Waar stappen we uit ?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

De Metro in is eigenlijk al een reis op zich.

Ik heb natuurlijk al in een Metrostad gewoond.

Maar het Metrostation was wel dicht bij mijn werk,

doch ver van mijn woning.

 

De Metro van Parijs daar ben ik als kind samen met mijnouders en broer al mee op reis geweest.

Spannend om uit te zoeken waar je in- en uit diende testappen.

 

Maar ik had natuurlijk geen idee dat ik later de vreemdeletters nog veel beter diende te spellen.

In de Metro van Moskou waren de haltes helemaalkunstwerken.

Foutief uitstappen was eigenlijk geen straf.

 

Mensen kijken in de metro was ook een van onze favorietemanieren om de tijd te verdrijven.

Het spraakwater van de mensen waar we nog minder als inFrankrijk maar een touw aan vast konden knopen.

 

Sinds 1975 is er geen jaar dat ik kan verzinnen waarin ikniet gereisd heb.

Het ene jaar kozen wij, Ernst en Min, voor landen alsSpanje en Frankrijk.

Het andere jaar koos Sjoerd en die wilde altijd naar deOostbloklanden, zoals Polen, Hongarije, Joegoslavië, Tsjecho-Slowakije, Roemenieof Bulgarije.

 

En nu ik de foto’s van Lydia kijk denk ik daar weeraan terug.

En niet elke reis namen we een rit in de Metro.

Soms was het gewoon een lift die we namen een mijn in.

Of een boottochtje in de stromende regen met een dronkenEngelsman.

 

Overal kwamen we andere reizigers tegen.

Van heinde en verre.

Die zich erover verbaasden dat wij niet elk jaar naardezelfde reisplek gingen.

Maar ja als ik al sinds 1975 alleen maar naar dat Spaansestrand was gegaan, zouden er hier niet van die parels van logjes staan.

 

Het is eigenlijk net als bij het in- of uitstappen van deMetro.

Het beginpunt stond vast, maar het eindpunt is ongewis.

Ach ondertussen genieten we nog steeds van het beginstation en alle tussenliggende stationen (tussenstations?),

op weg richting de horizon, het eindstation.

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Inspiratiebron: http://specialeaanbieding.web-log.nl/

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Waar stappen we uit ?

  1. Lydia zegt:

    Oh, wat leuk dat je meedoet! En wat spannend dat je in zoveel verschillende Metro’s hebt gezeten! Jij bent dus een internationale Metrogebruikster. Maar jij houdt wel van avontuur merk ik. Dan zal de tweede ‘Speciale Aanbieding’ jou zeker aan gaan spreken! Hoop stiekem dat je dan ook weer meedoet. Maar nu sprint ik meteen weg om jou te gaan promoten, ben al weg hoor!

    @ Lydia: Nou ik zag je foto’s en het log schreef zichzelf als het ware. En sommige zinnen die erin voorkomen zwierven al heel lang zonder eindstation in mijn hoofd.
    En zie ze nu eens glimmen, dat ze precies op de goede plek zijn terechtgekomen..

  2. En zie hier staat een log van een bereisd mens….. wanneer ligt het reisverhalen boek van Ernst, Min & Sjoerd in de winkels?

    @ Melody: Nou de boekenplannen daar wordt aan gewerkt. Ik bekende vandaag nog dat als geld geen rol speelde ik gewoon vanaf vandaag als schrijver door het leven zou gaan…

  3. tagrijn zegt:

    Reizen is het leukste wat er is.De laatste jaren door omstandigheden de klad een beetje in gekomen, maar hoop de draad weer snel op te kunnen pakken.

    @ Tagrijn: Nou je neemt me (samen met Leidse Glibber) altijd virtueel mee op reis in Leiden. Daarom staat een bezoek aan Leiden nu op mijn reisverlanglijstje ;-))

  4. Elmar zegt:

    Metro’s zijn geweldige uitvindingen, ik ken de tube van Londen op mijn duimpje, het is een geweldige manier om snel van A naar B te komen in een stad.
    Wij kiezen ook steeds een andere vakantie bestemming, we vinden het leuk om zo veel mogelijk van Europa te zien.
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja bij ons is Frankrijk favoriet. Maar het hangt van het weer en onze reislust af waar we dan terechtkomen 😉

  5. Mama Muis zegt:

    leuk weblog heb je ontdekt!

    @ Mama Muis: Ik heb Aline, waar ik het als tip las, al bedankt 😉

  6. Annemiek zegt:

    Leuk dat je zo veel gereisd hebt Min. Je kunt een volk heel goed bekijken als je met het openbaar vervoer reist.

    @ Annemiek: En bekeken worden natuurlijk. Want het werkt van twee kanten 😉

  7. J@n. zegt:

    Jij hebt wat gezien joh!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Dat kan ik niet ontkennen. Maar ja ik geniet er ook zo van hé dat ik kan zien 😉

  8. Hey ik zag dat ook jij meedoet met de speciale aanbieding.
    Zo te lezen heb jij ons lezers ook nog wel wat meer van deze verhalen aan te bieden.Leuk!!
    Groetjes

    @ Mijn gedachten: Sommige van mijn reisverhalen zijn op dit blog al te vinden. Maar inderdaad er zijn er nog meer 😉

  9. Lydia zegt:

    Wahaha Reismeermin, dan was het thema ‘Inspiratie’ jou op het lijf geschreven!

    @ Lydia: Inderdaad!

  10. rietepietz zegt:

    Grappig idee , en je hebt er wél iets moois van gemaakt ! De foto’s konden mij niet inspireren en dat kan wel kloppen natuurlijk …..ik heb geen énkele ervaring met het reizen per metro 😉

    @ Rietepietz: Dat vond ik ook en met het resultaat was ik ook best verguld. Dank voor het compliment. Enne die metroreizen van mij zijn ook echt heel sporadisch ;-))

  11. Alhoewel ik het liefst reis in mijn eigen boekenkamer, vind ik reizen per metro ook reuze interessant. Ik pleeg dan zo maar ergens uit te stappen en bovengekomen een frisse indruk op te doen. Valt het tegen, dan ben ik zo weer beneden. Valt het mee, dan is er altijd wel een andere metrohalte om mij te doen opslokken in het onderaards gewelf.

    Prachtige, inspirerende log.

    @ Cornelis Critieck: Nou een reis door uw boekenkamer zal ik niet afslaan. Ik grasduin heel graag door boekenkasten heen. Gelukkig heb ik een rijk gevulde bibliotheek in mijn waterbuurt, zodat ik elke dag als ik wil op reis kan gaan…

  12. Aline zegt:

    Dan is het maar goed dat ik hier en daar wat reclame maak… ik wilde in ieder geval mijn verhaal geschreven hebben voor ik bij anderen ga lezen… zeer leuk dat je ook mee doet… ben benieuwd naar morgen waar Lydia dan mee gaat komen…

    Ik ben niet zo bereisd als jij, maar geniet van alles wat jij deelt over je reizen… 😉

    @ Aline: Zeker heel goed! En ik zal zo eens kijken wat Lydia ons nu weer voorschotelt. En tja toen ik dit weblog begon op 27 maart 2008 was het een virtuele boot waarop iedereen die dat wilde mee kon reizen ;-))

  13. Jenke zegt:

    De mensen die je ontmoet maakt het reizen zo leuk,per metro reis ik eigenlijk amper.Leuk dat je ook meedoet bij Lydia.

    @ Jenke: Ik reis ook niet zo vaak per metro. Dus die keren dat ik het wel deed zijn een terugblik waard.

  14. Jeanine zegt:

    Geweldig log weer:) Dat voert mij weer even terug naar de tijd dat ik vroeger als klein kind met mijn oma in de Metro ging, gewoon heen en weer rijden omdat ik dat zo leuk vond! In Rotjeknor natuurlijk:)

    @ Jeanine: Dank je. En tja met mijn grootouders heb ik nooit in de Metro gezeten. Maar ik heb wel in Rotjeknor gewerkt 😉

  15. Truus. zegt:

    Dat je bereisd was wist ik al Min maar dat je zo bereisd was, dat wist ik niet. 🙂
    Voor mij was het de Metro van Mokum. In de tijd vóór de Noord-Zuidlijn. 😉

    @ Truus: Het valt bij mij (vergeleken bij mijn familie) eigenlijk best wel mee, er zitten echte Globetrotters tussen ;-))
    Mijn grootouders Saar en Kees woonden heel lang in Mokum, maar ik kan me veel uitstapjes met hen herinneren, maar niet per metro…

Geef een reactie

