Meer energie

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:NL; mso-bidi-language:AR-SA;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

Nu een jaar nadat ik mijn baan vaarwel zei gaat het steeds beter.

Niet dat het al een baan heeft opgeleverd,

maar ik heb steeds meer keuzemogelijkheden.

Ook doordat we verstandig met onze inkomsten omgaan.

Dit najaar heb ik mijn sportactiviteiten al verdrievoudigd.

En mijn energie kan ik ook goed kwijt in mijn vrijwilligerswerk.

(Het is vandaag vrijwilligersdag en ik kreeg daarom een attentie!)

 

Aan het begin van dit jaar stond mijn energiemeter dik in de min.

Er was teveel energie gegaan naar het behoud van mijn baan.

Langzamerhand kwam die energie weer op peil.

Ik ging cursussen volgen en mijn zelfvertrouwen opbouwen.

 

Het baanverlies was me niet in de koude kleren gaan zitten.

En dit weekend stuurde de energieleverancier een afrekening.

Voor het eerst sinds wij samenwonen (1998) hebben we meer energieafgenomen,

dan men had verwacht.

 

Maar die 24 euro die wij dienen bijte betalen zal ons ook de kop niet kosten 😉

Dat hebben we wel voor de wintermaanden van dit energiejaar over.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Meer energie

  1. Plato zegt:

    dat is een bescheiden bedragje. valt erg mee. Ik wacht met spanning op de mijne.

    @ Plato: Inderdaad viel heel erg mee. Ik hoop dat de jouwe ook zo door de beugel kan!

  2. J@n. zegt:

    Tja Min, die pc kost nou eenmaal energie, maar je hebt er ook iets voor terug.
    Gr. J@n.

    @ J@n: Oh maar met de nieuwe Laptop gaat het vast heel goed om ook de energiekosten weer te verlagen :-))

  3. Mama Muis zegt:

    jammer dat je het niet kunt verrekenen met je eigen positieve energieopbrengst!

    @ Mama Muis: Oh, maar dat heb ik wel gedaan hoor. En trouwens de voorgaande jaren kregen we steeds bijna een maandbedrag terug van de energieleverancier.

  4. Elmar zegt:

    Fijn dat je weer bruist van energie!
    Jammer van die tegenvallende rekening!
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar: Dat is inderdaad heel fijn en die rekening is vooral een meevaller voor de Energieleverancier. Hoeven ze ons eens een keertje niets terug te betalen :-))

  5. Wow wat een laag bijbetaal-bedrag! Dat hebben jullie “warmpjes” goed geregeld zeg!

    @ Libra: Nou, voorheen hadden we het nog beter geregeld. Want tot op heden kregen we bijna een maandbedrag teruggestort. En nu nog was het gasverbruik niet gestegen, maar zat het vooral in electra 🙂

  6. Jeroen zegt:

    Knap hoor om zo zuinig te zijn. Die 24 euro is natuurlijk helemaal niks. Wens je warme feestdagen.

    @ Jeroen: We stoken niet voor de buren 😉 En het maandbedrag gaat omhoog met 0,17 eurocent, dat mag ook al geen naam hebben.

  7. Frans54 zegt:

    Mijn persoonlijke energiehuishouding zakte juist na de zomervakantie wat in, maar begint zich inmiddels ook langzaam te herstellen. Ik hoop dit jaar wel iets terug te krijgen, ze hadden mijn voorschot begin dit jaar nogal fors verhoogd en mijn verbruik is beduidend lager dan vorig jaar.

    @ Frans: Goed om te horen dat je herstelt. En blijkbaar had de energieleverancier voor het eerst sinds 1998 ons jaarverbruik redelijk ingeschat.

  8. Annemiek zegt:

    Heerlijk om meer energie te hebben Min. Daar heb je die 24 euro toch graag voor over 🙂

    @ Annemiek: Zeker weten en 12 euro daarvan is ook nog administratiekosten :-))

  9. Vedat zegt:

    Zo zie je maar, dat een baan ook niet alles is. Je hebt weliswaar minder energiekosten, maar ook minder energie.

    @ Vedat: Daarom wil ik ook niet meer fulltime aan de slag, want dat slokt teveel energie op.

  10. Truus zegt:

    Ik ben bang dat wij heel wat meer moeten bijbetalen Min.
    Fijn dat jouw eigen energiemeter nu flink in de plus staat. 🙂

    @ Truus: Nou ik hoop dat het gaat meevallen. En die eigen energiemeterstand dat is inderdaad het grootste pluspunt

  11. Marika zegt:

    Wat fijn dat jouw persoonlijke energiemeter in de plus staat, die van mij ook sinds ik meer beweeg. 🙂 Hoe die andere is dat krijg ik in februari te horen dan krijg ik de afrekening… Ik heb al een paar jaar geld teruggekregen, ik hoop nu ook weer geld terug te krijgen omdat we de prijsdaling van een tijd geleden nu terug zouden moeten zien in de rekening. Hopelijk weten ze dat zelf ook nog.

    @ Marika: Hier is de energieprijs in juni naar beneden gegaan en nu een ietsiebietsie hoger. (zeventien eurocent)

  12. een Oldtimer zegt:

    Toen ik de meterstand op nam, en nog
    eens goed keek of ik wel goed
    gekeken had, ben ik al mijn energie verloren.

    @ Oldtimer: Nou dan kijk je voorlopig gewoon even niet naar die standen. Want ik wil niet dat je je energie verliest..

Geef een reactie

