Een nieuw reisdoel

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073741899 0 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Cambria","serif"; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US; mso-bidi-language:EN-US;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Cambria","serif"; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US; mso-bidi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-hansi-font-family:Cambria;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Als reiziger op het web(log) ben ik een weblogforens (*).

Die reis begon ik na het lezen bij verschillende webloggers.

De eerste poging voor een eigen log strandde volledig.

Ik las wel regelmatig weblogs, maar schreef zelf niets.

Ik was een echte lurker.

 

En net als bij een echt station,

Wachtte ik op de juiste trein die mij naar een nog onbekende bestemming zoubrengen.

Het bleek echter een vaartuig te zijn waarop ik plaatsnam 🙂

 

Er is sinds ik zelf met het loggen begon veel veranderd.

Mijn blik word nu door meer dingen getrokken.

En zoals men mij al in 2008 voorspelde blijk ik meer keuzes te kunnen /willen maken,

dan welke ik ook maar had kunnen bedenken.

 

Er is zelfs een plan voor als het slechtst denkbare scenario in 2010 mochtuitkomen.

Niet dat er ook maar iemand te vinden is die verwacht dat dat reisplan uitde kast zal moeten komen.

 

Nee, de virtuele reis die ik begon op 27 maart 2008 heeft al veel bakensverzet.

En er waren nog wel wat storingen te vinden op de (rijzende) lijn in 2009.

Maar toch ik zit zoveel beter in mijn vel als die startdag.

 

En ook al is mijn motto nu nog steeds:

Pluk de dag, want gisteren is geschiedenis, morgen een wens.

Ik heb nu weer zoveel wensen / plannen dat ik zelfs denk dat ik best 2050zou kunnen gaan halen. Maar goed dat hangt echt af van Moeder Aarde en VaderTijd…

 

Ondertussen bericht uit Kopenhagen:  de wereldleiders blijken over maar weinigdaadkracht te beschikken.

Want goede voornemens alleen is niet goed genoeg….

Tenminste als ze zelf echt al die voorspellingen geloven dat het uur omwijs met de aarde te handelen NU gekomen is.

 

Maar ja hoe wil ik dan dat de wereld er in 2050 uit gaat zien?

En hoe kan ik daar, samen met anderen, actie voor voeren?

Want als 82 jarige wil ik natuurlijk wel kunnen zeggen:

Ik liep mee met Hollanditis (1983**) en ik was een lady in 2010 bij:

http://www.ladiesfirst.nu/

 

 

(*) http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2009/12/weblogforens.html

(**) http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollanditis

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Een nieuw reisdoel

  1. J@n. zegt:

    Volgens mij kan je het beste nergens voor meelopen, het is verspilde moeite.
    De ‘wereldleiders’ hebben ons een temperatuurverhoging beloofd van maximaal 2 graden, maar gelukkig hebben zij net zomin als wij enige invloed, de natuur gaat z’n gang.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Tja die natuur laat duidelijk zien dat ze zo haar eigen plannen / agenda heeft.

  2. Trui zegt:

    Het is niet de mens, die bepaalt hoe het klimaat is of wordt. Dat regelt de natuur al miljoenen jaren zelf.

    @ Trui: Tja ik ben altijd blij dat we het weer niet kunnen bestellen, want dan kregen de mensen daar ook nog ruzie over. Als iemand klaagt over het weer is dat namelijk altijd mijn antwoord: Ik heb het niet besteld..

  3. Frans54 zegt:

    @Trui: de natuur bepaalde ook miljoenen jaren zelf wat er zoal in de atmosfeer terecht kwam, dus dat is wat kort door de bocht. Er zijn wel degelijk nu al aanwijsbare en aantoonbare effecten in temperatuur, weerpatronen etc (in al die miljoenen jaren is b.v. de Noordpool nooit ijsvrij geweest). Het is alleen zo dat we het moeten hebben van puur theoretische modellen want niemand is bij vroegere klimaatverschuivingen aanwezig geweest om ze precies te documenteren. Het zou dus mee kunnen vallen. Maar het zou ook best eens heel erg tegen kunnen vallen. Om dan nu van het meest positieve scenario uit te gaan en niets te doen is wat kortzichtig en niet bepaald fair tegenover degenen die na ons komen.

    @ Frans: Nou Frans, ik had niet echt op dagenlang sneeuwpret gerekend. Maar goed als we van het ergste scenario uitgaan hebben we volgens sommige doemdenkende voorspellingen niet eens tot 2050.

  4. tagrijn zegt:

    Als je niet weet of iets mee zal vallen of tegen zal vallen, ga dan altijd van het laatste uit en neem je maatregelen. Beter voor niets dan te laat. Die film van Gore was echt een eyeopener.
    Maar ik heb op dit moment even meer aandacht voor iets anders: Leuk breaking news op mijn weblog!

    @ Tagrijn: Ha leuk breaking news. En die film van Gore heb ik dan nog steeds niet gezien…

  5. Jeroen zegt:

    2050, nog zo ver weg. Denk niet dat ik dat ga halen. Denk niet dat ik dat WIL halen zoals het leven er nu uitziet. Maar voor jou hoop ik uiteraard dat je doelstellingen bereikt gaan worden.

    @ Jeroen: De eerste doelstelling is toch echt een baan, anders mag ik tot 2050 op een houtje gaan bijten….

  6. rietepietz zegt:

    2050 halen ….gaat niet lukken voor mij , dan zou ik 108 zijn en dát hoop ik echt niet te worden !
    Toch vind ik dat géén reden om slordig om te springen met moeder aarde al houdt die hele klimaat toestand me niet echt bezig .

    Maar gewoon , je mag gebruiken maar niet misbruiken !

    @ Rietepietz: Nou daar zeg je ware woorden. In mijn familiekring heb ik geleerd om niet hardop te zeggen hoe oud je denkt te worden, het zou weleens kunnen uitkomen. Zo werd mijn oom Enrique inderdaad niet ouder dan de zestig jaar die hij niet had verwacht te zullen halen…

  7. Plato zegt:

    Ik heb voor jou een grote wens
    Schrijf nog lang prachtige verhalen
    En ben en blijf: weblogforens
    Het zal je ziel en pen sterk stalen
    Blijf wat je bent: een crea – mens
    Dan zul je 2050 makkelijk halen.

    Groetjes van Plato

    @ Plato: Dank voor je wens !
    En iets makkelijk halen, hmmm, ik weet niet ik hou wel van een beetje uitdaging. Zo goed zit ik dus alweer in mijn crea-mensvel :-))

  8. Truus zegt:

    Ik begon als reageerster, werd gastschrijfster en nu alweer ruim een jaar mijn eigen weblog. 🙂
    Met alle toestanden in de wereld ben ik best wel eens blij dat ik geen kind(eren) heb…

    @ Truus: Tja er zitten voor- en nadelen aan kinderloosheid.
    En na een paar dagen met Pim, Frits en Ida genieten wij van de rust hier in huis.

  9. Ik lurk eigenlijk best selectief. Hier en daar klik je dan wel eens met een andere blogger. Ik blog denk nu zo ongeveer 4 jaar, en heb ook gemerkt dat mijn blogs veranderen van kleur. Kan ook niet anders toch: je komt eens in “ander vaarwater” en je gaat mee met het getij.
    Over 2050 zit ik totaal niet in: “pluk de dag”, toch???

    @ Libra: Daar heb je ook gelijk in. Elke dag hetzelfde vaarwater zou ook maar bar saai zijn :-))

  10. Maurice zegt:

    ik denk dat trui gelijk heeft.

    @ Maurice: Ik hoop het…

  11. Maurice zegt:

    en rietz, ha! die haalt 2080!
    😉

    @ Maurice: Oh zeker!!

Geef een reactie

