Lijnen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Er zijn verschillende lijnen, dus er zijn ook verschillendemanieren om de klant tevreden te stellen.

Sommige klanten komen gewoon zo ons kantoor binnen.

Maar dat gebeurt niet zo vaak en meestal weten ze dan welde weg.

De meeste klanten richten zich tot ons per telefoon, faxof internet.

Steeds meer gaat via internet.

Als je een klant, op wat voor manier dan ook, aan de lijnhebt is het belangrijk om te weten:

Wie is de klant?

Waarom heeft de klant contact opgenomen?

Wat kun je voor hem / haar doen?

En uit welke regio komt de klant?

Veel klanten hebben echter meer nodig dan jij ze kanbieden.

Dan zorg je ervoor dat de klant degene aan de lijn krijgtdie hem meer van dienst kan zijn.

Er dienen zo kort mogelijke lijnen te zijn tussen onsverkoopteam en de klant.

 

Het zijn natuurlijk de lijnen die ik mis.

Maar de lijn met mijn werk en collega’s werd 16 maandengeleden verbroken.

En sindsdien heb ik weinig contact met hen gehad.

Maar ik heb die lijn met liefde losgelaten.

Heeft best een tijd geduurd voor ik dat kon.

 

Maar het anker wat aan de lijn zat is ingehaald.

Ik wil nu vooral mezelf tevreden stellen.

Eerst liep ik in cirkels, maar daar werd ik ook niet zoheel erg vrolijk van.

Van kastje naar muur en weer terug.

 

Zelfs een tijdje heel erg op mijn lijn gelet.

Maar soms bleek er ook even geen lijn in mijn verhaal tezijn.

 

Toch wil ik me weer met een nieuwe werklocatie gaanverbinden.

Daarom heb ik ook hulplijnen ingeschakeld.

 

Twee zien meer dan één.

En met meerdere lijnen maak je een groter vangnet.

Niet wedden op één (zee)paard(je).

Wel zorgen dat ik niet in een neergaande lijn verstriktraak.

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

.

Inspiratiebron: http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2010/04/we-300-de-opdra.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Lijnen

  1. Frans54 zegt:

    Hier zijn heel duidelijk wat lijntjes uitgezet. Zelf probeer ik wel steeds om het woord van de opdracht te vermijden zoals oorspronkelijk de bedoeling is bij de WE300, maar zoals hier boven het juist overmatig en in verschillende betekenissen gebruiken heeft toch ook wel weer een apart effect.

    @ Frans: Ik heb me duidelijk op sleeptouw laten nemen door al die lijnen. En terwijl ik een stijgende lijn zag, ziet één van mijn hulplijnen nog geen echt effect / resultaat…

  2. Ik dacht in 1e instantie, net als Frans, zij noemt het wel maar al snel dacht is “zo kan het prima om goed duidelijk te maken wat er bedoeld wordt”. Kortom, ik sluit me bij Frans aan 😉

    Helder verhaal hoor… ik hoop van harte dat je uitgezette lijnen straks een mooie baan opleveren. In sept. heb ik zo ongeveer net als jij ook de lijnen met een werkgever doorgeknipt zullen we maar zeggen;-)

    @ Melody: Tja ik zag echt allerlei lijnen bij het WE-woord van Plato. Dus ik dacht laat ik het dan maar over die boeg gooien 😉 Als ik het nu ook eens zo kon verwoorden in mijn spraakgebruik dan kan men er wellicht een touw aan vastknopen. Maar ja daar zit nu net de steek (onder water).

  3. Annemiek zegt:

    Wat kan je toch een boel kanten op met het woordje lijnen.
    Ik houd me op dit moment bezig met de gewichtige kant van dit woord. Met redelijk succes overigens.

    Ik hoop dat er voor jou een leuke baan “aan de lijn ” komt.

    @ Annemiek: Nou de gewichtige kant van dit woord is hier weer even boven wat ik hoopte en ik hoop dat de lijn naar een nieuwe baan niet al te lang meer is !

  4. plato zegt:

    Wat fijn dat het woord zo goed aanslaat. En jij hebt dus bewust de regels overschreden. Tja, dan mag ik er niets van zeggen. Dan is het een stijlfiguur, zullen we maar zeggen.

    Langs al die lijnen zal dat droomlijntje toch wel eens langskomen, denk ik. Dat moet.

    Hoe dan ook, van mij heb je nu een linkje.

    @ Plato: Ik zag het WE-woord en ik begon te schrijven met dit als resultaat. En daardoor zag ik weer lijn in allerlei activiteiten die ik doe om aan een baan te komen. Maar over dat droomlijntje ga ik nadenken. Want als je iets kunt visualiseren kan het ook gebeuren!

  5. Je hebt heel wat lijntjes gebruikt lees ik wel, in de goede zin van het woord dan he.
    Hopelijk heb je straks weer een leuke baan.
    Die neergaande lijn zal jij wel weten te omzeilen,je bent positief genoeg.

    @ MG: Tja ik heb geleerd dat je altijd een keuze hebt hoe je ergens tegen aankijkt. En tja als ik er al geen lijn inzie, hoe omzeil ik dan de neergaande lijn ? Dus uithuilen als ik niets vang en opnieuw beginnen..

  6. tagrijn zegt:

    En ze moeten je natuurlijk ook niet aan het lijntje houden.

    @ Tagrijn: Ze houden me wel vaak voor het lappie 😉

  7. Elmar zegt:

    Er zit een mooie lijn in je verhaal Min! 😉
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Dank je, nu ook die lijnen eens goed uitzetten en wat vangen 😉

  8. Daar lijkt dus lijn in te zitten.
    Gelukkig hoef je tegenwoordig voor een sollicitatiebrief niet meer in staat te zijn netjes tussen de lijntjes te schrijven…

    @ Libra: Oh gelukkig hoeft dat niet. Want dat handschrift van mij is niet om over naar huis te schrijven 😉

  9. Joke zegt:

    mooi verhaal en in de lijn van het verhaal hoop ik dat je door alle lijnen de goede lijn vind naar een fijne baan Veel succes en wat een leuke WE-300

    Groetjes Joke

    @ Joke: Bedankt voor het compliment. Tja en ik ben nu behoorlijk hard aan het werk om de lijn naar werk strakker aan te trekken!

  10. rietepietz zegt:

    Ik zal me dan , geheel in de lijn van jouw verhaal , met een lijntje bezig houden dat aan je aandacht ontsnapt is ook al ligt het niet geheel in de lijn der verwachtingen dat jij je bezig zou houden met een lijntje snuiven 😉

    @ Rietepietz: Ehm ik heb ooit op school de kick van lijm snuiven geprobeerd. Maar ja die fase kwam ik te boven.
    Maar opmerkelijk genoeg hebben al twee hulpverleners ooit aan me gevraagd of ik “iets” gebruikte.
    Gelukkig heb ik die keuze nooit gemaakt of hoeven maken.

  11. Toaske zegt:

    Hopelijk gaat het helemaal goedkomen met een geweldige nieuwe baan!

    @ Toaske: Het is een baan op zich dat solliciteren. Maar ja ik vind het geen leuke baan 😉

  12. Anoniem zegt:

    Zelf vind ik dat je lijn wel mag noemen, want dat is niet lijnen! Nou noem jij lijnen zelf ook, maar iedereen vindt het goed, zelfs Plato. Als hij de de regels heeft opgesteld, het als een stijlfiguur ziet, openen er hele nieuwe lijnen in de toekomst.

    @ Baasbral: Tja zoals gezegd het log leek tijdens het schrijven al die lijnen bij te willen zetten of uit te willen werpen 😉

  13. baasbraal zegt:

    Dit is nu de derde keer dat ik vergeet in de eerste reactie mijn naam te zetten. Als jullie mochten denken dat er lijn in zit, hebben jullie het mis! Ik ben gewoon stom!

    @ Baasbraal: Ik vind je reactie anders helemaal niet stom, maar erg leuk. Bedankt voor je toevoeging 😉

  14. Jeanine zegt:

    Ik hoop dat je gauw wat moois aan de lijn hebt hangen. De economie is wat aan het aantrekken, dat biedt nieuwe hoop!

    @ Jeanine: Heb je me soms zien langskomen met mijn schepnetje ;-))

  15. Jenke zegt:

    Nou met al die lijnen kun je een lekker groot ‘vangnet’vlechten.

    @ Jenke: Er zit inderdaad iets in mijn vangnet, ik hoop op een hele goede vangst 😉

  16. beata zegt:

    Zoveel lijnen in dit verhaal, lijkt wel een wiskundeles:-)
    Ik hoop wel dat je heel wat nieuwe lijntjes vind die je kunnen helpen om een nieuw lijntje te leggen
    Succes

    @ Beata: Oké ik heb wel iets met cijfers, maar ik had hele slechte cijfers op mijn rapport voor statistiek en wiskunde 😉 En omdat ik er destijds heel hard voor heb moeten werken om ze op dat pijl te krijgen ben ik er juist reuze trots op. Dank voor de succeswensen!

Geef een reactie

