Ziet u … ?

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Mijn bedienden vertrouwen erop dat ik geen rare dingendoe.

Dus af en toe lopen ze even de deur uit en laten ze meliggen waar ik lig.

Ja en dan ga ik natuurlijk wel even op ontdekkingsreis.

Zo was ik weer eens in een kamer waar normaal gesprokende deur altijd dicht van is.

Nou ik kan zeggen dat dekbed ligt heerlijk.

 

Soms zijn mijn bediende wel in huis, maar niet op de plekwaar ik me bevind.

Ja, ook dan neem ik mijn kans waar.

 

Ik wil niet alleen achter weten wat er te beleven is.

Maar voor is nog veel interessanter.

Dan spring ik dus achter de gordijnen.

 

En neem plaats op de vensterbank.

Daar blijf ik dan wachten totdat mijn bedienden weer inmijn richting komen.

 

Mijn bedienden vinden dit blijkbaar grappig.

Onlangs stond er eentje met een tweewieler te kijken.

En een paar dagen later zag ik mijn beide bedienden destraat uit en weer inlopen.

Hun stemmen buiten herken ik dan nog niet zo.

 

Maar het sleutelgeluid in de deur herken ik uitduizenden.

Dan spring ik gauw van de vensterbank af.

 

Gisteren waren mijn bedienden ook even de woonkamer uit.

En tja toen kon dat gordijn het lonken ook niet laten.

 

Mijn bedienden zouden me vast niet zien.

Maar blijkbaar wisten ze wel waar ik was.

 

Want zodra ze de woonkamer inkwam was het Pooeesss!

Het is dus niet het handigste plekje om je even te verbergen.

Want voor zit het glas en tja die gordijnen kunnen open..

Helaas is het vandaag weer een witte wereld.

Daar wil ik niet veel van weten.

 

Dus als u mij weer wakker wilt maken als u dat wittegoedje niet meer ziet, dank u!

Madame M (Koningin, Keizerin,  oftewel de Kat des huizes)

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

9 reacties op Ziet u … ?

  1. J@n. zegt:

    En als er dan Poes geroepen wordt, lekker niks terugzeggen!
    En zo hoort het ook;-))
    Gr. J@n.

    @ J@n: Wie zwijgt stemt toe … ;-))))

  2. Aline zegt:

    Geweldig… wij hebben zelf 5 van die viervoeters rondlopen… bij ons is de glazen tafel verboden terrein… en ach ja als wij weg zijn weet ik wel waar ze op gaan zitten…

    Enne psst: Vanaf woensdag 10 maart elke 2 weken een nieuw woord om een W.o.W verhaal van 250 woorden mee te schrijven. Jij doet toch ook (weer) mee? Het nieuwe woord kan je hier dan vinden: http://aline21.web-log.nl/aline21/wow/index.html

    @ Aline: We houden het er maar bij één. Ze vindt soortgenoten blaaskaken..
    En tja het schrijven van / voor een WOW kriebelt al een tijdje niet meer. Maar ik heb op mijn geheel eigen wijze vandaag 12 maart wel iets met WOW-woorden gedaan.

  3. Jeroen zegt:

    Whaha, waar denk je dat de uitdrukking ‘kattekwaad’vandaan komt?

    @ Jeroen: Bij kruidjeroermeniet om de hoek 😉

  4. Jenke zegt:

    We hadden katten en die waren gek genoeg dol op water.Wel is het een keer voorgekomen dat er 1 in de regenton sprong en toen was het
    -6,niet zo’n goede aktie.We hebben er toen maar een deksel opgemaakt.

    @ Jenke: Op het to-do-lijstje staat inderdaad hier ook nog het maken van een deksel van een regenton. En onze zwarte snuiter (overleden in 2004) was ook een echte waterkat..

  5. Plato zegt:

    Madame M. Dank u voor uw wijze, tactische benadering van het probleem bediende. Ik zal dit niet aan mijn katten laten lezen. Ze zijn van zichzelf als slim genoeg. Bij u is het duidelijk wie de baas is en wie er in het water des ondergeschiktes liggen te spartelen. Wat zal ik verder zeggen: wees een beetje ehhhh humaan tegen ze.

    @ Plato: Hahaha, ik zie mezelf al spartelen. Enne de kat wijst erop dat ik al haar nukken en nieuwe gewoontes heel dik aanzet omdat ik er zelf zo van geniet…

  6. Elmar zegt:

    Heel herkenbaar, dat soort dingen doet ons viertal ook!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Nou lekker kwartet 😉

  7. tagrijn zegt:

    Poeeeees! Hé! Wakker worden!

    @ Tagrijn: Poes slaapt echt 80 % van haar leven 😉

  8. rietepietz zegt:

    Maar het nou niet te bónt madame M , voor je het weet zet het personeel je ,onder het mom “voor je eigen bestwil” , op een eigen plekje !

    @ Riet: Nou we zetten haar soms met zachte dwang inderdaad in iets waar ze niet in wil. Want dat betekend een reisje naar dierenpension of dierenarts….

  9. Truus. zegt:

    Wij hebben geen gordijnen Min, wel lamellen maar daar kun je je als kat niet zo goed achter verstoppen. 😉
    Ach, ik zie nog het koppie van Kitty tussen de lamellen als ze op het aanrecht op ons zat te wachten…
    Nou ja, Nickie doet het ook wel eens. 🙂

    @ Truus: Nou we hebben hier een lamelgordijn 😉 Dus 2 in 1 zeg maar. Het is een speciaal soort dat het zonlicht wat dempt en dus door mij zeer gewaardeerd wordt. Helemaal nu de zomertijd weer is ingegaan..

Geef een reactie

