Pasen en Pinksteren

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Nou, maar ik wil het heel graag..

Tja Min je hebt eenkans als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.

Nou dat zal dan lang duren…

 

Geduld is een schone zaak.

Niet mijn sterkste kant.

 

En ik had als kind / tiener echt heel wat wensen waarbijmijn moeder me voorhield dat ze niet allemaal in vervulling kunnen gaan.

 

Nee, Min ik koopdie Barbie niet voor je. Zelfs niet als je op je kop gaat staan.

(En ik ben helemaal niet lenig!)

 

Sommige mensen kunnen zo goed roeien met de riemen die zehebben.

Een nee is voor hen niet het antwoord waarop ze wachten.

 

En als ik dan mijn situatie, waarbij een nee niet heteinde van mijn wereld betekend, dan valt het echt reuze mee.

 

Dan hoef ik niet te wensen dat Pasen en Pinksteren op ééndag vallen.

Er zijn veel ernstige zaken op de wereld, waar maar geen einde aan komt.

 

Niet iedereen heeft toegang tot schoon drinkwater.

Niet iedereen heeft een dokter(spost) op loopafstand.

 

Ik ben een rijk mens, ik heb er allemaal toegang tot.

En terwijl twee jaar geleden beter worden mijn enige wenswas.

Staan er nu dagelijks wel 3 op mijn to-do lijst.

Baan zoeken, bewegen, recreatie.

 

Vandaag denk ik helemaal niet aan die lijstjes.

Is de rust en ruimte die we genoten op ons vakantieadreseven een ver verleden tijd.

 

Maar na een Nee in Amsterdam, is er nu ook een Nee inRotterdam.

En als ook het Academisch Ziekenhuis in Utrecht ook Neezegt zijn er geen opties meer.

Ik stuur al mijn positieve gedachten dus even naarUtrecht, er is iemand in Hillegom (én ook in Eindhoven) die ze hard nodig heeft..

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

http://www.opgevenisgeenoptie.nl/

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Pasen en Pinksteren

  1. J@n. zegt:

    Het wordt vaker gezegd: “Er zijn zoveel mensen op de wereld die het slechter hebben”. Krijgen wij het daar beter door?
    Als het positieve gedachten sturen helpt, wil ik er wel aan meedoen, dus….
    Gr. J@n.

    @ J@n: Bedankt voor de positieve gedachten. En baat het niet, dan schaadt het ook niet. En weet je dat is het nadeel van negatieve gedachten die schaden wel..

  2. Elmar zegt:

    Er is altijd wel iemand die er slechter voor staat dan wij hier, maar of het helpt om je daar schuldig over te voelen….
    Positieve gedachten sturen kan natuurlijk nooit kwaad, dus bij deze…
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Dank je en tja de beide dames in kwestie vechten al twee jaar voor alles wat ze waard zijn. Dus zolang zij nog steeds het positieve ervan in kunnen zien doe ik mee!

  3. rietepietz zegt:

    O ja natúúrlijk stuur ik een héle volle hand positieve gedachten jouw kant op ….hóóóó nou…. , gelukkig … nog nét op tijd gezien dat ze bijna je deur voorbij gingen …zó , ze liggen nu keurig voor je deur dus doe even open voor ze wegwaaien 😉

    @ Riet: Dank, dank, dank.

  4. Dan duim ik hard voor een JA uit Utrecht….

    @ Libra: Dank je.

  5. tagrijn zegt:

    Ik heb net heel wat positieve gedachten gestuurd. Met een beetje meer wind zijn ze zo bij je. Doe er wat leuks mee!

    @ Tagrijn: Bedankt, ze zijn hier heel snel aangekomen ;-))

  6. Jeanine zegt:

    We zijn heel erg rijk Min, al zit het niet altijd mee:) Ik had hier al vaker gekeken want je had me er al eens over getipt!
    Mijn positieve gedachten zijn ook weer onderweg.

    @ Jeanine: Als er alleen voorspoed is, heb je er geen notie van.. En tja wij kennen (helaas) al heel wat familie, vrienden en bekenden die strijden / hebben gestreden tegen die k-ziekte. Vandaar ook dat we nu al sponsor zijn van de lokale slagershelden hier en de zoon van Juan fietsvriend die op 6 juni aan de Alp d’Huzes meedoen..

    En ook persoonlijk hebben we er al eens mee te maken gehad, gelukkig is Juan al 10 jaar “schoon”.

  7. Mama Muis zegt:

    3 keer nee is scheepsrecht, dus dan moet het binnenkort toch raak zijn zou je zeggen. Zet bij de volgende sollicitatie maar je blogadres, ze weten niet wat ze missen!

    @ Mama Muis: Is een idee. Maar ik hou mijn blogadres privé. Dat ik blog staat wel op mijn CV..

  8. Moe Internep (BZN) zegt:

    Ik doe net een rond over de blogs….
    Ook mijn gedachten zijn bij je… Ik kan ze helaas niet naar je toe mailen, maar bedenk dat ook ik voor je duim!
    Sterkte en keep smiling… Uit ervaring weet ik dat humor de mensen overal doorheen kan slepen…

    @ Moe Internep: Dank voor de gedachten en het duimen. En inderdaad zonder humor was ik zover niet gekomen..

  9. Leo zegt:

    Je zoekt toch als ankerpunt naar een eigen plek die rust en zekerheid biedt. Pas dan kan je ruimte maken voor de gedachte dat er wellicht ook anderen zijn die er beroerd aan toe zijn, of zelfs slechter in het leven staan dan jij. Je bekijkt je leven toch vanuit je eigen hoofd, geest en beziet alles met jouw ogen. Blijft lastig. En net als ik mijzelf wens doe ik het ook bij jou; ‘sterkte en succes’!

    @ Leo: Dank voor de wensen. Ik wens ze je in een dubbele portie terug. Want hier lijkt het te werken..

  10. Plato zegt:

    Goeie log. Maar wat mij toch in gedachten komt, Min… er zijn meer paarden waar je op kunt wedden. Als het gaat om een baan ligt ergens iets wat voor jou geknipt is. Misschien niet wat je verwacht. Maar iets waarvan je later zegt: het was goed zo. Misschien moet je je niet tegen zo’n gedachte verzetten maar gewoon alles een kans geven.

    @ Plato: Dank je. En er komen weer kansen voorbij 😉
    En die passen bij me als mijn spreekwoordelijke (zwem)staart.

  11. Marika zegt:

    Als het bij mij tegenzit, en dat is nogal eens het geval de laatste tijd, dan denk ik ook vaak aan anderen die het erger/slechter hebben, toch helpt dat dan wel. Aan wensenlijstjes doe ik niet meer, ik zie wel hoe het allemaal loopt, geeft veel meer rust.
    Ik zal wat positieve gedachten jouw kant opsturen, stel dat het helpt. 🙂

    @ Marika: Tot nu toe helpen ze de dames. Dank dus daarvoor!

  12. Plato zegt:

    Plats, plats….

    @ Plato; Ik hoop echt op droger weer met Pinksteren 😉

Geef een reactie

