Petjesdag

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik had al een keer rosé gedronken vorige week, maar hetpetje had ik nog niet opgezet.

En nee ik weet niet meer op welke datum de eerstepetjesdag van voorgaande jaren viel.

 

Dit keer weet ik wel op welke dag ik voor het eerstdacht:

“Ik heb echt wat meer bescherming nodig”.

 

Dus naast een groot aantal uren de zonnebril op mijn neuskwam daar zaterdag 17 april 2010 voor het eerst deze lente mijn petje uit dewinterslaap.

 

Met het petje heb ik dit weekend uren in de tuingebivakkeerd. En de eerste petjesdag viel trouwens samen met de eerste dagwaarop wij het gras in de achtertuin gemaaid hebben.

 

Na gedane arbeid was het daarna heerlijk toeven in hetzonnetje in de tuin en ’s avonds hebben we samen met vrienden in een restaurantons laten verrassen met een hapjestafel.

Daarbij dronk ik dan mijn tweede en derde glas rosé vandit jaar.

Het is dus blijkbaar tijd om zelf ook die drank weer eensin huis te halen 😉

 

Op zondag hebben Juan en ik bijna 3 uur gewandeld in deLanderd.

Daar hebben we een tijdje geleden een wandelkaart voorgekocht met 150 kilometers aan wandelingen erop. 

 

In 2001 begonnen wij met het fietsroutenetwerk in Brabanten in 2010 dus met het wandelroutenetwerk in Brabant.

 

En ook tijdens de hele  wandeling op deze zonnige zondag had ik mijnpetje op.

Over 3 weken gaan we het Pieterpad weer op voor ca. 2 x20 kilometer, dus nog even wat oefenen:

 

http://www.demaashorst.nl/maashorst/home/home/–wandelknooppuntennetwerk.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Petjesdag

  1. J@n. zegt:

    In de winter draag ik juist een hoedje en met de eerste zonnestralen heb ik het afgelaten om straks niet zo’n raar wit hoofd te hebben…..
    Met warm weer wil een lekker glaasje koele rose er wel in.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Daar heb je ook een punt. Maar ja het punt is dat ik zonder petje in de zon het niet zo heel lang volhoudt buiten.
    Dus drink ik dat roseetje wel buiten op met een pet en zonnebril. Beter mee verlegen dan om verlegen.

  2. rietepietz zegt:

    Het moet al héél warm (of koud) worden wil ik iets op m’n hoofd zetten dus daar ben ik nog niet aan toe ! Nou ja een pet”jes”dag is prima ,een “petdag” is een ander verhaal;-)

    @ Rietepietz: Die pet zorgt ervoor dat ik een stuk langer buiten kan genieten. Want tja de klok staat weer op zomertijd, dus ik heb dan wat meer lichtallergieklachten..
    Die dagen zijn “petdagen”. Gelukkig zijn ze op de vingers van hand tellen.

  3. Plato zegt:

    Hier geen petjes of hoedjes. Maar wel flink in de tuin gewerkt. Met als gevolg…het voelen van alle ledematen. Het leken er zelfs wel meer dan ooit. Maar wel mooi weer. Heerlijk. En wandelen deden we in Zierikzee en Katwijk. Moet ik toch eens wat over schrijven.

    @ Plato: Je bent vast niet in de Katwijk bij mij om de hoek geweest. Die ligt namelijk niet aan zee 😉

  4. Elmar zegt:

    Het was super weer dit weekend! 🙂
    Ik ben geen petjes draagster, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het wel lekker vinden!
    Het is ook heerlijk wandelweer, dus geniet er van, wandel ze!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Heerlijk, eindelijk eens het hele weekend mooi zonnig weer! En die pet draag ik om het (felle) zonlicht uit mijn ogen / gezicht te houden. Maar goed liever een pet op, dan een hoofdpijn door mijn lichtallergie 😉

  5. Truus zegt:

    Min met de pet dus. 🙂
    Als het koud is draag ik een hoofdband of een muts. Voor de rest draag ik een pet, zoals je vast wel weet. 😉
    OT Is het een paardenstal, ga dan paardrijden. Is het een ander soort stal, ga protesteren en begin een handtekeningenactie op Internet. 🙂

    @ Truus: Ik wist dat je het zou begrijpen 😉 En er blijkt kans te zijn dat er hier een varkensmegastal vlakbij komt.
    Dus ik zal eens zien wie er daar al meer tegen in actie willen komen.

  6. Frans54 zegt:

    Ik heb in de winter een ijsmuts, ’s zomers meestal niets, alleen als het erg zonnig is en in de bossen een (imitatie Australische leger)hoed: houd de zon uit de ogen en voorkomt dat er teken in je nek vallen.

    @ Frans: Nou ik heb een capuchon op mijn winterjas en een dikke sjaal in de winter. Maar dit was meer om de zon uit mijn gezicht / ogen te houden. Bij controle van mijn ogen vandaag 20 april bleek deze al 3 jaar op hetzelfde peil te zijn. En dat petje heb ik trouwens al veel langer 😉

  7. Annemiek zegt:

    Geen petje voor mij, wel een chique rieten zonnehoed. Maar nu nog niet, moet het nog iets zonniger worden.

    @ Annemiek: Nou in de zomer heb ik het petje ook regelmatiger op. Nu lukt het vaak nog met alleen een zonnebril. Maar ja als ik weet dat ik een tijd ga wandelen of in de tuin bezig ben dan zet ik hem wel op. Beter voor mijn ogen!

  8. Jeanine zegt:

    Geen pet hier, als mijn haar maar goed zit:)

    @ Jeanine: Hihi, groot gelijk. Maar ja ik zag ineens dat mijn haar behoorlijk grijs werd, dus ik heb weer in de plamuur laten zetten ;-))

Geef een reactie

