Schommelen

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:PMingLiU; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:新細明體; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;}@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073741899 0 0 415 0;}@font-face {font-family:"@PMingLiU"; panose-1:2 2 5 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:136; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611969 684719354 22 0 1048577 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Cambria","serif"; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US; mso-bidi-language:EN-US;}p.MsoNoSpacing, li.MsoNoSpacing, div.MsoNoSpacing {mso-style-priority:1; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Cambria","serif"; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:EN-US; mso-bidi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:PMingLiU; mso-hansi-font-family:Cambria;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 21.3pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik schommel nu al bijna een maand.

Ik heb het behaalde gewicht al 3 keer opgeschreven

Maar nog niet kunnen behouden.

Het is natuurlijk net die ene kilo boven het gewicht waar ik 2007 meeafsloot.

(Wat 3 kilo is boven het streefgewicht waar ik 2008 mee afsloot).

 

Waren woensdagavond de woorden van die dag nog ‘naar Bommelskonten gaan’,

Vanaf donderdag waren het woorden met sneeuw die de klok sloegen.

Grappig genoeg schommelde mijn eigen temperatuur dagen daarvoor al naar hetnulpunt.

Ik kon het maar niet warm krijgen.

Waardoor ik heel het streven om niet boven, door mij bepaalde meterstanden,te komen in de ijskast heb gezet.

 

Op een heel ander gebied schommel ik dan wel weer heel aardig.

Ik heb het gebied waarin ik vorig jaar ben begonnen met het vissen naarbanen allang verlaten.

Het was een te gesloten gebied, maar wel even het gebied wat ik nodig hadom te herstellen van de lidtekens die ik opgelopen had.

In juni zag ik in plaats van maar één geschikte baan er wel honderden.

Dat waren er dan wel weer een beetje veel.

Maar nu het water waarin ik vis steeds meer gaat bevriezen, schommelen dekansen die ik heb op de arbeidsmarkt er wel duidelijker doorheen.

 

Met dank aan alle trainingen van dit jaar ziet mijn sollicitatiebrief en CVer veel beter uit.

En ga ik weer steeds meer vertrouwen krijgen in mijn communicatievevaardigheden.

Niet alleen op schrift, maar vooral in een gesprek.

 

Dit jaar is dus een schommeljaar geweest.

Maar ik schommelde langzaam er weer boven op.

Sommige lidtekens die ik opliep door de werkjaren heen zullen wellicht nietverdwijnen.

Maar ik heb, net als met de lidtekens die wel zichtbaar zijn op mijn lijfen leden,

er mee leren leven.

 

Dus al die lidtekens schommelen met mij gewoon verder, richting 2010.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Schommelen

  1. Leo zegt:

    Ach….ik denk dat 2009 een leerjaar is geworden. Voor mij is duidelijk geworden dat alles wat was niet automatisch altijd is. Dat geldt voor werk en inkomen, maar ook voor de gezondheid. Soms moet je dan maar leren meer te relativeren. Voor mij lastig, ik weet niet hoe dat voor jou is. Knokken tegen het gewicht? Bedenk wel dat je juist nu, het wordt maar kouder en kouder, wel wat reserves op, aan en in je lijf moet hebben hoor. Anders blijf je koud, kan niet de bedoeling zijn toch?

    @ Leo: Nou hier was het ook echt wel een leerjaar. Maar dan vooral dat er echt meer mogelijkheden zijn, ook zonder werk of een leuk eigen inkomen. Geluk = Gezondheid en Gezondheid = Geluk meldde mij iemand vorig jaar en dat is echt zo. Want ik had het geluk dat mijn gezondheid stap voor stap steeds beter werd dit jaar. En dat helpt echt bij het relativeren van het baanverlies, want ik had echt veel meer kunnen verliezen.
    En ik knok niet tegen het gewicht, ik let er gewoon op dat ik zeker niet te veel verlies (want die kant van de weegschaal ken(de) ik ook).

  2. J@n. zegt:

    Je kan onderhand een nieuw woord invoeren: “Schommelskonten”.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ik vraag er gelijk een patent op aan, want inderdaad de kilo’s op het achterwerk schommelen er nog steeds :-))

  3. Plato zegt:

    Van schommelen val je ook af. Dus op een dag wordt je wakker en dan ben je een zeemeer-den 🙂

    @ Plato: Ik heb echt al jaren geen schommelstoel meer 😉
    Maar goed ik ben wel blij met het gewicht op de weegschaal, dat is toch minimaal 3 kilo onder het gewicht waarvan ik dacht dit gaat uit de hand lopen…

  4. Annemiek zegt:

    Goed om te lezen.
    Je hebt leren leven met wat je hebt en dat is een heel belangrijke stap.

    @ Annemiek: Het voelde af en toe toch meer aan als een sprong 🙂

  5. Alice zegt:

    Schommel hoort bij in evenwicht komen en daar ben je duidelijk mee bezig. Mooi stukje om te lezen.

    @ Alice: Het is duidelijk even wat lastiger, want na maanden geen behoefte om te snoepen en te snacken geeft mijn lichaam nu duidelijk aan wat meer te willen…

  6. rietepietz zegt:

    Lidtekens hóren bij het leven of , zoals mijn ouders in vroeger tijden altijd stelden , “zonder val of stoot word je niet groot ”
    je bent juist “wie je bent” door de opgelopen lidtekens !
    Kilo’s kwijtraken wordt ,naarmate je ouder wordt ,steeds moeilijker ! Als ik eerlijk ben zie ik soms ouder dames die reuze slank zijn maar er tóch niet “prettig ” uitzien , te strak en té pinnig!

    @ Riet: Dit jaar werd er een foto van me gemaakt zonder mijn bril, dat was al een heel vreemd gezicht :-))
    En op dit moment blijf ik met mijn gewicht op 71 kilo steken, wat mooi staat bij een lengte van 1.71 🙂

  7. Vedat zegt:

    Jij bent dus door schade en schommelen wijs geworden, begrijp ik.

    @ Vedat: Hmmm vergeet de schandes niet :-))

  8. Margreet zegt:

    We schommelen wat af!
    Dus jij twijfelt ook weleens aan je communicatieve vaardigheden.
    Volgens mij gaat het wel lukken in 2010 Min! Zeker met dat gewicht 🙂

    @ Margreet: Inderdaad! En wie zonder twijfel is werpe de eerste steen. Gelukkig is de druk van mezelf stukken minder en voel ik me minder gewichtig (= belangrijk) :-))

  9. Jeanine zegt:

    Dat is een mooi stukje tekst Min. Dat geschommel met dat banengedoe…. ik heb drie sollicitatiebrieven verstuurd en ben al drie keer afgewezen. Schommelen met mijn gewicht doe ik al lang niet meer, ik ben gewoon al jaren lang 10 kg. te zwaar. Maar het zijn er in ieder geval geen 11 geworden dit jaar:)
    Wat denk je, zullen we in 2010 dan eindelijk naar onze droombaan schommelen?

    @ Jeanine: Oh ik solliciteer wekelijks, dus ik heb al meer dan 53 afwijzingen dit jaar. Maar ik ben op de goede weg en er komen in 2010 vast weer meer kansen, ook voor ons.

  10. Truus zegt:

    Jij schommelt het oude jaar dus uit en het nieuwe in. Dan wens ik jou een goed schommeljaar toe Min. 🙂
    Enne, ’s winters heb je wat extra vet nodig. Het probleem is om dat er in het voorjaar weer af te werken. 😉

    @ Truus: Mmm als ik ga rollen in de sneeuw kan ik natuurlijk ook proberen om dan weer de 3 kilo er tijdelijk weer bij aan te schommelen :-))

  11. Marika zegt:

    Ik solliciteerde eerste ook wekelijks, ik kan de muren opnieuw behangen met de afwijzingen. Nu solliciteer ik al 2 jaar niet meer, wat een rust… 😉 Ik hoop voor jou dat er in 2010 een hele leuke baan aan zit te komen!

    @ Marika: Ik solliciteer nog even vrolijk door en ik ga nu toch ook eens checken of ik mezelf niet in dienst kan nemen…

Geef een reactie

