Wel varen(d)

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Vroeg of laat zou die dag natuurlijk komen.

En ik had eerder vroeger dan later verwacht.

Maar de dagen werden weken en precies op de 85egeboortedag van mijn schoonmoeder is het dan zo ver.

Het is echt alsof ik haar hoor: “Min, je zorgt toch wel een beetje goed voorJuan en jezelf”.

Vlak voor haar dood in 2004 konden we haar vertellen datde koop van ons waterhuis rond was.

En vlak voor we in het waterhuis gingen wonen werden haarspullen verdeeld.

Hierdoor komen wij dagelijks nog haar badkamerkastentegen in ons waterhuis.

 

En precies voor het huis dienen we nu wat extra geld vande spaarrekening over te hevelen.

Dit weekend gaan we een tweedehands dakraam kopen vooreen leuke familieprijs.

Dit raam wordt namelijk vrijdag bij Juan ’s vierde (enjongste) zus vervangen door een dakkapel.

 

Kijk dat is natuurlijk niet echt een draak van eenrekening waar ik mijn gal over zou kunnen spuwen.

Het is wel iets waar we nog heel lang plezier van hopente hebben en een investering is voor ons waterhuis.

 

Op dit moment zit er namelijk een heel klein raampje inhet dak van onze zolder.

Daar kun je net aan met je hoofd door naar buiten.

 

Dus na bijna 16 maanden steeds meer kunnen doen metminder is daar het omslagpunt.

Ik wil gewoon niet meer dat het nog minder word.

 

Er zijn echtdingen waar ik zonder kan.

Maar zonder een eigen baan waarin ik me als een vis inhet water voel wil ik nog niet.

 

Echter mijn gezondheid wil ik daarbij niet meer uit hetoog verliezen.

Gezondheid = geluk = gezondheid

En zonder geluk vaart niemand wel.

 

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan, Persoonlijk, Water. Bookmark de permalink .

14 reacties op Wel varen(d)

  1. J@n. zegt:

    En nog zo eentje: Gezondheid is het belangrijkste wat er is, dat merk je als er iets aan mankeert.
    Gr. J@n.

    @ Jan: Ook inderdaad heel waar. Maar ja ik mankeer zo nu en dan wel eens wat, maar dat vergeet ik dan weer zo makkelijk…

  2. Plato zegt:

    En ZO is het ook nog eens een keer. Goed gesproken Min. Gezondheid voor alles.

    @ Plato: Tja ik was weer even wat minder scherp daarop…

  3. tagrijn zegt:

    Gezondheid is natuurlijk het grootste goed, maar een mooi dakraam is ook leuk.

    @ Tagrijn: IK zal het in mijn oren knopen, en dit weekend zal blijken hoe het dakraam er eigenlijk uitziet.

  4. hanneke zegt:

    een waarheid als een (water)koe

    @ Hanneke; :-)))))

  5. rietepietz zegt:

    Ja natuurlijk , een baan waar je gezondheid onder zou lijden heeft natuurlijk weinig zin !Wel fijn dat er gewerkt kan worden aan meer licht inval ,nooit weg toch?

    @ Rietepietz: Ehm dat heb ik dus wel in het verleden gedaan… En inderdaad meer licht inval op zolder lijkt me heel prettig !

  6. Elmar zegt:

    Gezondheid is super belangrijk Min!
    Maar een groter dakraam is ook niet weg! 😉
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja nu het met mijn gezondheid weer stukken beter gaat, wil ik dat wel eens vergeten.
    En van dat grotere dakraam daar droom ik al jaren van 😉

  7. Annemiek zegt:

    Ik gun het je van harte Min, dat je een baan zult vinden die geen bedreiging vormt voor je gezondheid.

    Fijn dat je een tweedehands dakraam gevonden hebt. Niet zo’n grote aanslag op je spaargeld. Wat een “oplichting” 😉

    @ Annemiek: Dank je. En dat is inderdaad een “oplichting”.

  8. een Oldtimer zegt:

    Een goede gezondheid, een groot dakraam en een krukje om op te staan zodat je door het dakraam naar buiten kunt kijken maken van het leven een aangenaam gebeuren.

    Oldtimer: Kijk er al naar uit..

  9. tagrijn zegt:

    Nou, Min, we hebben het allebei helaas niet gehaald bij Plato. Ik denk dat een lijstverbinding zoals jij voorstelde, hoe goed bedacht ook,niet de goedkeuring van directeur Plato had kunnen wegdragen. We zouden dan trouwens wel gewonnen hebben… Maar wie weet kunnen we in de oppositiebankjes nog heel wat bereiken. Volgens de democratische regels zullen alle voorstellen van het weblogkabinet namelijk toch door de kamer moeten worden goedgekeurd.

    @ Tagrijn: Nou we zullen zien wat Plato nou weer met de 3e ronde gaat uithalen. Ik vermoed dat er nog wel een addertje onder het gras zit. Nou hoop ik wel dat de kandidaten niet als viswijven gaan kijven ;-))

  10. Jeroen zegt:

    Dat dakraam is dus een mazzeltje. Ga je vast plezier aan beleven (kun je nog eens uit je dak gaan). Lief dat je nog aan je schoonmoeder denkt. Die baan gaat er vast wel komen, al duurt het misschien langer dan we gehoopt hadden. De economie trekt langzaam maar zeker weer aan, waardoor de kansen op een baan gaan toenemen. Maar nu in het weekend even de knop om en genieten van het voorjaar.

    @ Jeroen: Er zal dan heel wat meer zonlicht door het dakraam vallen, zal de kat ook zeer plezieren. En tja eerst maar weer eens dit weekend naar Haarlem. Een zus van Juan start maandag met haar nieuwe baan, dus het kan wel.. Ik zal vragen wat haar geheim is..

  11. Plato zegt:

    Tagrijn, een lijstverbinding was prima geweest toch? Kijk eens naar Annie en Alie, die zijn er tweede mee geworden.

    Met Tagrijn in de kamer
    Wordt het meer dan goed
    En dan Min nog met de hamer
    Min… sla ze als het moet

    @ Plato: Nou het was leuk om de 2e ronde mee te doen, maar ik ben wel blij dat ik de boot naar de 3e ronde heb gemist. Ik blijf dus gewoon oppositie voeren en verbindingen maken op mijn geheel eigen wijze..

  12. Leo zegt:

    Een waterhuis als een huis dat drijft op het water of ligt aan het water? Vandaar die Catalina ooit? Om aan te meren en gewoon ergens naartoe te kunnen vliegen als het weer het toelaat? Nagekeken vanuit een groter dakraam door hij/zij die achterblijft en zich vermaakt met het schoonhouden van de badkamerkasten. En met de inhoud daarvan houdt je de boel gewoon gezond…..Of gaat mijn fantasie nu echt te ver???

    @ Leo: Het water is op loopafstand, maar je kunt er niet met een boot komen. Juan heeft wel wat met vliegtuigen, vandaar de keuze voor de Catalina. Dus al het andere is echt jouw fantasie. Maar het klinkt wel fantastisch ;-))

  13. Maurice zegt:

    je hoeft niet ‘vies’ te zijn van welvaart, maar inderdaad: als je sukkelt met je gezondheid, besef je pas de waarde daarvan.

    @ Maurice: Ik las het boek de Waarde van besparen, waarin stond dat men echt rijker is dan men denkt. Zodra je stopt met te willen wat ook een ander heeft. Want je ziet vaak niet hoe anderen met hun gezondheid of andere problemen worstelen.

  14. Jeanine zegt:

    Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld. Zeggen ze in Den Haag:) Gezondheid is het allerbelangrijkste, maar geen geldzorgen dragen ook weer bij aan je gezondheid! Snappie?

    @ Jeanine: Tja daar heb je wel gelijk in. Dus kan ik er maar beter voor zorgen dat ik een baan scoor, waar ik wat geld mee in het laatje kan brengen. Heb ik toch een zorg minder..

Geef een reactie

