en fietsen waarfamilie minimaal 100 jaar geleden ook gelopen heeft.

 

Namens mijn vaders Sjoerd groette ik de overledenfamilieleden op de begraafplaats.

En ik lette op de straatnaamborden om te kijken of ik noghet (oude?) adres van de familie tegenkwam.

 

Pas bij het op de plattegrond kijken kwam ik erachter.

Ik verhaspel de straatnaam al jaren.

Zo werd de gevleugelde uitdrukking  van mijn moeder Hilde Geen Haarlemmerdijkjesvolgens mij geen Hale me dijkjes (Truus dacht het al..)

En werd Drie Zalmen volgens mij Drie Psalmen..

Tja dan zul je het niet echt vinden.

Thuis zag ik op internet dat het ook nog te koop staatook.

 

Er staan heel wat huizen in de omgeving daar te koop.

Niet dat we van plan zijn om onze huidige dijk van eenwoning in het land van Maas en Waal te verruilen voor een ander.

 

Maar het viel ons gewoon op.

Mijn grootvader kwam, zo op internet te lezen, niet uiteen bekende familie.

Toch mijn oom Hartmann nog maar eens vragen om destamboom.

 

Heb ik hieronder voor hem en andere familieleden nog eenleuk internetadres.

Toch jammer dat er (nog) niets over mijn familie instaat.

 

Een broer van mijn Opa Cor die heel zijn leven Enkhuizentrouw bleef was namelijk een hele markante man in onze familie.

 

Hij (Loc) woonde samen met zijn huishoudster Trijntje.

En in Medemblik kwamen Juan en ik dan nog wel heel veelvrachtwagens en een oude stoomloc tegen.

 

Was ineens het heden en verleden heel dicht bij elkaar;-)

En het was echt puur toeval dat we juist daar even onze rondrit door het West-Friese landschap onderbraken..

 

http://blog.kroniekvanenkhuizen.nl/drie-zalmen-een-hypothese

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>


http://www.truckfestival-medemblik.nl/

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Dé Drom

  1. rietepietz zegt:

    Leuk zo’n hemelvaartstraditie en wat ben je een boffer dat je,een deel van je ,grootouders zolang mee kon maken !

    @ Rietepietz: We hopen die traditie nog lang in ere te houden. En inderdaad ben ik een boffer dat ik zo lang en intensief contact heb mogen houden met mijn grootouders.

  2. Elmar zegt:

    Leuk zo’n traditie!
    Je verbasterde de adressen op een leuke manier maar ze terug vinden op een kaart wordt zo wel heel erg lastig! 😉
    Mijn grootouders van vaderszijde werden helaas maar 69 maar mijn overgroot oma de moeder van de te vroeg overleden oma, werd wel 94 jaar oud, ik was al 10 toen ze overleed. Aan moederzijde werd oma niet oud maar opa werd bijna 90. Van oma en opa van vaderszijde heb ik het meeste qua looks, karakter maar ook materieel, maar het huis van opa en oma was dan ook een beetje mijn tweede thuis.
    Van beide families is ook een stamboom, leuk om te zien wie je voorvaderen waren wat ze deden en waar ze woonden.
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja hoe rijk ik was met mijn beide grootouderparen dat leerde ik nogmaals de afgelopen 15 jaar. Juan’s oom-zeggers (nu tieners) hebben er al twee of zelfs al drie verloren…

  3. Truus zegt:

    Dat vond ik nou een leuke zin: Maar ja als ik in de spiegel kijk kom ik Saar nog dagelijks tegen.. 🙂
    Het grappige is dat de jongste zus van mijn moeder in Enkhuizen woont. Ik noem haar tante Henny. 😉

    @ Truus: Nou in mijn familie hebben de vrouwen de sterkere genen. Alweer een tijd geleden deed mijn vader zijn gebit uit en ineens zag ik dat hij ook sprekend op zijn moeder leek…
    Dus ik hoop dan maar dat ik de goede mix ben van Saar en Henny. En beide dames hadden zo hun zure en zoete kanten ;-))

  4. tagrijn zegt:

    Dat is een leuke traditie om de familieband in stand te houden. Moeten jullie in ere houden.

    @ Tagrijn: Zullen we zeker doen. Maar ook deze traditie met vrienden doen we alweer een jaar of 12..

  5. kamira zegt:

    Dat was weer ff lachen met die namen
    Eens ,lang geleden zijn we er geweest met de fiets van camping naar camping

    @ Kamira: Tja dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

  6. Plato zegt:

    Enkhuizen is niet de beroerdste plek om te kamperen. Veel water en een prima uitzicht. En je had ook nog eens goed weer. Geslaagde actie dus. Dan DOE je tenminste wat met je familie.

    @ Plato: Nou het weer met Hemelvaart was nog niet je van het. Maar we hebben ons prima vermaakt. En we waren nu met vrienden in Enkhuizen, het uitstapje met de familie volgt nog later dit jaar.

Geef een reactie

