Bankbiljetten

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:NL; mso-bidi-language:AR-SA;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

 

Er zijn dingen die ik heel mooi gemaakt vind.

Maar de Euro bankbiljetten horen daar dan niet bij.

Tot het intreden van de Euro in het dagelijkse geldverkeer maakte ik nogwel eens een kas op bij een winkelbedrijf.

Daardoor ben ik denk ik ook vertrouwder met het uiterlijk van de oude Nederlandsebankbiljetten.

 

Meestal heb ik ook niet meer zoveel papiergeld op zak.

Heel veel wordt namelijk giraal betaald.

Deze week bijvoorbeeld de verhalenbundel met Verhalen van de Straat.

 

Dat is dus het eerste nieuwe boek dit jaar dat ik zelf heb gekocht.

En met wat kleingeld kocht ik deze week dan ook weer wat afgeschrevenboeken bij de bieb.

 

Een van die (kinder)boeken gaat over geld.

Ik heb het nog niet gelezen of ingekeken maar ik hoop echt dat er heel veelgesproken gaat worden of het geld wat ik nu nog vaak mis.

 

Kwartjes, rijksdaalders en vijfentwintig gulden.

 

Ik betrap me er nog vaak op dat ik met name die munten en bankbiljettenmis.

—–

Dit log ontstond met dank aan:

<!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;}@font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; color:#000066; mso-ansi-language:EN-US; mso-fareast-language:NL; mso-bidi-language:AR-SA;}a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-noshow:yes; mso-style-unhide:no; color:#3333CC; text-decoration:underline; text-underline:single;}a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt;}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}–>

http://www.heldenreis.nl/Schrijfveren

Dit bericht werd geplaatst in Drakengal / geldkraan. Bookmark de permalink .

11 reacties op Bankbiljetten

  1. wilma zegt:

    Mooi log!
    Ook ik mis het “oude geld” nog steeds…
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Dank je en tja er groeit nu toch echt ook een generatie op die niet beter weet dan dat er altijd Euro’s geweest zijn…

  2. J@n. zegt:

    Tja, dat heb je met alles wat voorbij gaat, daar hoort inderdaad ook geld bij.
    Och, het is ook mooi met euro’s en zeker als je er een hele berg van zou bezitten…..
    Gr. J@n.

    @ J@n: Tja ik zie het al voor me op een berg Euro’s zitten of net als Dagobert Duck er lekker in rond kunnen zwemmen.

  3. Alice zegt:

    Ja jammer van het oude geld. Ik mis het soms ook wel, dat giraal betalen is zo saai, maar je hoeft niet veel op zak te hebben.

    @ Alice: Tja toch is het met de introductie van de Euro niet zo erg geworden als we op school hadden verwacht. Want anno 2009 kan er nog steeds met geld betaald worden en hoeft nog niet alles met plastic.

  4. Vedat zegt:

    Inderdaad Min, ik ga helemaal met jou mee. Ik vind aan de euro ook niks aan. Niet aan het muntgeld en niet aan de biljetten. Van mij mag de gulden zo weer terug. Kunnen we zien of de gulden dan ook ineens gelijk is aan de euro.

    @ Vedat: Tja wij waarderen de Gulden wel meer dan de Euro, maar of valutahandelaren daar ook zo over denken?

  5. Marika zegt:

    Ik heb nog ergens een scan bewaard van een briefje van 10 en van 25, daar kunnen die eurobiljetten niet tegenop hรƒยจ? Ik betaal haast overal met pin dus weinig geld in de portemonnee en als ik dan eens contant betaal krijg ik de zenuwen van die muntjes, ze lijken teveel op elkaar.

    @ Marika: Mijn portemonnee is niet rijk gevuld met kleingeld of bankbiljetten. Daarom staat er nu in de meterkast al bijna 2 jaar een kleingeldblik om wat aan collectanten te kunnen geven.

  6. tagrijn zegt:

    Vooral aan het eind van de maand mis ik ze. Die euro’s trouwens ook.

    @ Tagrijn: Nog even en ik word echt budgetconsulent. Want het lukt ons al bijna 2 jaar om met steeds minder inkomsten wel een maand rond te komen.

  7. rietepietz zegt:

    Vetel mij wat , ik wil het met geld betalen gewoon niet missen en weiger dus ook te pinnen .Ik blijf ,zolang dat kan , gewoon met heerlijk knisperende bankbiljetten betalen !

    @ Riet: Heel verstandig! En dan loop ik rond met een niet al te gevulde portemonnee. Dat is echt een heel goed besparingsmiddel ๐Ÿ™‚

  8. Jeanine zegt:

    Ik mis tegenwoordig altijd geld maar dat is dan meer omdat het er sneller uitgaat dan dat het binnenkomt:) Maar je hebt gelijk, ik baal ook van die Euro’s, ik ben bang Vedat dat het omgekeerde niet het geval zal zijn als de guldens weer terugkomen!
    Wat ik ook altijd nog mis is de vierkante stuiver van Curacao, van de Nederlandse Antillen moet ik eigenlijk zeggen. Zo leuk was die!

    @ Jeanine: Tja zoals je weet komt er hier sinds eind 2007 steeds minder inkomsten binnen. Maar ja die goed betaalde baan ga ik zeker in 2010 binnenhengelen. Tenminste als het UWV mee gaat werken.
    Want als ze zo traag blijven werken wordt het wellicht 2011…

  9. Ik mistte destijds al geld en nu kom ik ook te kort!
    Maar je hebt gelijk, vooral de 25 guldenbiljet en het koewartje!

    @ AL: Ik heb dan nog wel een badlaken met het vijfentwintiggulden biljet, maar ja dat is dan geen wettig betaalmiddel.

  10. Annemiek zegt:

    Met een zekere regelmaat reken ik nog bedragen om naar de ouderwetse gulden. En dan krijg ik elke keer de pest in ;-(

    @ Annemiek: Ook ik reken nog regelmatig om, en dan denk ik vaak in guldens heb ik het er niet voor over…

  11. Truus zegt:

    De biljetten uit ‘onze’ tijd zijn al bijna antiek Min. ๐Ÿ˜‰
    Ik reken meestal alleen grote bedragen nog wel eens in guldens om. ๐Ÿ™‚

    @ Truus: Ach ja toen de schepen nog van hout waren en de mannen van ijzer… Zo antiek dan weer niet :-))

Geef een reactie

