(Be)wegen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Het maakt niet uit hoe lang ze weg gaan.

Oké voor een uur hebben ze minder nodig dan een dag ennacht.

Dan slepen ze niet de halve huisraad mee op pad.

Maar goed als ze een dag weggaan moet er ook van alles ennog wat meegesleept worden.

Alles wordt drie keer gecontroleerd.

 

Zelf zit ik dan allang ergens achter of onder verstopt.

Zodat ze nog een keer moeten controleren of ik echtbewegingsruimte heb.

 

Mijn bedienden hadden kerstreces.

Ze hadden me met mijn kerstmenu alleen gelaten.

 

En kwamen met allerlei geuren vandaag weer in huis.

Blijkbaar waren ze weer bij Woefdram "Chocolate" (*).

 

En ineens is ook al dat witte goed buiten weg.

Kon ik eindelijk weer op mijn vertrouwde groene grasvelddartelen.

 

Mijn bedienden zijn nu aan het uitbuiken.

(Hoeveel zouden ze nu teveel wegen)

En ik, ik lig voor Pampus (en ik ben geen gram zwaarder).

 

Maar zodra mijn bediende dan met haar camera in mijnzicht komt.

Dat geef ik je op een briefje.

Ga ik me natuurlijk bewegen.

Madame M.

 

(Zie maar mijn kerstfilmpje)

* Juan en Min waren samen met Ernst, Louise, Pim, Frits en Ida 2e kerstdag op visite bij Hilde, Sjoerd en hun hond.

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

17 reacties op (Be)wegen

  1. J@n. zegt:

    Maar als de bedienden niet in huis zijn kan jij toch wel lekker ongestoord uitrusten!
    En dat filmpje waarop jij beweegt zie ik nog niet……
    Gr. J@n.

    @ J@n: Zo is het en het filmpje is bij kerstkat(er) door mijn bediende neergezet :-)))

  2. Jeanine zegt:

    Wij zijn het helemaal met je eens Madame M eens, tsssssss een kerstmenu, het zou wat! Katten zonder bediende, dat kan toch niet! En dan Megan die met dikke verhalen thuis kwam, opscheppen joh dat kreng! Pft, kerst… nou voor ons niet.
    Groeten, Sjonnie en Didi

    @ Jeanine: Nou ik neem haar echt niet mee naar Hilde en Sjoerd. De kat ging de laatste keer dat zij hier met de hond waren die hond niet uit de weg. En die hond ziet haar als hapklaar brokje…

  3. kamira zegt:

    hang maar lekker de beest uit hooooor

    @ Kamira: Blijkbaar heeft ze dat gedaan, want ze ligt nu voor pampus…

  4. Leo zegt:

    Als ik lees over bedienden en zo, moet het wel over katten gaan…..die zien ons als zodanig…..

    @ Leo: Het is een lapjespoes, maar ja die ziet en behandeld ons zo :-))

  5. Elmar zegt:

    Je moet je bedienden toch eens strenger gaan aanpakken want dit kan echt niet!
    Die van ons zouden het niet in hun hoofd durven halen!
    groetjes,
    Tijger, Tommy, Liesje en Loesje

    @ Elmar: Aanpakken klinkt al als bewegen of in actie komen.
    En actie, daar wordt een kat zo moe van, zzzzz.

  6. Jeroen zegt:

    Dus die arme Madame M was helemaal alleen met de kerst. Wat eenzaam.

    @ Jeroen: Dat is ze wel gewend hoor, dat wij de hort op zijn. En dit keer waren we niet beide dagen weg…

  7. Annemiek zegt:

    Agossie, een eenzame kerst voor madame M.
    Wel lekker rustig.

    @ Annemiek: Nou ze heeft ons wel meer dan normaal gezien hoor. Want we waren nog geen 24 uur van huis…

  8. Poeh poeh… met recht een Madame zo op het filmpje! Welk een souplesse! Geen grammetje aangekomen, inderdaad!

    @ Libra: 4 kilo schoon aan de haak. Je zou het echt niet zeggen…

  9. plato zegt:

    Nou Madame, dat bewegen van jou kan beter. Ik vind je een beetje lui. Alsof je je bakje volgestopt wilt hebben en dan nog een bedankje wil toekrijgen. Toch een beetje een min – puntje hoor.

    @ Plato: Ze beweegt zo min mogelijk. Als ze meer zou bewegen zou ze ook niet op dieet hoeven om op haar ideale gewicht van 4 kilo te blijven…

  10. maurice zegt:

    Madame M, ik denk dat je deze week weer last hebt van dat witte spul, wellicht een goede reden om het bewegen/dartelen nog wat uit te stellen 😉
    je zou trouwens een kou oplopen.

    @ Maurice: De sneeuw is hier al op 2e kerstdag gesmolten. Madame M sprintte gelijk naar haar grasveld toe, maar inderdaad dat was nog wel koud. Ze was zo weer binnen :-))

  11. wilma zegt:

    Fijne jaarswisseling en tot 2010 😉
    Liefs:Wilma.

  12. Mama Muis zegt:

    ik wens je voor 2010 veel blauwe luchten, zo nu en dan een verkoelend briesje en een kalme zee toe!

  13. Elmar zegt:

    Ik wens jou en allen die je dierbaar zijn een goed, gezond en vrolijk 2010 toe!
    groetjes,
    Elmar

  14. Truus zegt:

    Nou Madame M, die bedienden van ons waren zowel tweede kerstdag als met Oud en Nieuw foetsie. Ze waren wel zo aardig de deur van de trapkast open te laten zodat we ons daar om 12 uur in konden verstoppen.
    Kitty en Nickie.

    De allerbeste wensen voor 2010 Min. 🙂

  15. rietepietz zegt:

    Madam M én haar personeel wens ik graag een liefdevol en gezond 2010 ,en dat er maar géén katers rondhangen 😉

  16. Frans54 zegt:

    De beste wensen voor het nieuwe jaar. (Zwarte Piet heft zijn kopje even op, wat – gezien ook zijn gebruikelijke luiheid – opgevat moet worden als “doe die Madame ook maar even de beste wensen”)

  17. tagrijn zegt:

    Heb jij ook zo’n beweegschaal thuis?
    Ik wens je een heel goed en gezond 2010 en bedankt voor je felicitaties na de geboorte van Daniëlle!

    @ Tagrijn: Nou wij hebben veel in huis, maar een beweegschaal nog niet. Maar ik denk niet dat de schaal zou helpen om de kat in beweging te krijgen.

Geef een reactie

