Proef(de)vaart

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Op27 maart 2008 kon een ieder die dat wilde de eerste proefvaart zien op hetwereldwijde web van Reismeermin.

 

Minof meer dobberde ik binnen een straal van 10 km rondom de waterhut.

Metde virtuele roeiboot kon ik die straal steeds verder zetten.

 

Datwas niet altijd even makkelijk.

Hetwaren immers stappen die ik daarvoor niet had gezet.

 

Hetpootjebaden op het wereldwijde web voelde niet altijd even prettig aan.

Koudwatervreesis mij natuurlijk niet onbekend.

 

Tochzette ik stappen die ik zelf maar amper kon geloven.

Ensteeds meer mensen vertelde ik de vaart die mijn virtuele boot mij bracht.

Maarde naam van de boot “Siréne” werd na de eerste reisweek niet meer vaak genoemd.

 

Zelfhad ik absoluut niet in 2008 verwacht dat ik anno 2010 nog steeds mijn virtuelereis zou bijhouden.

 

Alsiemand mij dan verteld had dat ik in 2 jaar tijd hier 389 keer mijn lezers ietsvan mijn vaart zou voorschotelen, was ik vast verbaasd geweest.

 

Okéik vind schrijven heel leuk en ik heb het advies van al mijn “helpers”opgevolgd om juist datgene te doen wat ik het leukst na lezen vind te doen.

 

Steedsmeer mensen weten van mijn schrijfsels.

Erwordt zelfs al één ingelijst en in een wc gehangen.

Watin feite de eregalerij is.

 

Dedroom om een boek uit te geven is nog aan het watertrappelen.

Daarheb ik even wat vaart uitgehaald.

Infeite zoek ik daar nog een vaarwijzer voor 😉

 

Hetverlies van mijn baan eind 2008 voelde aan alsof ik tussen wal en schip belandwas.

Maarer bleek geen Min overboord.

 

Al15 maanden zoek ik nu de baan die bij me past als een kapitein bij een schip.

Enoké het was niet een / het reisdoel op 27 maart 2008 waar ik naartoe wilde.

Maarhet is zoals Ria mij al eens vertelde: “Wie sturen kan, zeilt bij elke wind”.

 

Enmet de wind in mijn haar kan ik de vaart inderdaad bijna proeven bij elke sirene die op de eerste maandag van de maand gaat.

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Envoor hen die het echt willen weten. Ditlog wordt ingelijst door de moeder van JW:

http://reismeermin.web-log.nl/min/2008/06/donors-gezocht.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Proef(de)vaart

  1. Aline zegt:

    Als je van te voren alles zou weten dan zou het leven maar saai zijn… en dat jij van schrijven houd dat heb je in de tussentijd wel bewezen…

    @ Aline: Mijn moeder zou zeggen: Als je alles van tevoren weet kun je met een kwartje de wereld rond. Tja en dat bewijsmateriaal kan ik niet verdonkeremanen 😉

  2. rietepietz zegt:

    Heel herkenbaar , ik heb regelmatig die zelfde verbazing over steeds maar meer en grote stappen in de virtuele wereld !
    Ondanks dat mijn reis al langer duurt dan de jouwe hangt er nog niets van “mijn werk ” in een “eregalerij” 😉

    @ Rietepietz: Nou ik kan van jou nog heel wat leren op virtueel gebied enne in mijn geheugen heb je echt al meerdere plaatsen gewonnen in de “eregalerij”.

  3. Leo zegt:

    Juist die schrijverij en de mogelijkheid om die uitingen over de digitale ‘heg’ te kunnen maakt dat ook aan de slag blijf. En jij blijft boeien hoor. In die zin ben je zeker niet tussen wal en schip gevallen. Ook al brengt het niets op aan inkomen. Wie weet, zouden we daar niet de toekomst moeten zoeken??

    @ Leo: Het brengt onze (gewenste) toekomst vast dichterbij. Enne minder inkomen, betekend ook minder belastingen betalen. Dus in feite dient de regering zich daar eens druk over te maken dat ze zulke goede stuurlui aan de kant laten staan!

  4. een Oldtimer zegt:

    Het begint met kleine stapjes en vallen en opstaan.
    Dat is het enige talent van mij wat bij velen is blijven hangen.

    @ Oldtimer: Maar niet, zoals ik, vergeten om af en toe te controleren of je hulp zou kunnen gebruiken na een val.
    Ik heb namelijk de neiging om ook met zaken die wat hulp behoeven gewoon door te lopen na een val…

  5. tagrijn zegt:

    Min al twee jaar in de plus! SVP doorgaan!

    @ Tagrijn: Tijd voor bonusmateriaal ;-))

  6. Truus. zegt:

    Gefeliciteerd met je 2-jarige jubileum Min.
    Ik zou zeggen: blijf lezen en blijf schrijven! 🙂

    @ Truus: Dank je en tja dat hoop ik beide nog heel lang vol te houden ;-))

  7. Plato zegt:

    Twee jaar digitaal schrijfwerk. Twee jaar in het teken van niet opgeven en altijd doorzetten. Twee jaar in het teken van de vooruitgang. En altijd door het water.
    Min ik wens je nog vele jaren schrijfplezier en vooruitgang. Want we zijn nooit uitgeleerd. Niemand van ons. Slechts het idee dat je nog beter zou kunnen, zorgt ervoor dat je de pen blijft omvatten.

    Ga door, ga vooral door. En vergeet daarbij niet te stemmen he? 🙂

    @ Plato: Nou opgeven is het laatste wat ik doe 😉 En tja ik probeer elke dag weer wat nieuws af- of bij te leren. En daarvoor doop ik (virtueel) mijn pen in de inkt.
    Enne stemmen kan nog tot woensdag 23:00 uur 😉

  8. Jeanine zegt:

    Dat is een heel mooi ingelijst log Min!!
    En je moet natuurlijk vooral doorgaan met schrijven, 2 jaar alweer, gefeliciteerd!

    @ Jeanine: Ik krijg er nog de kriebels van. En tja zolang dat schrijven blijft kriebelen ga ik door 😉

  9. Frans54 zegt:

    Nog gefeliciteerd met twee jaren ronddobberen, ik dobber nog steeds graag af en toe even mee op de stroom verhalen (helaas was dat er de laatste maand helemaal niet van gekomen dus mag ik nu bi iedereen een flink aantal logs in gaan halen, waarop ik dus echt niet allemaal kan reageren)

    @ Frans: Dank je. En tja zolang die stroom niet opdroogt ga ik wel door en ik ben blij dat je ook weer aan het loggen geslagen ben. En joh je hoeft echt niet op alles te reageren hoor..

Geef een reactie

