Zorg

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:HE;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Het is ons al twee maaloverkomen.

En vandaag las ik op internetdat het weer raak is.

 

Zonder Transport ligt allesstil.

Een gevleugelde uitspraak vindik.

Want we staan er niet vaak bijstil dat de vrachtwagens best eens met onze favoriete groente, fruit, vlees ofbloemen richting de plaatselijke winkel gaan.

 

Zo’n vrachtwagen komt trouwensook niet ver zonder.

Daar stranden ze van, net alswij.

 

En die kans lopen ze nu,alweer, in Frankrijk.

In Frankrijk heeft het ons altwee keer met leveringsstakingen heel erg mee gezeten.

 

De eerste keer was met denieuwe auto van schone zus Ziggy.

Wij konden na die vakantie inFrankrijk melden dat echt het lichtje en het belletje het deden.

En omdat er een file stond inde richting die wij wilden bleef dat belletje best lang gaan.

Voor ons duwden mensen al hunauto de gewenste richting op..

 

Er werd op de Wereldomroep nietgewaarschuwd voor de overlast.

Ja, nadat wij er last vanhadden gehad.

 

Gelukkig kwamen de leveringen waar wij met smart op zaten tewachten weer op gang.

 

Ook de tweede ervaring was inFrankrijk een paar jaar later.

Langs de weg zagen wij de filesweer ontstaan.

 

Helaas bedachten we niet datdie niet voor niets ontstonden.

Maar ja op dat moment hadden wepeut genoeg.

 

Op de terugweg zagen we dat demeter op een kwart stond.

Maar het tanken was weer eenavontuur op zich.

 

Franse auto’s, met name die op Diesel reden, werden uit derij gehaald.

Zonder tankbeurt waren wij vastergens gestrand.

 

Dan weet je weer hoe verwend jeeigenlijk bent. Je hoeft meestal niet tebidden en smeken om aan iets te kunnen komen.

 

Op de camping verscheen eenpaar dagen later het bericht:

“Het geeft weer gas”.

 

http://www.nu.nl/economie/2190999/benzine-raakt-in-frankrijk.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Zorg

  1. Ja idd we zijn vaak rijk zonder dat we hetzelf beseffen!

    Mooie we!!

    Lieve groeten Melody

    @ Melody: Ik besef al een tijdje dat ik veel rijker ben dan ik zelf dacht.

  2. Joke zegt:

    mooie WE

    groetjes Joke

    @ Joke; Dank je!

  3. J@n. zegt:

    Als je iets moet missen waardeer je het pas.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Nou dat geldt ook als je het even bent kwijtgeraakt.
    Want tja het gaat weer heel goed met mijn gezondheid en dat is een geluk waar ik bijna niet over uit kan…
    Iemand heeft me ooit verteld dat gezondheid = geluk = gezondheid. En in die woorden schuilt zoveel waarheid..

  4. Toaske zegt:

    Ja zo gaat het, zonder transport staat alles stil. En maar mopperen om die vrachtauto’s! 😉

    @ Toaske: Ik mopper er niet op, ik eet er namelijk wel mijn brood en beleg van :-))

  5. Een auto is net als ons lichaam, krijgt het geen brandstof dan loopt het vast.
    een mooie verrassende we 300. Aan deze zorg denkt men niet zo snel.

    @ Mijn gedachten: Tja en dan heb ik in het verleden ook niet altijd op tijd aandacht aan mijn lichaam en geest gegeven. Dus ik ben ook zelf al een paar keer gestrand 😉

  6. rietepietz zegt:

    We nemen bést wel veel zaken voor vanzelfsprekend aan en dan is het dus soms schrikken als niet alles vanzelfsprekend blijkt te zijn !

    @ Riet: Tja ik reken tegenwoordig nergens meer op.Er is één uitzondering: Ik weet namelijk dat ik wel op mezelf kan rekenen 😉

  7. tagrijn zegt:

    Vroeger riep men tegen de arbeiders: ‘gans het raderwerrk staat stil, als uw machtige arm dat wil.’ Die machtige arm heet nu Shell.

    @ Tagrijn: Tja maar als de medewerkers van Shell, Texaco of wie dan ook het nu willen kan het ook stilvallen..

  8. Novie zegt:

    Wat een zorgen he? als je zonde benzine moet rijden hahahah leuk geschreven Minneke.

    @ Novie: Ik heb echt toen alle vingers van mijn handen gekruist. En duimen gedraaid…

  9. Jeanine zegt:

    Inderdaad Min, daar sta je hier nooit bij stil:)

    @ Jeanine: Nou ik ken(de) mensen die met dank aan WO2 nog een heel goed gevulde voorraadkast hadden. Want je kon maar niet weten… Ik geloof dat ik nu nog bezig ben om die voorraad soldaat te maken…

  10. Leo zegt:

    Helaas lijken sommige vrachtwagenchauffeurs hun eigen rol in het geheel wel eens te overdrijven. Door te snel door een bocht te rijden en hun combinatie te doen omslaan, of zonder winterbanden op pad te gaan en dan wegen te blokkeren zoals deze winter een paar maal is voorgekomen, o.a. op de A6 bij de Ketelbrug. Zonder transport staat alles stil, maar als ze onderweg zijn soms ook hoor..

    @ Leo: Dat is helaas ook een feit. Er zitten echt een paar minkukels te veel op de weg. En tja soms ben ik er één van.
    De laatste tijd ben ik actief met wandelen en fietsen en daardoor reed ik zonder erbij na te denken richting de brandgang van ons huis. En daar pas ik echt met Deetje niet door :-))

  11. Truus. zegt:

    Verrassende WE Min. Vrachtwagens en brandstof, twee dingen die wij heel normaal vinden. Tot ze niet meer rijden en het op is. 🙂

    @ Truus: Ik heb dan ook heel veel met vrachtwagens, ik informeer er dagelijks naar hoe het er mee staat 🙂

  12. Plato zegt:

    Indringend geschreven, Min. Je laat ons nadenken over onze ‘verworven rechten’ die uiteindelijk toch niet zo vaststaan. En daar mogen we best eens op gewezen worden. Want het beperkt zich niet tot brandstof.

    @ Plato: Dank je en tja als ik iets over het leven geleerd heb is dat er eigenlijk maar twee dingen vaststaan. Je bent geboren (onweerlegbaar feit) en daardoor zul je op zijn tijd ook uit de tijd zijn (overlijden). En dat klop ik gelijk even hier op hout af…

  13. hanneke zegt:

    eigenlijk sta je er pas ij stil, als je niet verder kunt 😉

    @ Hanneke: Nou tegenwoordig zijn we erop bedacht en tanken in Frankrijk zodra de benzinemeter halverwege is..
    Want tja met het emmertje (onze caravan) achter de auto hebben we ook al gemerkt dat de auto behoorlijk verbruikt…

  14. ikan-mas zegt:

    moeilijk maar ja de franse doen het toch goed ze hebben wel durf

    @ Ikan-mas: Alles met de Franse slag ;-))

  15. Àg gètsie, ik mòt vân de zomer oôk naôr Frankrijk….
    Hoôp wèl dà we dèn trug kènne kòmme?
    Annie zeg gedagies.

    @ Annie: Tja, dat hopen wij nou ook… Maar ja als we van te voren weten van hun stakingen vermoed ik dat we naar een andere vakantiebestemming uitwijken…

  16. Aline zegt:

    Je kan met weinig al zo blij zijn… althans dat zouden we moeten zijn… vrachtwagens die hun vracht niet kunnen brengen, inderdaad een grote zorg, als daardoor de winkels leeg blijven…

    @ Aline: Dat lukt inderdaad niet elke dag, Want tja het zijn de kleine dingen die het doen, maar soms heb ik alleen oog voor het grote. Blijft lastig…

Geef een reactie

