Kat in het bakkie

Op dit moment wordt er, voor haar doen dan, luidkeels geprotesteerd door Madame M.
Haar bediende heeft haar namelijk totaal onverwacht in een bakkie gezet.
Straks gaan we samen naar één van die adressen waar ze liever niet is.
Maar ja wij, haar bedienden, willen haar even laten controleren.
Ja ze eet nog steeds met dat slechter wordende gebit.
Ja ze krijgt nog steeds af en toe medicamenten toegediend.
Ja ze ziet er nog steeds uit als Hollands Welvaren.
Er is (of zijn) echter een paar bultjes / plekjes die er eerst niet waren.
Dus is er een kans dat de kat onder het mes zal moeten.
Tja en als ze dan toch aan haar aan het sleutelen gaan is het wellicht handig om te overwegen om datgene wat nog over is van het gebit dan ook maar eens te laten verwijderen.

Kijk als ik zelf eens wat aan het krakken en mikken ben weet ik, door ervaring, vaak wat het beste behandelplan kan zijn.
Mijn huisarts ziet me pas als al die plannen niet of nauwelijks verlichting brengen.
Of als ik, zoals in 2002, door acute lage rugpijn, niet of al drie dagen nauwelijks kan bewegen.
Dus ik weet als geen ander dat een behandelplan waarbij wel een arts in het plaatje voorkomt goede resultaten kan geven.

Maar zodra ik zelf niet de patiënt ben, maar een ander of in dit geval de kat, vind ik het al veel lastiger.
Ik laat de patiënt dan ook vaak zelf de regie in eigen handen houden, omdat ik dat zelf ook het prettigste vind.
Als die patiënt dan aangeeft dat ik wel assistentie kan of mag verlenen dan doe ik dat.
En dit keer was het trouwens Juan die het noodzakelijk vond dat Madame M als kat in het bakkie naar de dierenarts mag.
Hij heeft wel het idee dat er niet veel aan de hand is (en zijn voorgevoel klopt trouwens regelmatig).

Dus ik hoop inderdaad dat het meevalt, net zoals het meeviel om Madame M als een kat in het bakkie te krijgen.

UPDATE 15:40 uur: Madame M heeft het voor elkaar gebokst om een abces te krijgen. Kan veroorzaakt zijn door van alles en nog wat, maar de DA kreeg me aan het lachen met de suggestie dat ze wellicht in onze achtertuin met een andere kat gevochten heeft. Wij denken eerder dat ze de nieuwe rozen grondig heeft willen inspecteren.. Wat gelijk die kras op haar neus verklaarde..

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

18 reacties op Kat in het bakkie

  1. J@n. zegt:

    Hopelijk komt alles goed met Madame M.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Voorlopig gaat het de goede kant op..

  2. tagrijn zegt:

    Natuurlijk is een abces ereg vervelend, maar dat gaat over. Het is gelukkig geen ernstige ziekte.

    @ Tagrijn: Het is iets kleiner nu en we houden haar in de gaten.

  3. Frans54 zegt:

    Dat valt mee, bij katten op leeftijd houd ik altijd rekening met ernstiger zaken als er sprake is van vreemde bultjes. Dit is normaal gesproken goed behandelbaar. Vertel Madame M. wel even dat er geen rozen zonder doornen zijn, voor ze zich weer vergist.

    @ Frans: Ssttt Madame M kan er niet tegen om als Senior kat bestempeld te worden ;-))

  4. Jeanine zegt:

    Ach Madame M…. gelukkig valt het mee Min!!
    Na jouw reactie op mijn log over Joy ben ik eens gaan neuzen in oude fotoboeken enzo. En het is zo, Sjonnie is 9 en Didi 8. Het valt me de laatste tijd pas op dat ze oud aan het worden zijn. Sjonnie begint wat stram te lopen, gaat minder vaak en minder lang naar buiten en Didi komt al helemaal bijna niet meer buiten. Zulke dingen vallen nu natuurlijk extra op omdat Megan erbij is gekomen, jong en vol levenslust. Jemig……. wat is Joy dan echt, echt, echt oud geworden he? Zonder verder noemenswaardige problemen.
    Laten we hopen dat het met onze oude rotte ook zo zal gaan.

    @ Jeanine: Onze andere kat, Zwarte Snuiter, is overleden toen hij net drie jaar bij ons in huis was aan nierfalen..
    Dus inderdaad hoop ik ook dat wij nog heel lang van Madame M mogen genieten. Vriendin Ann heeft een kat van alle dag (hoogbejaard: 19) en zij zei me dit weekend, elke maand is een kado..

  5. Annemiek zegt:

    Arme madame M.
    Hopelijk geneest het abces na ingrijpen van de dierenarts.

    @ Annemieke: Dat hopen wij ook. Één plek is al helemaal verdwenen, nu de tweede nog…

  6. Elmar zegt:

    Van die abcessen kunnen ze behoorlijk ziek worden, dus wees maar blij dat het op tijd ontdekt is!
    groetjes, een fijn weekend en beterschap voor Madame M.
    Elmar

    @ Elmar: Kat had er zelf veel minder last van dan wij. Maar goed we blijven het wel in de gaten houden.
    Want we willen juist niet dat ze er ziek door wordt..

  7. Leo zegt:

    Mdme M is een echte poes dus! Die geniet van plekjes waar ze zich kan beschadigen, maar die zo verleidelijk zijn voor een kat. Moet dat abses nu verwijderd worden of gaat dat men een zalfje behandeld worden>?

    @ Leo: Ze wil overal in kunnen, onder of door… Dat abces zal denkt de DA uit zichzelf verdwijnen. Een bultje is al weg. Nu de tweede nog..

  8. Alice zegt:

    Altijd leuk zo’n dierenarts bezoek, maar een abces valt dan wel weer reuze mee. Is madame M erg beledigd?

    @ Alice: Oh ze vond de DA alleraardigst. Maar tja mij daarna twee dagen niet.

  9. rietepietz zegt:

    Gelukkig dat er iets “behandelbaars ” aan het licht kwam , dit gaat wel over maar hoe nu toekomstige vrijages met de rozen te voorkomen ?

    @ Rietepietz: Als het goed gaat trekt het vanzelf weg. Maar ja katten kruipen en sluipen nu eenmaal graag. Zo sloot Juan haar gisteren op in de badkamer…

  10. een Oldtimer zegt:

    Rozen hebben scherpe doorntjes.
    Katten vaak vreemde gewoontes
    En dierenartsen een buidel waar
    heel veel euro’s in kunnen worden opgeborgen.

    @ Oldtimer: Tja die studie van de dierenartsen dient betaald te worden. En elk dier heeft weer zijn eigen unieke kenmerken, dus een dierenarts dient meer te leren dan een arts die mensen onderzoekt. Maar ja die rekenen soms nog hogere bedragen..

  11. Margreet zegt:

    Gelukkig valt het mee. Rozeninspectie? 🙂

    Ik ben trouwens ook zo’n type, die zelf wel uitzoekt wat er aan de hand kan zijn, de huisarts (en dierenarts) zien ons dan ook zeer weinig.

    @ Margreet: Tja, wie het weet mag het zeggen. Maar hopelijk kunnen we weer even een paar maanden zonder een bezoek aan welke arts dan ook 😉

  12. Mevrouwtje Min hèt bèn maôr goed dà jij geên MP bèn gewòrre.
    Cijfertsies bènne nie uw stèrkste kànt, waôr!
    Gaôt nog maôr eêns kikke…. uw toppie drie klop vân geên kànte!!
    Annie zeg gedagies.

    @ Annie: Sssttt niet verder vertellen dat ik vooral een voorkeur heb voor getallen aan de debetzijde ;-))

  13. maurice zegt:

    Ã’ zo zit ik ook inelkaar, al ga ik eigenlijk te weinig naar de huisarts of te laat, terwijl ik toch wat artsen (psychiaters…) versleten heb in het verre verleden 😉
    sterkte voor de poes.

    @ Maurice: Madame M heeft er minder last van dan wij. Wij vonden het vooral heel sneu. Maar er is al plek als water voor de zon verdwenen en de ander is al iets kleiner.

  14. Jeroen zegt:

    Tja, ook met beesten is het soms dokteren. Maar gelukkig is Madam bij jullie in zorgzame handen.

    @ Jeroen: Ze zal vast nog wel melden hoe zij hierover denkt. Want tja volgens haar hebben wij onze gebruiksaanwijzingen ook opgegeten ;-))

  15. Aline zegt:

    Toch goed dat je even naar de dierenarts bent gegaan met haar…

    @ Aline: Tja maar dat “consult” was toch best prijzig. Maar ja zo houden we weer een paar mensen aan het werk en de economie nog een beetje in beweging 😉

  16. Plato zegt:

    Beterschap Madame. Wilde je gewoon een bosje rozen voor je bediendes plukken om hun nederigheid te eren? Of was het toch die rotkat uit de buurt?

    @ Plato: Juan denkt dat ze met Robbertje gevochten heeft 😉 Tijdens haar verblijf in het kattenhotel onlangs…

  17. Truus zegt:

    Je hebt weer lekker met de taal gespeeld Min. 🙂
    Gelukkig was het een abces. Als de pus eruit kan gaat het meestal snel weer over. 🙂

    @ Truus: Oh ik hou er ook van om met cijfertjes te spelen 😉 We houden de plek nog even in de gaten, maar blijkbaar hebben wij er meer last van dan Madame M.

  18. Jeanine zegt:

    Dat snap ik, dat jouw vriendin dat zegt. Jeetje, 19………..
    Ik had trouwens mijn grote mond moeten houden want het lijkt erop dat Didi even wat minder in haar vel zit. Wat waarschijnllijk vooral door haar enorme overgewicht komt. Nouja, leer ze maar eens kleine porties te eten als ze een kunstje kunnen doen en dat vol overgave doen bij mensen. Die haar dan prompt weer wat lekkers geven………….

    @ Jeanine: Ik kom gauw kijken of ze alweer wat lekkerder in haar vel zit. Maar onlangs belde ik Juan al op omdat ik echt met de beste wil van de wereld niet meer wist of Madame M nu wel of geen ontbijt had gekregen. Dus voortaan geef ik eerst de kat wat voordat ik me op mijn andere (werk)taken stort ;-))

Geef een reactie

