Verbruik

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:NL; mso-bidi-language:AR-SA;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik hou ervan om cijferoverzichten in Excel te maken.

Niet alleen de geldzaken, nee ook het verbruik van Gas, water en electra.

Na de jaarafrekeningsnota van de energieleverancier heb ik een nieuwoverzicht gemaakt.

Ik weet nu tenminste op welk verbruik ze ons ingeschaald hebben.

Vanaf vandaag tot het einde van dit jaar mogen de meters nog oplopen met:

 

Water:  9(03)

Gas:  120 (40)

Electra  90 (30)

 

Het verbruik van water dat zal wel los lopen.

Het verbruik van gas hangt even af van koning winter.

Maar het verbruik van electra, dat is het hete hangijzer.

Want 2009 heeft nu nog precies 21 dagen

Dat is dus een geschat verbruik van 30 electra-eenheden per week.

 

Ach heb ik eens andere cijfertjes om elke week op te letten!

Het is wel een mooie stok achter de deur om wat minder gebruik te maken vaninternet.

 

Want de laptop kan wel ruim 3 uur werken op een batterij, maar internethelemaal niet πŸ™‚

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:NL; mso-bidi-language:AR-SA;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 21.3pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Ik kan natuurlijk ook weer eens de PC in de bibliotheek gaan gebruiken,want daarvan heb ik de contributie allang betaald πŸ™‚

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

11 reacties op Verbruik

  1. Frans54 zegt:

    Ik bezuinig al maximaal op gas en electra (voor zover dat met een vooroorlogse woning mogelijk is dan) dus ik let wel op het onnodig laten branden van lampen, adapters etc en trek eerder een dikkere trui aan dan dat ik de kachel een tandje hoger zet, maar de meters daar kijk ik hoogst zelden op.

    @ Frans: Tja op school of via de krant de meterstanden leren bijhouden. En aangezien ik het heel leuk vind om met cijfertjes te werken ben ik dat dus blijven doen.

  2. J@n. zegt:

    Zie het niet zo nauw allemaal, dan leef je langer…..Maar ja, dat is ook weer duurder…
    Gr. J@n.

    @ J@n: Ach we genieten van elke dag πŸ˜‰

  3. een Oldtimer zegt:

    Ik ga bewust met gas, electra en water om.
    Maar was me wel iedere dag!
    Kook mijn eten iedere dag.
    En ga niet in de kou zitten.
    Met geld op de bank kun je niets doen maar
    met water, gas en electra voel je je wel thuis.

    @ Oldtimer: Wij gaan ook bewust met alle zaken om en ach je hebt gelijk. Met geld op de bank krijg je op dit moment maar heel weinig rente en kunnen we er beter nu gewoon wat meer van genieten.

  4. Plato zegt:

    Het houdt je wel in de greep, die bezuinigingen. Tjonge jij bent bezig.

    Oldtimer, was jij je elke dag. Brrrr… is een keer per 14 dagen niet gewoon genoeg? πŸ™‚

    @ Plato: We proberen gewoon grip op de knip te blijven houden. Weet je vroeger gingen we maar 1 x per week onder de douche of bad en poedelden we de rest van de dagen met een washandje.

  5. tagrijn zegt:

    Je kunt niet buiten water, gas en electra. Dus erop beknibbelen zou ik niet doen. Jezelf je lolletjes ontzeggen , bv door minder te internetten, ook niet. In de kou zitten is ook geen optie. Dan zou ik liever op iets anders bezuinigen.

    @ Tagrijn: We zijn gewoon geen grootverbruikers. En ach als het iets meer wordt is er niet echt een man overboord.

  6. Alice zegt:

    Ik ben benieuwd welke excel je voorkeur heeft, Ik heb nu 2007 en ik mag opeens vanalles niet of hij gaat hele giftige wchermpjes tevoorschijn toveren. Mar overzichten maken is leuk.

    @ Alice: Ik gebruik 2007. Maar de overzichten die gebruik ik al veel langer en zijn vrij eenvoudig.

  7. Arme Min.
    ’t Wordt een kwestie van plus Min us!

    @ Al: Ach, we zullen zien.

  8. rietepietz zegt:

    Bij jou vergeleken ben ik een “big spender ” al doe ik in mijn ogen ook wel zuinig met de “nutsmiddelen” ,misschien komt dat wel omdat ik minder met cijfertjes heb πŸ˜‰

    @ Riet: Nou in de winter spenden we wel meer met de nutsmiddelen, de grootste besparingen hebben we in de maanden waarin we niet of nauwelijks stoken πŸ™‚

  9. Vedat zegt:

    Om je een beetje te helpen, Min, zal ik maar niet reageren, want dat moet je dan weer lezen en dat kost stroom. Als je dan ook nog eens een reactie op mijn reactie geeft, dan voel ik me nog schuldiger, want dat heb ik dan uitgelokt. Dus Min, geen reactie dit keer van mij.

    @ Vedat: Ja, ja wrijf het er maar in. Ik voel me nu net een onruststoker :-)) Ik heb weinig rust in mijn lijf als ik niet log :-)))

  10. kamira zegt:

    O wat moeilijk allemaal Geef mij maar vuist en beitel

    @ Kamira: En die gereedschappen kun je dan maar beter niet aan mij geven.

  11. Maurice zegt:

    Ik hou ook wel van overzichten wat betreft mijn (vaste) uitgaven, dat scheelt toch een hoop geld.
    meten is weten, zeg maar. Maar daarbij zorg ik wel dat ik niet doorschiet! Er moet ook vanalles te genieten blijven.

    @ Maurice: Ik ben echt het kleinkind van mijn grootvader Cor, die mat als timmerman ook altijd alles na πŸ™‚
    En hij heeft echt van alles in zijn leven, goede en slechte dagen, genoten..

Geef een reactie

