Details

Je zult nooit in staat zijn de hele oceaan over te zwemmen,
dus kun je beter leren hoe je je het beste kunt laten meevoeren door de golven.

Zodra ik dus ergens mooie citaten met water er in zie staan schrijf ik ze over.
Deze kwam ik gisteren dus tegen in de stapel met papier.
En dat vond ik dan grappig want ik wil nog wel eens in details verdrinken.

Ik mag van mezelf nu nog maar een paar dingen op de laptop bewaren.
Die dingen dus die ik vandaag, deze week en niet volgend jaar denk nodig te hebben.

Welke absoluut niet meer actuele details zijn er bijvoorbeeld op mijn back up cd te vinden:
Het terug betaal schema voor mijn studieschuld (laatste aflossing eind 2001)
De huishoudboekjes van de vorige 8 jaar.
Al mijn sollicitaties sinds 2002.
Kortom ik bewaar veel te veel.

Dus ik zet maar zo min mogelijk terug van de back up cd op mijn laptop.
Want het meeste ervan is allang afgehandeld of heel oud nieuws.

Eens kijken of ik ook in huis het aantal details op papier kan verminderen.
Want tja daar is denk ik ook nog wel informatie in huis van ver voor 2005 te vinden πŸ˜‰

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

11 reacties op Details

  1. J@n. zegt:

    De beste manier is als je wordt gedwongen, zoals wij tien jaar geleden. We verhuisden van een eengezinswoning naar een appartement en dan heb je veel minder plaats, dus toen heb ik de kinderen uit laten zoeken wat er weg kon en ze hebben twee grote bestelwagens naar de milieustraat moeten brengen. Ik heb me nergens mee bemoeit, want dan was het niet gelukt. Dat was dus de beste manier.
    Gr. J@n.

    J@n: Tja ik doe gewoon iets weg als ik iets nieuws in huis haal. Want het bleek maar weer je hebt echt maar 20% nodig van hetgeen je bewaart. De rest taal je niet meer naar…

  2. rietepietz zegt:

    Kijk ,dit soort beslissingen zou ik nog wat van kunnen leren ….. gelukkig wil ik dat helemaal niet πŸ˜‰

    @ Riet: Tja ik zal je de details besparen ;-))

  3. kamira zegt:

    ik wens je sterkte er mee Lijkt me een rotklus!

    @ Kamira: Rotklussen moet je maar een uurtje doen. Ruimt lekker op en later gewoon nog eens een uurtje. Voor je het weet heb je schoon schip en kun je proberen om voortaan niet meer zoveel te bewaren…

  4. tagrijn zegt:

    Heel goed. Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, want voor je het weet woon je in een papierpakhuis. Het vervelende is wel dat ik nu steeds denk: ‘daar heb ik toch iets van?’ en me dan realiseer dat ik het heb weggegooid…

    @ Tagrijn: Tja we wonen niet in een papierpakhuis dus het is wel zaak om zo min mogelijk te bewaren. Maar ja dat bewaren is ons wel met de paplepel ingegoten, dus er ligt wel wat gevaar op de loer…

  5. Elmar zegt:

    Af en toe is het goed om schoonschip te maken!
    Het is even een rot klus, maar het geeft een heerlijk opgeruimd gevoel!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: En je mist echt heel weinig als je op een drastische manier schoon schip maakt. Ik had echt geen idee wat ik niet zou missen en dat is heel veel…

  6. Plato zegt:

    Afscheid nemen van dingen, teksten etc. Het is niet mijn sterke punt. Maar jij geeft hier het goede voorbeeld; Ik moet haast wel volgen. Maar wie trekt mij daar steeds terug?

    @ Plato: De teksten die verloren zijn gegaan, dat vind ik eigenlijk het meest vervelende. Zoveel logjes in rook opgegaan. Maar aan de andere kant ergens in mijn hoofd bestaan ze vast nog en zullen ze in één of andere vorm zichzelf vast weer laten zien…

  7. Leo zegt:

    IK gebruik twee externe schijven en sla af en toe wat fotowerk op cd’s. En verder heb ik vooral het goede voornemen om overbodige troep eens van de p.c. te verwijderen. Maar meestal komt daar dus niks van…

    @ Leo: We hebben 1 externe schijf. Toch eens checken of ik daar ook stiekem nog gegevens op heb staan die ik nu kwijtgeraakt ben. En nu staat er echt zo min mogelijk op de pc. Mijn Hyves al aardig opgeruimd, de inbox en niets van de back up nodig gehad om een actueel overzicht te krijgen van lopende zaken..

  8. Jeroen zegt:

    Met oude zaken wil ik liever nooit meer geconfronteerd worden. Omdat het toch nooit prettige dingen zijn. Bij mij geval in ieder geval niet.

    @ Jeroen: Nou op de backup staan inderdaad pijnlijke zaken die ik zo lang als mogelijk is ongezien wil laten. Maar ik gooi de backup voorlopig nog niet weg.

  9. Truus zegt:

    Ik ben weer bij Min. πŸ™‚
    Enne, ik moet eens back-ups maken en uitzoeken en opruimen en, en… πŸ˜‰

    @ Truus: Nou komt tijd, komt raad. Want tja dat uitzoeken en opruimen schiet hier nog niet echt hard op…

  10. Jeanine zegt:

    Haha goh wat herkenbaar:)

    @ Jeanine: Was er al bang voor..

  11. Truus zegt:

    Min, ik bedoelde dat IK dat ook nog moet. πŸ˜‰
    Het is zo’n tijdrovend werk. 😦

    @ Truus: Ik denk dat ik maar die tijd in rekening moet gaan brengen. Dan zal ik vast korte metten ermee maken ;-))

Geef een reactie

