Vervallen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Mijn waarde,

 

“Er zijn zo’n 26.000 dagen tussen niets en eeuwigheid,

Je kunt lachen, je kunt klagen,

Maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt”

 

Zomaar een tekstregel uit een lied van het Klein Orkest.

Van een lied op de elpee Later is allang begonnen.

 

Nu mijn waarde het is nu (veel) later.

De jaren tachtig zijn zo verleden tijd.

En ik kan niet zeggen dat je me elke dag goed behandeld.

Oké ik werk dan ook niet al 26.000 dagen voor je.

Maar meer respect zou op zijn plaats zijn.

 

Ik had verdorie al de eerste slag kunnen missen.

Dan was je zo het niets weer ingegaan.

Zonder dat je daar ook maar een tel een besef van hadgehad.

 

We zijn, tot nu toe, samen door dik en dun gegaan.

Niet zonder slag of stoot.

Voor mij is er altijd werk aan de winkel.

Natuurlijk ik weet alles is vervangbaar.

 

Er valt aan mij tegenwoordig heel wat te sleutelen.

Als ik uit mijn ritme kom, ben of blijf.

Het lijkt me toch van belang dat ik mijn energie op degoede en juiste wijze overdraag.

Maar het liefst natuurlijk zonder medicijnen ofdoktersingrepen.

 

Natuurlijk mijn krachten bereiken niet de toppen van jevingers of de dalen van je tenen.

Mag ik ook eens tekortschieten?

 

Dan beweeg je zelf ook maar eens iets.

Het moet natuurlijk niet van één kant komen.

 

Het menselijke lichaam is een wonder.

En ik ben natuurlijk ook net zo oud als jijzelf.

 

Dus ook ik schipper met mijn tijd.

Af en toe fluit ik je terug.

Samen uit en samen thuis.

 

Kijk ik laat je soms in de kou staan,

maar goed dat is dan de spiegel die ik presenteer.

Want van foute beslissingen dien je te leren.

Om ze niet meer te maken.

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hart

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Vervallen

  1. J@n. zegt:

    Die 26000 dagen gelden morgen en overmorgen natuurlijk ook nog; Ik bedoel dat er geen dag afgaat, nog niet in 100 jaar. Oké dan, dan ga ik akkoord!
    Gr. J@n.

    @ J@n: Vooruit dan, omdat jij het bent..

  2. Plato zegt:

    Hoi Min,
    IK heb dit logje met enorm veel plezier gelezen. De invalshoek is heel bijzonder en wat je schrijft is prima. Een waardevolle WE.
    Je gaat steeds beter schrijven. Dat wil ik er nog wel even aan toevoegen. Die cursus werpt zijn vruchten af>

    @ Plato: Dat doet me plezier. En die invalshoek viel me pas in nadat ik bedacht dat ook ritmes konden vervallen.
    Kijk als je 6 familieleden hebt met hartritme problemen dan weet je uit ervaring wat de waarde van een stabiel ritme kan zijn.

  3. Jet zegt:

    Hartverwarmende WE-300 !

    @ Jet: Dank je!

  4. Jenke zegt:

    Echt mooi deze we-300 ap(h)art zo deze invalshoek.

    @ Jenke: Dank je. Maar het duurde wel even voordat ik zag welke invalshoek ik het beste kon kiezen. Want tja ken veel mensen die problemen met hun hart hebben gehad..

  5. rietepietz zegt:

    Ondertussen zit ik nét naar een piepklein babymeisje te kijken , ze heeft maar één hartkamer en de kans is bar klein dat er 26.000 dagen voor haar in het vooruitzicht zijn …..ik hoop dat ze lang aardig voor haar hart mag zijn !

    @ Riet: Nou dat hoop ik ook!!

  6. tagrijn zegt:

    Wat een knap geschreven en openhartig stuk is dit!

    @ Tagrijn: Dank je. Maar het is niet altijd fijn om mensen te kennen die met hartritme-problemen in het ziekenhuis bivakkeerden. Dus ik hoop dat we voorlopig even allemaal in een goed ritme blijven…

  7. Mama Muis zegt:

    toppertje dit! chapeau!

    @ Mama Muis: Dank je, gaat dus op de lijst met leuke stukjes voor een boek.

  8. Janneke Baas zegt:

    Errug mooi zeg! Heel origineel gevonden. Die plaat van Klein Orkest hadden we een keer op cassette meegenomen met een vakantie naar Scandinavië. Ik ken zowat elk woord uit mijn hoofd.

    @ Janneke: Dank je! En er zijn toch heel wat opties die ik had vervallen. En ineens wist ik hoe ik minstens vijf verhalen van mensen met een hartritme verval kon benutten…
    En ook ik ken elk woord van deze plaat uit mijn hoofd, dat is voor mij echt jeugdsentiment.

  9. Aline zegt:

    Plato neemt het kaas van brood weg… ik zie een grote vooruit gang in je schrijfstijl… enne erg mooi verhaal ik had pas op het einde door waar het echt heen ging…

    @ Aline: Dank voor het compliment. In dit log zitten wel 5 mensen die ik ken van wie het hartritme in een ander tempo verviel. O, ja en de tweelingzus van mijn oma. Daar heeft het hart nooit van geklopt…

  10. Ik en Mij zegt:

    “Kinderen die mogen spelen, met luchtkastelen die bestaan en nooit zullen vergaan”

    Ik heb die elpee ook en alle cd´s (mijn generatie heeft weinig elpees). Ik ben dus groot fan van het Klein Orkest en Harrie Jekkers. Maar dit terzijde.

    Mooi geschreven, alle voorgaande complimenten zijn zeer terecht:)

    @ Ik en Mij: Ik ben vrij laat overgestapt van elpee naar cd.
    Maar de CD’s ondergaan nu hetzelfde lot als de elpees. Ze komen nog maar zelden uit hun hoes. En dank voor het compliment.

  11. Truus zegt:

    Nou Min, die van jou mag er ook wezen hoor! Ik had geen idee waar het over ging tot ik je link las. 😉
    OT Dankzij de Ibuprofen heb ik geen centje pijn. 🙂

    @ Truus: Dank je. En OT: Fijn om te lezen..

  12. Jeanine zegt:

    Wow prachtig Min!

    @ Jeanine: Dank je. In dit log zitten denk ik alle verhalen van hartpatiënten die ik ken(de) verwerkt.

  13. ikan-mas zegt:

    een waar woord als het hart stopt . is er stilte mooi beschreven

    @ Ikan-Mas: Dank je!

  14. Toaske zegt:

    Wat een leuke WE! Erg goed gedaan.

    @ Toaske: Dank je!

  15. Jackles zegt:

    O Min! Wat schrijf je toch heerlijke stukken! Wat lees ik je toch graag! *zucht*

    @ Jackles: Dank je! Ik had echt geen idee toen ik met dit weblog begon dat ik daar bijna twee jaar na dato nog steeds zelf ook zo’n plezier aan zou beleven.

Geef een reactie

