01-02-20-10

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Zo of je nu van voor naar achteren leest of van achterennaar voren.

Er staat hetzelfde.

1 februari 2010

Met een streepje extra erin om het tot 4 tweetallen temaken.

 

Het duurt nog maanden voordat het 20 -10- 2010 is.

(Altijd leuk zo’n dubbel getal)

Maar het is wel een datum die ik als ijkpunt in mijnagenda heb staan.

Voor die datum wil ik graag weer aan het werk zijn.

Daarvoor heb ik al allerlei stappen ondernomen.

 

Want stel je voor het lukt niet.

De geluiden over de kansen voor iemand die al een jaarnaar een baan zoekt zijn soms niet om over naar huis te schrijven.

 

Daarom vandaag, op de eerste maandag van februari, maargestart met een nieuw plan.

Want tja het plan om op 08-08-(19)88 te trouwen isnatuurlijk ook gigantisch in duigen gevallen.

Kwam wellicht ook wel omdat ik dat plan aan niemandgemeld heb.

Om over het feit dat mijn verkering in 1987, op vaderdag,al na 9 maanden werd verbroken te zwijgen.

 

Misschien moet ik dat ook wel in mijn plan opnemen.

Dat ik voor een duurzame baan ga.

 

Want hoe leuk ik het jobhoppen ook vond tot 2005, mijnpensioenopbouw heeft daardoor wel schipbreuk geleden.

 

Dus goede secundaire arbeidsvoorwaarden zijn heelbelangrijk.

Ik hoef geen lease-auto of een telefoon van de zaak.

(Ik heb namelijk zelf al een auto en mobiele telefoon).

 

En nee met 10,20 euro bruto per uur neem ik geengenoegen.

(Het is geen kwestie eigenlijk van niet willen, er isgeen werkgever die op basis van mijn CV gelooft dat ik voor minder dan eenmarktconform salaris kan en wil gaan werken).

Maar ik zie ineens wel een baan voor me waarbij iklangzamerhand naar een uursalaris van 20,10 euro groei.

 

Het actiepunt bij het plan van aanpak van deze week zitechter niet in deze getallen.

Het actiepunt is om te kijken of ik in 140 tekenskernachtig kan formuleren wat ik nu precies zoek.

Want als je Twittert, zeggen mijn mede-cursisten, heb jeeen streepje voor.

 

De Twitteraars die ik volg(de) hebben tot nu toe nogniets over banenkansen gemeld…

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op 01-02-20-10

  1. J@n. zegt:

    Of dat twitteren helpt? Kweetnie…..Een streefdatum stellen ook niet trouwens.
    Wat datums te betekenen hebben ontgaat mij ook. Onze huwelijksdag was: 8-7-’66. Puur toeval en ik heb er nog niks bijzonders van gemerkt.
    Gr. J@n.

    @ J@n: D ie streefdatum is voor mij wel belangrijk, want na 20-10-2010 ben ik een niet uitkeringsgerechtigde..
    Leuk om te weten dat mijn ouders net voor je getrouwd zijn op 11-5-’66. Was niet puur toeval, want ze wilden een gek getal. 12,5 jaar later werd er dus feest gevierd op 11-11-’89. Ik zou zeggen op weg naar het 45-jarige huwelijksjubileum in 2011 😉

  2. Elmar zegt:

    Er zullen wel weer veel huwelijken gesloten worden op 20-10-2010!
    Twitteren is geweldig maar of het je ook aan werk helpt? Ach, Wie weet?
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Nou dat denk ik ook. En ik ga me eerst maar eens in de mogelijkheden van Twitteren verdiepen. Bij het bloggen dook ik ook niet gelijk in het diepe.
    Dus eerst maar eens de kunst her en der afkijken..

  3. Mama Muis zegt:

    hé, ben je aan het twitteren geslagen? Zou ik toch bijna mijn account weer voor herstellen…

    @ Mama Muis : Nee nog niet. Ik twijfel er juist vooral over.
    Want ik vind bloggen heel leuk.. En dat doe ik ook niet in 140 tekens..

  4. Lydia zegt:

    Heee wat leuk, een vriendin van mij trouwde op 8.8.88, maar helaas bracht het haar geen geluk ….
    Sterkte met het twitteren hoor!

    @ Lydia: Tja en zonder geluk vaart niemand wel..
    Ben nog niet met twitteren begonnen, eerst maar eens wat meer over te weten zien te komen..

  5. Annemiek zegt:

    Ik hoop dat al je voornemens je inderdaad een baan gaan opleveren.
    Succes!

    @ Annemiek: Dank je !

  6. Plato zegt:

    Kort en krachtig formuleren. Flexibel en pro-actief zijn woorden die je niet moet vergeten. Dat horen werkgevers graag.

    Min, het gaat je echt lukken. Net op het moment dat je het los laat komt het vaak.

    @ Plato: De brieven worden inderdaad steeds korter. Mijn CV is krachtiger, maar tja dat loslaten kan beter…

  7. rietepietz zegt:

    Misschien moet je het in de richting “politiek “zoeken ,daar schijnt twitteren een must te zijn.Kan ik me nauwelijks voorstellen want in hun werk kunnen de dames en heren zich nóóit met zo weinig tekens behelpen door hun wollige taalgebruik!

    @ Riet: Nou de politiek heb ik opgegeven. Daar ben ik te pragmatisch voor. Neem een besluit of niet, maar zever er niet zo over.

  8. Truus zegt:

    Ik hoop dat je voor je streefdatum je droombaan vindt Min. Zo’n volhouder als jij verdient het echt! 🙂

    @ Truus: Ik ga gelijk weer verder met solliciteren. Want ik heb net weer bericht gehad dat ik niet helemaal aan een kandidaatsprofiel voldoe…

  9. Jeanine zegt:

    Hé Min, wil je wel even ophouden over 20-10-2010??? Ik bedoel ik wacht met smart op de lente en op 20-10-2010 zal ik tot mijn ontzetting bewust zijn van het feit dat de winter er weer aankomt:)
    Die baan zal er komen hoor Min, dat moet! Goh dat van dat getwitter dat wist ik niet…… Ik weet wel dat bazen of toekomstige bazen er niet van houden als hun werknemers hyven. Of bloggen….. Hebben mijn werkgevers mooi pech:)

    @ Jeanine: Tja 20-10-2010 daar kijk ik ook niet echt naar uit. Op die datum word ik een Nugger (Niet uitkeringsgerechtigde), dus ik solliciteer me helemaal lens om voor die tijd weer aan het werk te zijn. Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat ik met twitteren meer kans heb dan zonder..

  10. Jeanine zegt:

    Ik ga zaterdag ook weer een brief schrijven………. Een Nugger… dat is al helemaal niet fijn. Maar dat ga je niet worden want voor die tijd heb je een baan!!!

    @ Jeanine: Ik blijf gewoon solliciteren. Met pieken en dalen.

Geef een reactie

