Mekkeren

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Welke namen zou ik kunnen verzinnen?

Als eerste dacht ik aan mijn vriendinnen: Ann en Patt

Als tweede dacht ik aan het feit dat ik Ted(dy) ook nogeen plek wilde geven.

En tot slot bedacht ik me dat ik al sinds 1978 nooit eennaam voor ze verzonnen had.

Volgens ons waren ze allemaal Mekkermans genaamd.

 

Vrijdag kreeg ik dan bericht dat deze namen (ik had daarnamelijk aan getwijfeld)

doorgekomen waren.

Was al blij dat ik niet een tweede verzoekpoging hadgedaan.

Dit had ik echter al afgeleerd bij het via internetaankopen van een beltegoed.

Dat was er namelijk gewoon tweemaal afgeschreven.

 

Dit keer dacht ik geen bericht is goed bericht en andersbetaal ik gewoon de adoptieprijs.

Ben ik toch in de prijzen gevallen.

Alleen bij de laatste naam is iets misgegaan.

 

Op het geboortekaartje staat namelijk dat in het Stamboekstaat ingeschreven: Mekkermas.

 

Gaat er dus voortaan een schaap door het leven alsMekkermeer 😉

 

Heb ik toch alvast iets leuks gedaan voor mijn pensioen.

Ik kreeg namelijk het aanbod om een pensioenopbouw vaneen blauwe maandag af te kopen.

En eigenlijk was het idee om er één lammetje van teadopteren.

Maar ja, ik kon wel vijf namen verzinnen.

En zoals gezegd had ik het idee dat het via deinternetsnelweg niet helemaal jofel was verlopen.

 

Voorlopig kan ik ze, helaas i.v.m. de Q-koorts alleendigitaal bezoeken:

 

http://www.schaapskudde.nl/php/general.php?Pageid=1

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

10 reacties op Mekkeren

  1. wilma zegt:

    Wat een leuk initiatief van je.
    X Wilma.

    @ Wilma: Tja maar ik heb me er wel door laten wegslepen 😉

  2. J@n. zegt:

    Ja, pas maar op Min, met die Q-koorts en dan moet je verder maar denken; wat stelt een naam nou helemaal voor!?
    Gr. J@n.

    @ J@n: Het gebied waarin ik woon is getroffen door de Q-koorts en in mijn directe omgeving is zelfs een bedrijf met geiten ontruimd. En tja dan stelt het geven van alleen een naam niet veel voor….

  3. Mama Muis zegt:

    HA wat lollig! En als er geen qkoorts was had je hem of haar nog zelf uit kunnen zoeken ook!

    @ Mama Muis: Inderdaad. Nu kreeg ik vijf geboortekaartjes, was ook een aparte ervaring ;-))

  4. Jeanine zegt:

    Wat leuk! Maar ik zag Mekkermas niet op de site:)

    @ Jeanine: Ik ook niet, maar ja meer dan 100 namen voor nieuwe Lammetjes is misschien ook een beetje veel van het goede…

  5. Plato zegt:

    Ik zag alleen die Celine. Die er trouwens ook goed genoeg uitzag om meteen te adopteren. Maar dat vindt Maria niet goed dus dat idee verwerp ik weer.
    Dus jij bent nu moeder van een aantal lammetjes. Wat een leuk idee.

    @ Plato: Dat komt door het bezoekverbod i.v.m. de Q-koorts. Enne ik laat het moederen lekker aan een paar Ooien over.

  6. tagrijn zegt:

    Wat een leuk idee om een schaap te adopteren. Maar wat gebeurt er dan mee? Heeft dat voordelen voor zo’n dier?

    @ Tagrijn: Dat vond ik ook, maar tja 5 was eigenlijk niet helemaal de bedoeling. De komende 5 jaar zal ik er dan ook maar geen meer adopteren. En het is in feite een financiële bijdrage / gift aan de schaapskudde. Ik hoop maar dat het vijftal dat ik heb geadopteerd heel lang deel van de schaapskudde mogen blijven..

  7. Ik en Mij zegt:

    Weet je zelf welke lam jij geadopteerd hebt? Eentje die meer mekkert dan de anderen waarschijnlijk! Wel erg leuk lijkt mij, maar eh… wat kun je er nu mee?

    @ Ik en Mij: Nee dat weet ik niet, want er is een bezoekverbod vanwege de Q-koorts. Enne in mijn herinneringen mekkeren schapen altijd. En ik hoop dat Min’s (schapen) vijftal heel lang onderdeel gaan uitmaken van de schaapskudde..

  8. Elmar zegt:

    Leuk idee om een lammetje te adopteren!
    jammer dat de lammetjesdag niet door kan gaan nu, vorig jaar was ik er nog!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja die ellendige Q-koorts ook!

  9. Annemiek zegt:

    Ik wist niet eens dat dat kon, een lammetje adopteren. Leuk idee, dat zo’n wandelend wollebaaltje jouw adoptie(kind)schaap is 😉

    @ Annemiek: Ik heb het ook pas recent ergens gelezen. En voor ik het wist had ik er dus voor vijf een naam bedacht 😉

  10. rietepietz zegt:

    Je wóu nog protesteren maar dacht uiteindelijk “vooruit met de geit ” foutje moet kunnen hé!

    @ Riet: Haha, tja de volgende keer dan toch maar één van de zeven geitjes adopteren ;-))

Geef een reactie

