Doe eens gek

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073741899 0 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Cambria","serif"; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US; mso-bidi-language:EN-US;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Cambria","serif"; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US; mso-bidi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-hansi-font-family:Cambria;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Voor Kerst sprak ik met iemand van het UWV over mijn CV ensollicitatiebrief.

Hij kon er maar weinig aan toevoegen.

Die waren over het algemeen goed.

Alleen hij had wel een tip voor me.

Doe eens gek!

Gooi eens een sneeuwbal.

Maar ik deed het niet.

Toch bleef die tip me bij.

 

Na Oud en Nieuw sprak ik met mijn Coach (ingehuurd via het UWV) over mijnsollicitaties.

En omdat zij met hem een cursus had gevolgd spraken we ook nog diesollicitatiebrief door.

Zij kon zich wel vinden in zijn op- en aanmerkingen.

Waardoor ik ook zijn tip aan haar meldde.

 

En aan het eind van het gesprek had ze drie opdrachten.

Twee van haarzelf en eentje geleend.

 

Weet je Min zei ze:

Doe wat je is aangeraden.

Gooi weer eens met een sneeuwbal.

Ik weet je gaat het niet doen.

Maar doe het toch.

En sta daarna stil bij de sensatie dat je iets gedaan hebt wat je niet voormogelijk hield.

 

Bij de volgende afspraak (over twee weken) kan ik in ieder geval melden datik drie pogingen gedaan heb om een boom met een sneeuwbal te raken.

 

Niemand zei er wat van.

Niemand vroeg hoe oud ik was.

 

Na die drie pogingen, moest ik vooral om mezelf lachen, ik had inderdaad deboom geen enkele keer echt kunnen raken.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Doe eens gek

  1. Frans54 zegt:

    Die boom heeft vast ook om je gelachen 😉

    @ Frans: Vast en zeker 😉

  2. J@n. zegt:

    Wat moet ik me in dit verband erbij voorstellen: “Gooi een sneeuwbal?”
    Gr. J@n.

    @ J@n: Mensen die mij niet van dansles kennen vinden me vaak heel serieus overkomen. Dus gewoon even niet serieus doen was de tip.

  3. Mama Muis zegt:

    maar misschien was het wel leuker om te doen, dat solliciteren zo.

    @ Mama Muis: Nou solliciteren zal niet mijn favoriete bezigheid worden. Veel tijd ingestoken, weinig rendement.
    Maar ja ik hoef maar één baan, met tijd om te blijven schrijven. Want het doel van 2012 is een boek publiceren ;-))

  4. Plato zegt:

    Je mag verwachten dat een werkgever het fijn vindt als een sollicitant wat extra’s brengt. Zo’n sneeuwbal kan aardig zijn. En als ze op jouw balleke niet reageren zijn het misschien ook wel geen leuke bedrijven. Stel jezelf maar steeds centraal. Onderdanige mensen bereiken nooit veel. Kop in de wind, die baan komt er ooit. Sterk willen, dat helpt.

    @ Plato: Het zelfvertrouwen is aan het groeien. Want dat vooral heeft door het baanverlies een gevoelige deuk opgelopen.

  5. rietepietz zegt:

    Jij bent jij Min , ik denk dat je ook niet een ander zou kunnen zijn bij een sollicitatiegesprek of in een brief .
    Téveel dingen anders doen dan je gevoel je ingeeft lijkt me de “echte” Min onzichtbaar maken.maar ja , nu zit ik óók al te “sturen” 😉

    @ Riet: Tja soms moet je voor een nieuwe “wending” net even anders leren kijken. Een frisse blik schept nieuwe mogelijkheden of kansen.

  6. Truus zegt:

    Zoiets als: “mens durf!” begrijp ik.
    Leuk verhaal Min en ik wil je (nogmaals) veel succes wensen met het vinden van je droombaan. 🙂
    Enne, grote kans dat ik die boom ook niet geraakt had. 😉

    @ Truus: Zoiets ja. Of doe eens iets wat je niet mag en daarbij is sneeuwballen gooien dan niet echt schadelijk voor je of andere mensen (die niet eens in de buurt waren).
    En die droombaan dat gaat lukken, alleen ja het tijdstip waarop ik die binnen ga hengelen is hoop ik voor 20-10-2010 ;-)))

  7. Jeanine zegt:

    Oh Min…. wat een drama met dat solliciteren. En sneeuwballen gooien of niet, ik merk hetzelfde. Een paar keer gesolliciteerd, overal afgewezen. En ik hoor het van zo veel mensen.
    Maar 2010 wordt wel het jaar voor droombanen, ik voel het!

    @ Jeanine: Soms is het gewoon heel handig om je focus eens te verleggen. En ik heb die droombaan nu maar als belangrijkste doel voor 2010 opgeschreven.

  8. Maurice zegt:

    plato’s advies sluit ik me aan. Vooral willen, en vooral ook jezelf durven en willen zijn.
    en jezelf niet altijd serieus nemen, helpt ook, vertelde me laatst een collega. Ik dacht: dat kon wel eens kloppen.

    @ Maurice: Oh herkenbaar, ik neem mezelf veel te serieus..

  9. Maurice zegt:

    ja, dat doe ik ook te vaak, laten dus…

    @ Maurice: Wordt een hele uitdaging…

Geef een reactie

