Waterspreuken

En wat doe je als je even wat minder mobiel bent in je bewegingen dan je zou willen?
In mijn geval is dat altijd het lezen van een boek.
En wat kom je dan in een boek tegen: een waterspreuk.

"De grootste tragedie van het leven is dat je je hele leven vist,
om uiteindelijk te ontdekken dat je helemaal geen vis wilde vangen."

Henry David Thoreau

Maar ja als ik niet vis in de banenvijver dan weet ik ook wel wat het resultaat is.
Niet geschoten is altijd mis.

Zoals de heren van Purper het al zongen: Je moet "zeilen op de wind van vandaag".

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

12 reacties op Waterspreuken

  1. J@n. zegt:

    En je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt en als je niet om hulp roept zal niemand je komen redden.
    Die laatste is van mezelf, goed hè!?
    Gr. J@n.

    @ J@n: Prachtig en inderdaad heb ik wel eens ondervonden dat ik te laat hulp wilde inschakelen. Maar ja door schade en schande wordt men wijs..

  2. Elmar zegt:

    Leuk om Jos Brink weer even te zien!
    En het klopt natuurlijk aan de wind van gisteren heb je niets meer en de wind van morgen moet nog komen, dus kun je maar beter de wind van vandaag benutten!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja vandaag 15-4-2010 kunnen we door een gaswolk wellicht de windrichting niet zo prettig vinden. Maar ja gelukkig was ik vandaag niet van plan om met het vliegtuig op pad te gaan.

  3. Lydia zegt:

    Dit doet me denken aan de lijfspreuk van mijn moeder: ‘vertrouw de mensen niet, zij draaien als de wind, hou zelf een oog in ’t zeil…’

    @ Lydia: WOW, wat een prachtige lijfspreuk.

  4. een Oldtimer zegt:

    Zolang het niet “Zo de wind waaide zo waaide ook mijn rokje.”
    is geworden hoef je nog geen lange broeken te gaan dragen.

    @ Oldtimer: Ik ben in 1987 gestopt met het dansen van wedstrijden en sindsdien heb ik nog één rok gekocht voor de bruiloft van mijn broer in 1998. Maar ja die heb ik zelfs op die bijzondere dag niet gedragen..

  5. Soms heb je windje mee, soms heb je windje tegen.
    gewoon alle zeilen bijzetten dan het gaat het snel genoeg weer voor de wind.

    @ Leidse Glibber: Oh maar ik dacht in 2008 nog dat ik niet heel veel water meer had voor mijn boeg, dus inderdaad gaat het nu een heel stuk beter. Ik zie het einder niet meer naderen. Er zijn al heel wat bakens verzet sindsdien..

  6. tagrijn zegt:

    Als je alle zeilen bijzet kun je zelfs met tegenwind zeilen. En hengeltjes blijven uitgooien. Eens zal er toch wat bijten.

    @ Tagijn: Oh prachtig. Maar ja als dochter van een (binnenvaart)schipper heb ik toch niet zoveel verstand van wind als dat je zou verwachten. En tegen dat water heb ik me jaren verzet, voordat het mij aan de haak sloeg 😉

  7. Jeanine zegt:

    Ik heb werk zat voor je maar dan moet je wel even uit dat zwembad komen!

    @ Jeanine: Tja als linker- of rechterhand ben ik even buitenspel. Eerst ik in de lappenmand door rugklachten en nu kat in de mand, om zo haar even te laten controleren.

  8. rietepietz zegt:

    Al kun je de hengel nu even niet uitgooien ,het zal je toch wel lukken om ” een oogje in het zeil ” te houden in de banen vijver ?

    @ Rietepietz: Whahaha, heel goed opgemerkt. Er zijn net weer een paar sollicitatie de deur uit waar ik wel meer wil doen dan alleen een oogje in het zeil te houden..

  9. Plato zegt:

    Gewoon doorgaan Min. Want er is ook nog die andere spreuk:

    Niets wat u doet is belangrijk. Maar toch is het belangrijk dat u het doet.

    Jij wilt die baan. Geloof er in, ga ervoor en je zult slagen.

    Ontroerend lied. Zeker tegen de achtergrond van de dood van Jos Brink.

    @ Plato: Tja geen bergen zonder dalen. Maar ja hier in de buurt is het bijna buitenlands aandoende Berg en Dal, waar wij met het Paasweekend even heerlijk genoten van de rust en de ruimte. Maar ja daarna ging Juan weer lekker aan het werk en ik nog niet. Maar Ann en Patt houden me ook steeds voor dat ik van de stappen die ik wel neem meer mag genieten, uit welke richting dan ook de wind mag komen..

  10. Jeanine zegt:

    Nou ik hoop dat het met je rug ook beter is inmiddels.

    @ Jeanine: Het voelt al een heel stuk beter. Maar die pijn heeft me wel even weer flink laten schrikken…

  11. maurice zegt:

    en heel soms kun je toch ook wel wat aan de windrichting wat veranderen?
    iig niet met alle winden meewaaien, min.

    @ Maurice: Tja je hebt altijd de keuze om in, met , tegen, voor de wind te gaan liggen.
    En met alle winden meewaaien is verdraaid vermoeiend, dus ik kies voor wat mijn gevoel me aangeeft de beste windrichting is..

  12. Truus zegt:

    Ik hoop dat die lage rugpijn nu eens overgaat Min. Dan kun je weer volop voor de wind zeilen. 🙂

    @ Truus: Tja, die lage rugpijn is gelukkig verkast. Maar oef ik ben er wel heel erg van geschrokken. Want in 2002 heb ik door een bijna hernia 3 dagen minimaal kunnen bewegen en heeft de revalidatie wel wat weken gekost. En nu laat ik me vooral op mijn gevoel drijven ;-))

Geef een reactie

