Warme truiendag (12 februari 2010)

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik weet niet hoe het met jouw zit, maar ik heb nu al eentijdje elke dag warme truien aan.

Er zit zelfs een Trui bij waarmee ik op de foto stond bijmijn vorige rijbewijs (gemaakt in 1999).

Dus dat lijkt me vanuit Milieuoogpunt ook een goede zaak.

 

Mijn moeder Hilde heeft me ooit de volgende wijsheidbijgebracht over het inpakken van mijn reistas:

Men neemt mee:

3 broeken, 1 op de bast, 1 in de kast en 1 in de was.

Nou er zijn hier in huis dus nu voor mij 3 dikke truiente vinden.

De jongste ervan is nu 3 jaar oud..

 

Ik ben gewoon zuinig op mijn spullen.

En ik doe de oudste trui pas weg als ik er een goedevervanger voor heb.

Daar ben ik al een tijdje naar op zoek.

 

Maar goed in en om huis is het nog steeds een prettigetrui.

 

Het is het natuurlijk ook een feit dat de truien dit jaarvaker uit de kast komen dan andere jaren.

Toch nemen we als we op reis gaan altijd een warme truimee.

Beter mee verlegen, als om verlegen.

 

Alleen nu is het al een paar weken truienweer dus ik komer net achter dat twee truien in de was en één op de bast toch niet handig is.

 

Helemaal niet als blijkt dat je van de trui die je aanhebt ook wel soep kunt koken.

Dus nu is er weer één schone trui in de kast, de vuile inde was en een andere zo van de waslijn op mijn bast.

 

En komt er een nieuwe trui met stip op mijnverlanglijstje.

Want vooral de oudste van het trio ben ik nu achter draagik meer niet dan wel…

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

18 reacties op Warme truiendag (12 februari 2010)

  1. J@n. zegt:

    Nee, ik ben geen truienmens, gewoon de thermostaat een graadje hoger, dan kan je hem straks als het verplicht wordt tenminste ’n graadje lager zetten zonder te hoeven blauwbekken.;-))
    Gr. J@n.

    @ J@n: Nou de thermostaat gaat hier ook wel wat vaker aan om niet te hoeven blauwbekken. Maar ja daar heb ik buiten niets aan.

  2. Leo zegt:

    Truienweer is het zeker. Maar ik draag meestal iets anders. Omdat het zo lastig combineert met een colbertje of zo. Straks een zakelijke afspraak, dan moet je wel in een andere outfit. Maar ik ben met je eens dat een trui een heerlijke dracht is bij dit koude weertype. IK heb er nog een liggen uit York, van echte Schotse wol, toch eens opzoeken…

    @ Leo: Ik heb zin in t-shirtweer. En voor zakelijke afspraken heb ik eigenlijk ook niets warms. Hem toch eens voor op pad gaan.

  3. wilma zegt:

    Wij gaan a.s vrijdag een paar daagjes naar het noorden van het land…Dus ja wij nemen ook truien mee!!
    Zeker nu het weer sneeuwt. En ik ben zeker voor warme truiendag, doe daar altijd aan mee!
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Het is nu 18 februari en hier verdwijnt steeds meer sneeuw. Hopelijk blijft het nu weg. Nu weten we wel weer hoe een echte sneeuwwinter eruit ziet.

  4. Jenke zegt:

    Oh jeetje ik heb wel 20 truien,sommige al erg oud maar nietemin draagbaar,nu moet ik zeggen ik ben een truien mens en de meeste heb ik zelf gemaakt.

    @ Jenke: Truien die je zelf maakt dragen, ben zeer jaloers !

  5. Lydia zegt:

    Effe snel nog naar de uitverkoop wat truien inslaan? Hier in Frankrijk is het vandaag de laatste dag.

    @ Lydia: Ik heb nog geen trui gevonden, maar vandaag 18 februari heb ik wel een paar snowboots gescoord.

  6. rietepietz zegt:

    Bedoel je écht dikke truien? Die héb ik helemaal niet 😉
    Ik ben niet kouwelijk genoeg om een dikke trui te kunnen dragen ,in een héél erg geval draag ik een vest over de yerseyachtige truitjes die ik meestal draag maar dat is dit jaar ook nog vrijwel niet gebeurd .Dat is minder “stoer”dan het lijkt hoor , ik fiets vrijwel niet in de winter en in de auto kan je best zonder dikke trui natuurlijk ,ook wandelend blijf ik makkelijk warm zonder een dikke trui.

    @ Riet: Yep echt dikke truien. Maar vesten heb ik dan weer niet. En als ik naar buiten ga heb ik dan ook nog een dikke jas aan, met twee lagen…

  7. Truus zegt:

    Bijna al mijn truien zijn van 100% katoen Min. Dit wegens een allergie voor kunstvezels/wol. Ik draag nu meerdere lagen over elkaar heen. Hemdje, T-shirt, trui en soms nog een dun katoenen spijkerjasje dat ik als huisjasje gebruik. 🙂
    Maarre, drie truien maar?! 😉

    @ Truus: Oh ik heb wel meer truien, maar dit zijn de drie warmste. En over die warme truien doe ik, voordat ik naar buiten ga ook nog een jas aan die voorzien is van twee lagen…

  8. Alice zegt:

    Ik heb een kast vol truien, kan ik lekker afwisselen. Een hele dikke is voor als ik me niet zo lekker voel, of wanneer het verduveld koud is.

    @ Alice: Ik heb er 2 dikke truien met lange mouwen en 1 met korte mouw.

  9. Mama Muis zegt:

    MIN! JOUW!!!
    😛
    ik heb vaak 2 truien aan, dat is mooi, kan ik twee pannen soep koken!

    @ Mama Muis: Sjoerd maakte er ook al een opmerking over. Ik laat het lekker staan. En ik draag laagjes over elkaar heen en met twee truien over elkaar en dan ook nog die jas met twee laagjes loop ik echt rond als een Michelinvrouwtje ;-))

  10. Frans54 zegt:

    Ik draag kleding ook tot het uit elkaar dreigt te vallen, alleen dat laatste stuk van het proces houd ik wat uit het zicht door de kleding dan tot werkkleding voor in en om het huis en de tuin te bevorderen (of degraderen, ’t is maar hoe je het bekijkt)

    @ Frans54: Oh dat degraderen kennen wij hier ook. En zodra ik iets nieuw koop gooi ik iets daarvoor uit de kledingkast of schoenenrek weg… Anders blijf ik het maar moeilijk vinden om iets weg te gooien..

  11. Plato zegt:

    Hahaha, het is alsof ik mezelf in de spiegel zie. Twee fleecetruien hier in Belgie. Een blauwe (in de was) en een rode (op de bast en verschrikkelijk smerig). Toch nog maar een keer naar Scapino voor een derde trui.

    Mama Muis maakt het helemaal bont met twee pannen soep. Whahahahaha.

    @ Plato: Oh ik zal ook nog eens bij Scapino kijken, ben vandaag al wel bij Bristol, Zeeman etc. geweest..

  12. Annemiek zegt:

    Ik doe ook altijd lang met mijn kleding. Neem niet gauw afscheid van iets.
    Ik heb 4 truien die ik met dit koude weer regelmatig draag. Heerlijk warm.

    @ Annemiek: Zodra ik iets nieuws koop op het gebied van kleding of schoenen gooi ik iets anders ervoor weg. Zo komt er niet teveel spul in huis… Want ik ben ook heel slecht in afscheid van iets nemen…

  13. tagrijn zegt:

    Als je een trui hebt waarvan je soep kunt koken, kan je vaste leverancier worden van de Voedselbank. Heeft een ander er ook nog wat aan.

    @ Tagrijn: Ik heb het aan de voedselbank gevraagd, maar ze wilde er echt geen soep van maken…

  14. Elmar zegt:

    Ik ben een echt truien en vesten mens dus ik heb stapels, iets waar ik maar al te blij mee ben deze winter! 🙂
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar; Met vesten heb ik niets. Maar ik blijf mijn ogen open houden voor aanvulling van mijn garderobe. Want er zitten dingen tussen die ik eigenlijk alleen nog bij klussen in en om huis aan kan trekken…

  15. Jeanine zegt:

    Ik heb wel 10 truien en dat is nog niet genoeg deze winter………..

    @ Jeanine: Ook niet over elkaar ;-))) ??

  16. Ik barst van de truien.
    Krijg die allemaal van Hulkinnetje.
    Ik lees zelfs op Trui haar weblog ( ook al zoiets )

    @ Al: Volgens mij “kennen” wij elkaar via Trui 😉

  17. Ik heb niet zoveel truien, maar van elke “soort” toch wel één: de modieuze lange, de warme dikke-kabel, de dunne nette, de sweater, de uitgezakte…
    Maar net als jij heb ik wel veel kleren die ik al jaaaaaren heb.

    @ Libra: Oh die soorten klinken me als muziek in de oren. Maar ik heb nu toch maar afscheid genomen van de oudste trui.

  18. Margreet zegt:

    Ik heb nu wel een trui aan, wel van katoen en met een tshirt en een lang hemd er nog onder. Ik heb daarbij een spijkerbroek met een zijden legging er nog onder. Als ik op de fiets moet doe ik een muts op, een dikke korte jas en een sjaal 2x om tot over m’n neus. het is net een soort burka :p

    @ Margreet: Oh ik heb ook laagjes aan. En naar buiten heb ik een jas daarover aan met ook een extra voering.

Geef een reactie

