Balanceren

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Mijn gewicht schommelt nog steeds tussen de 70 en 71 kg.

Dat is voor de oplettende lezers geen nieuws onder dezon.

Echter met dank het boek “Het ideale energiegewicht” weetik nu dat ik heel goed op weg ben om de juiste groene balans te vinden.

Een gemiddelde Nederlander verbruikt omgerekend per dagruim 44.000 kcal aan energie.

Het boek daagde me uit om ook mijn gegevens op de websitewww.energiegewicht.nl met anderen tevergelijken.

 

In eerste instantie was dit 12% meer dan een gemiddeldeNederlander.

Dat was op basis van standaardgegevens over mijnhuis(houden).

Daar schrok ik toch wel van.

Want ik had nog geen vliegkilometer ingevuld…

Maar de meterstanden waarop die website me inschattezeiden me ook helemaal niets.

Even wat gegevens van 2008 ingevuld en ik zit gelijk 52%onder de gemiddelde Nederlander.

Toch jammer dat er op die website geen 2 auto’s in tevullen zijn.

Deetje zou een verbruik van 1:20 moeten kunnen halen.

En de grote Grijze van Juan zit vaak boven de 1:10.

De geschatte kilometers per jaar bij elkaar geteld,het gemiddelde verbruik geschat op 1:15en dan blijven we toch 19% onder het verbruik van een gemiddelde Nederlander.

 

En voordat alle andere Nederlanders zich nu heel zieligvinden, een gemiddelde Nederlander zit echt mijlenver onder het energiegebruikvan een Amerikaan (ruim 78.000 kcal per dag).

 

En met onze 36.826 kcal per dag zit ik daar dan weer 54% onder.

Ik ben een energiebesparingsdeskundige ;-))

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

13 reacties op Balanceren

  1. Veel sterkte op de weg naar het ideale gewicht. Maarrruu, til er maar niet te zwaar aan hoor!

    @ Blogboulevard: Dank je. Het leuke is wel dat ik bijna het hele gewicht van Madame M al ben afgevallen. Dus ik weet hoe zwaar dat is :-))))

  2. J@n. zegt:

    Het zal me een zorg zijn wat anderen doen. Ik bemoei me niet met het energiegebruik van anderen als de anderen mij met rust laten.
    Alle energie die ik gebruik moet ik dik betalen en dat houdt de maatschappij mede aan de draai, dus!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Het is inderdaad een bron van uitgaven maar ook inkomsten. Van die kant had ik het nog niet bekeken…

  3. Elmar zegt:

    We doen wat we kunnen zonder er een halszaak van te maken, geen idee of we boven of onder het gemiddelde zitten, maar zolang we ons verbruik voor ons zelf kunnen verantwoorden is het wat ons betreft goed!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Tja daar zeg je wat! Volgens mijn wintertenen mag de kachel nog wel een graadje hoger …

  4. Poeh… verbruikte mijn lichaam maar zoveel! 🙂

    @ Libra: Nou dat lijkt me een beetje veel. 2.000 caloriën per dag lijkt me wel voldoende…

  5. Annemiek zegt:

    Ik heb geen idee hoeveel energie we gebruiken. Sinds onze kinderen het huis uit zijn zal het vast een stuk minder zijn.

    @ Annemiek: Er zijn gemiddeldes te vinden op internet per type huishouden. Bij gas zitten we lager dan het gemiddelde, bij energie erboven. Maar ja nu stoken we toch ook overdag aardig om op temperatuur te blijven…

  6. Leo zegt:

    Begrijp ik nu dat je eerst moet afstuderen op wiskunde om dit allemaal tot je te kunnen nemen? IK ben al jaren op hetzelfde gewicht, werd onlangs i.v.m. de ondergane operatie uitgebreid onderzocht en gezond verklaard. Beetje hoge bloeddruk, maar dit komt ook door de spanning van zoiets. Maar een paar kilo er vanaf gaan we toch maar aan werken. Begrijp ik het nu goed dat jij er nu nog steeds keihard mee bezig bent???

    @ Leo: Ik ben niet zo goed in wiskunde, dus ik zou het je niet durven te zeggen. Ik baalde er wel van dat ik mijn gewicht niet onder de 70 kilo kan krijgen, maar goed er is sinds medio september 2009 wel 3 kilo af.
    Maar ik doe er niet meer zoveel voor als voorheen, dus met meer bewegen per dag zal er wellicht nog iets af kunnen..

  7. Plato zegt:

    Zoveel kc op een dag? Ik dacht eerst dat het alleen met eten te maken had. Maar het gaat over het totaal. Enfin, de link staat nu in de favorieten. Eerst dat rondje weblogs afmaken.

    Ik hoop niet dat Leo gelijk heeft want ik ben erg slecht in wiskunde.

    @ Plato: Het lijkt inderdaad wel hogere wiskunde al dat omrekenen naar KC. Maar ja wat je niet verbruikt hoef je niet te betalen. Kijk en dat is vooral een geruststelling..
    Enne mijn slechtste schoolcijfer was een 3 voor statistiek en wiskunde…

  8. tagrijn zegt:

    Misschien kan je worden ingehuurd door dat energiebedrijf. Lijkt me leuker dan die Bauer.

    @ Tagrijn: Nou daar ga ik me niet voor lenen hoor. En zodra ik Bauer zie gaat het geluid uit, brrrr echt mijn reden om vooral niet van leverancier te veranderen.

  9. Truus zegt:

    Ik heb geen idee hoeveel wij ge-,verbruiken. Sinds dat gecomputer is het vast meer. ;-(

    @ Truus: Hier zeker! De laptop gebruik ik bijna dagelijks voor allerhande zaken. Vandaar dat ons electriciteitsverbruik iets hoger is dan bij een gemiddeld 2 persoonshuishouding…

  10. rietepietz zegt:

    Ik gebruik wat ik nodig heb , van verspillen ben ik geen voorstander maar wat ik nodig heb gebruik ik ,maar bijhouden …? Ik heb al genoeg administratie 😉

    @ Riet: Nou dit had ik net nodig dank je. Ik heb gelijk weer wat minder te administreren.

  11. Jeanine zegt:

    Goh ik zou niet weten wat wij gebruiken, ik betaal maar en dan hoor ik de klap wel aan het einde van het jaar:)
    Mijn gewicht is gewoon constant te hoog, het schommelt niet eens meer. Zucht.

    @ Jeanine: Ik hou het maandelijks bij. En met dit winterse weer zal er ook aan het eind van dit jaar wel iets bijbetaald moeten worden, want we stoken ook iets meer.
    Mijn gewicht was niet te hoog, maar ik kreeg het ook met moeite omlaag: 3 kilo in 4 maanden tijd..
    Dus ik probeer nu dagelijks 30 minuten te bewegen.

  12. Frans54 zegt:

    Ik heb een hekel aan allerlei gegevens in moeten vullen en weer een wachtwoord moeten onthouden, maar zonder auto en met een redelijk beperkt aantal km’s met openbaar vervoer en een aan de gemiddelden te zien gematigd energieverbruik voor verwarming, licht e.d. zal het met mijn verbruik ook wel meevallen.

    @ Frans54: Is inderdaad ook waar. Nou ja eens zien of ik er gebruik van maak. Anders schrijf ik me gewoon weer uit ;-))

  13. Jeanine zegt:

    Ik betaal niets bij. Punt! Nouja, dat hoop ik dan dus:)
    Kristy en ik gaan het 40 punten dieet doen geloof ik. Dat is denk ik wat vroeger het 1000 caloriendieet was ofzo. We moeten allebei afvallen.

    @ Jeanine: Ik ga maar eens wat meer bewegen. En via twitter hou ik dan bij of ik wel aan mijn dagelijkse dosis van 30 minuten beweging kom. En ik heb net gekeken waar de zuur gespaarde centjes meer opleveren, dus ik ga ze nu weer doorsluizen naar een rekening waarbij ik niet hoef te sparen als ik niet wil of kan…

Geef een reactie

